TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4AGE 20V silver top til salg

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #323570  av ArildM

Japp, blir noen mnd før oppstart tipper jeg. Ledningsnettet skal inn til proff spleising hos Phoenix tuning i USA, ellers så blir det stort sett originalmotor. Har lest at porting og planing av topp ikke er noen vits i, bunndelen er jo steinsolig, og ellers så kan jeg ikke si annet enn at denne motoren virker så optimal som det går an å få det til å bli i sin originale form. Mulig jeg handler inn en Blacktop ECU (redline på 400rpm mer) og får ledningnettet spleiset med tanke på dette, silk at jeg i fremtiden kan kjøre med "åpne" ITB's slik som på bildet over. Men siden det koster 400USD for noen filtre til ITB'ene så ser jeg ikke poenget med det umiddelbart. Spanderer heller på et lettet svinghjul og clutch.

Skal demontere den og gi den nytt pakningssett så tipper jeg den blir god som gull :wink: Skal oppdatere prosjekttråden etter hvert som ting skjer.
 #323575  av Pgus

Dette blir gøy...

Da får du den første MR2'en i norge med 20V... eller?
 #323591  av ArildM

Ikke peiling, er egentlig ikke så nøye :wink: Gleder meg mest til den dagen når motoren starter og jeg kan dra ut på tur :!: Ikke minst å se turtelleren på Mr2n gå lagt over rødstreken :mrgreen:
 #323643  av Pgus

villejan skrev:eller?

JA?????

På tide med en prosjekt-tråd?
 #323708  av villejan

Det er vel ikke stort å lage tråd om, men den er på vei. Black top vel og merke.
 #323710  av ArildM

Blir første med Silvertop jeg da :)

Men tar et idiotisk spørsmål her: hva er simmering og hva heter det på engelsk?
Har funnet delenummer på kompett pakningssett på Toyodiy, regner med dette er kun noe Toyota kan skaffe? Inngår simmering som en del av et pakningssett? Og hva mer en simmering pakningssett og reg-reim bør en bytte hvis det ellers ser greit ut inni motoren?
 #323712  av mr2pondus

ArildM skrev:Solgt! Mr2 prosjektet mitt er dermed igang igjen :mrgreen:
Nå blir det fart på sakene! Gleder meg til å se en tråd på denne.
 #323722  av Amund

Denne diskusjonen får dere ta i en ny tråd.
Låser herved denne tråden.