TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremsekalippere til IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #322893  av Tjuls

Noen som vet om noen forhandlere som kan få tak i dette? Jeg har sjekka med Mekonomen, Bilxtra, Jacob's, Oslo Bremseservice, Torshov.. Toyota skulle ha 4300,- så jeg tenkte å prøve noe billigere.. Dette er den andre kalippern foran som ryker for meg på et halvt år! Er det en svakhet ved disse bilene? Noen som vet om andre alternativer? Overhale? Bilen har gått 180k og bremsene henger på høyre foran..
 #322907  av kimbeer

Har du sjekket ut ebay? til 4700 så er det jo bedre å samle opp litt til og kjøpe oppgraderingskit nesten :P

Mulig det hjelper å smøre/skifte glidebolter? ikke helt sikker på hvordan dette gjøres men en kompis som så og si aldri hadde skrudd før klarte å fikse bremsene sine...
 #322996  av Tjuls

Jeg har ikke sjekket så mye på ebay, men det ser ut som om det er veldig lite å ta av der der. Er det samme kalipperne på IS 300 som på 200? Jeg skulle også helst hatt den i går, for å si det sånn. Ingen andre som har noen tips?
 #323062  av jensi

Kjøp overhaling sett til kalipperen.Tipper på tundt 1000 lappen.
Enkelt å bytte pakninger og stempel.

CYLINDER KIT, DISC BRAKE, FRONT (re-build kit, contains boots, rings, seals and paste)
04479‑30191 GXE10 QTY 1

Jens
 #323184  av Stephan Lie

Enig med Jensi der assa. Du overhaler den lett på et kvarter. Blir som ny da. Skal ta mine nå også gjorde det for en kompiss forrige dagen. Ble som nytt det.
Jobber du i Toyota eller Jensi. Siden du har delenr og slikt?
 #323193  av Tjuls

Stephan Lie skrev:Enig med Jensi der assa. Du overhaler den lett på et kvarter. Blir som ny da. Skal ta mine nå også gjorde det for en kompiss forrige dagen. Ble som nytt det.
Selv for en som har (nesten)null erfaring med å skru? :lol: Hva trenger jeg av verktøy? Holder det med å lufte bare det ene hjulet, eller må jeg ta hele runden(tviler vel litt på dette)? Tror Toyota skulle ha 1300 for det pakningsettet når jeg snakka med de tidligere denne uka.
Lurer på om jeg klarer å få tak i dette i morra og få bytta det i løpet av helga. Er det noe de kan risikere å ha på lager i Osloområdet?
 #323300  av Tjuls

Fikk ikke tak i repsett i dag, men endte med å skru det opp for å prøve å smøre det opp skikkelig. Det ser ut til at det funka ganske bra. Så får vi se hvor lenge det holder.. Nå sitter jeg igjen med en skive som har slått seg pga varme og burde nok kanskje bytte klosser også. Noen som har tips til noe oppgraderte skiver/klosser til bilen for en fornuftig penge eller? Skal ta en skikkelig runde på Ebay nå og se hva jeg finner!
 #323318  av tunamgu

Har selv vanlig oem skive og redstuff klosser,holder massevis til vanlig kjøring.støver minimum,deilig å slippe å vaske felgene annen hver dag.
 #323337  av galx

Tjuls skrev:....Noen som har tips til noe oppgraderte skiver/klosser til bilen for en fornuftig penge eller? Skal ta en skikkelig runde på Ebay nå og se hva jeg finner!
Orginale skiver funger bra, det er jo tross alt skiver fra IS300. IS200 har derfor overdim på bremsene - noe som selvfølgelig ikke er negativt, hehe. Har flere ganger sett Altezza banebiler med helt orginale bremseskiver. Funker som bare det.

Vil du ha noe mer spesielt, kan jeg anbefale Black Diamond skiver.
Kollevold Rally selger bl.a. disse til en helt overkommelig pris. Black Diamond skivene kostet rundt 4.000,- for parret inkl. frakt. Til sammenligning koster de orginale bremseskiver hos Toyota 640 pr. stk. Ikke ille egentlig.

Kjører med Black Diamond skivene selv + greenstuff klosser (som jeg bestilte fra Ebay UK). Kjempemessig.
God bremseeffekt.. :twisted: Så ser det bra ut også :D . Bremser bør man ikke være gjerrig på, så utrolig viktig når det gjelder. Sikkerhet først.

http://kollevold.no/index.php?open_menu ... iver_black

PS. Ikke kjøp skiver på Ebay, billigkvalitet deluxe..så er det en ganske stor slump i frakt pga. mange kilo.
Gikk på en smell der selv..kast i skivene med en gang + vanskelig å reklamere :( Bare et tips :wink:
Vedlegg
Black Diamond fra Kollevold Rally. Skittent vinterhjul, men du ser sikkert hva jeg mener.
Black Diamond fra Kollevold Rally. Skittent vinterhjul, men du ser sikkert hva jeg mener.
DSC00081.JPG (139.18 kiB) Vist 1782 ganger