TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Blinklys problem etter at jeg tok ut intstrumentpanelet!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #323127  av SarsLars

Hei, er ny på forumet og er ny med mr2. Henta min mr2 lørdagen og 2 dager senere gikk tenningslåsen i vranglås. For å skru ut denne måtte jeg ut med stort sett alt i dashbordet for å kommer ordentlig til med sliper.

Da jeg skulle sette sammen alt, gikk alt som smurt ( trodde jeg ), alt fungerer bortsett fra blinklys og varsellys. Fjernlys og vanlig lys fungerer normalt.

Det viser seg at det er en ledning som henger løst,men jeg klarer virkellig ikke å finne ut hvor den skal plugges inn? Se bildet. Jeg håper at noen kan hjelpe meg her og er evig takknemmelig til de som vil hjelpe meg. Forumet her virker jo genialt.

Bilde: http://www.sarslars.net/privat/kontakt.jpg

Det er den hvite kontakten som for meg, ser ganske viktig ut;)

På forhånd takk!
 #323130  av TrustNo1

Jeg er 95% sikker på at dette er kontakten til varselblink knappen. Blinklysene fungerer ikke heller dersom denne ikke er koblet til knappen.

HÃ¥per det hjelper :)

Velkommen til forumet
 #323131  av SarsLars

Du har helt rett, grunnen til at det ikke fungerte var fordi varselkontakten ikke var ordentlig plugget inn.

Dog, kontakten som er avbildet vet jeg fortsatt ikke hvor skal, alt fungerer jo og ledningen til den er ikke lenger enn å nå opp til rattstammen.
HAr stått bokstavelig talt på hue og ræwa for å kikke under, men ser ingenting.

Tusen takk for kjapp tilbakemelding!:)
 #323133  av TrustNo1

SarsLars skrev:Du har helt rett, grunnen til at det ikke fungerte var fordi varselkontakten ikke var ordentlig plugget inn.

Dog, kontakten som er avbildet vet jeg fortsatt ikke hvor skal, alt fungerer jo og ledningen til den er ikke lenger enn å nå opp til rattstammen.
HAr stått bokstavelig talt på hue og ræwa for å kikke under, men ser ingenting.

Tusen takk for kjapp tilbakemelding!:)
Ok, trodde kanskje det var varselblink kontakten som du hadde tatt bilde av, men det var det altså ikke? Isåfall er jeg noe usikker på hva denne kontakten er. Har du testet abselutt alt av elektrisk som viskere,varmeapperat,starter,lys,stereo osv?

Eneste som jeg kanskje kan innbille meg at det er, er kontakten til orginalstereoen dersom denne er fjernet.
 #323137  av SarsLars

Visere, spyling, blink, nærlys, fjernlys, tåkelys, sigarett, varsel, horn - fungerer. Det kan ha noe med når jeg fjernet tenningslåsen.

Det er ikke ledningen til varsellysa, det er ikke den ledningen lang nok til og den ledningen er allerede plugget i. Den skal på toyota for å skifte reim i mai, før det, tør jeg ikke kjøre noe særlig med den uansett. De kan få sjekke det.

Orginal steroen står fortsatt i med en iso kontakt som det ikke finnes mellomledd til, så gudene vet hvordan jeg skal få kobla til aftermarket stereo.

Jeg som har blitt så utrolig glad i toyotan min de siste 3 dagene, men alt der er jo så utrolig trangt!:)
 #323148  av inzane2012

SarsLars skrev:men alt der er jo så utrolig trangt!:)
det skal vere litt trangt, aldri gøy å kaste pølse i en gymsal heller vettu :P
bare vent ei uke til så kommer du til å vere litt glad for at den ikke er større :)

PS: legg ut litt info om bilen, eventuelle planer videre og MASSE bilder, sånne ting blir vi veldig glade for her inne :)
 #323176  av Daniel HS

SarsLars skrev:Orginal steroen står fortsatt i med en iso kontakt som det ikke finnes mellomledd til, så gudene vet hvordan jeg skal få kobla til aftermarket stereo.
Hvis det er samme som Celica, er det bare å få tak i en standard Toyota ISO. Jeg har brukt CarinaII 88+ sin iso (mener jeg det var). Krever litt modding (mekanisk) på selve kontakten for å få den innpå, også må du kanskje koble litt om å ACC og fast spenning på spillere...

Men i Celicaen var det MYE bedre lyd med original CDspilleren enn ny spiller... :? Men det har nok med at jeg bruker originalforsterkeren, som går på høysignal innganger... Vet ikke om dette er likt på Mr2...
 #323239  av SarsLars

Jeg er ganske sikker på at den går på høysignal. Mener også å ha lest det et sted, er fare for mye støy hvis du ikke har en skikkelig cd spiller. Løsninga mi blir å trekke alt nytt, og bare bruke remote og strøm utgangen fra iso kontakten.

Si fra hvis du har en fin "how to" på modding av isokontakt i mr2, har utrolig lite kunnskap om akkurat det der:/

Tror faktisk det blir den enkleste, beste og mes ryddige løsningen, dette kommer jeg selvfølgelig tilbake til i en prosjekt tråd!:)
 #323260  av Daniel HS

Det jeg gjorde var jo for å bruke originalanlegget i bilen, men med ny spiller. Er bare at du må finne de to kontaktene som passer best i hverandre, så må du kutte vekk en liten plasttapp for å få dem helt inn i hverandre...
 #323276  av lasse

Litt nedover i denne posten har jeg skrevet opp fargekodene på ledningene til original spilleren, forsterkerene i bilen går på lavnivå utgangene :wink:
Lykke til!
 #323474  av Marcus

Det er ikke dimmeren til dashboardet da? Hvis det ikke lyser i mørket har du sansynligvis ikke koblet til dimmeren. Selv om jeg ikke kan helt huske at den pluggen var så stor..
Det kan godt være at den ikke skal plugges inn i noe, da det kan være at den skal plugges inn i ekstrautstyr som bilen din ikke ble levert med.

Hvor er det du holder til med MR2en din da?
 #323527  av lasse

SarsLars skrev:
lasse skrev:Litt nedover i denne posten har jeg skrevet opp fargekodene på ledningene til original spilleren, forsterkerene i bilen går på lavnivå utgangene :wink:
Lykke til!
Kan ikke se noen fargekoder jeg? ;)
Hups :oops:
Klipte ut og limte litt jeg så da får du de her med en gang :wink:

Blå/sølvbånd-høyre høyttaler bak
Rød/sølvbånd-høyre høyttaler foran
Brun/sølvbånd-venstre høyttaler bak
Hvit/sølvbånd-venstre høyttaler foran
(De ovenfor er altså signalet til de originale forsterkerene)
Grønn/sølvbånd-dimming
Gul/sølvbånd-?
Sort/sølvbånd-?
Grønn/sølvbånd (er tydeligvis to stykker)-felles jording av signal til forsterker
Brun/sølvbånd(tydeligvis to av denne også)-?
Sort+rød/sølvbånd-antenne
Hvit+grønn/sølvbånd-?
Rosa-remote signal til forsterkerene
Grå+rød-tenning (+ når tenninga er på)
Blå+rød-+

Rart at jeg ikke har skrevet opp hva som er jording av selve spilleren, men den er jo skrudd i braketter og den får sikkert jording derfra, jeg har ihvertfall aldri hatt noe problemer med dårlig jording.
De som er merket med spørsmålstegn fant jeg aldri ut hva gikk til, tydeligvis ikke så altfor viktige ting da alle høytalerene funker.
 #323571  av SarsLars

Der ja!:) Tusen takk.

Tror ikke det skal bli noe problem med isokontakten hvis jeg følger den lista di.

Har fått tak i en isoovergang til mr2 mod 90-94 som støtter aktivt høyttalessystem, så skal teste den før jeg klipper ledningene;)