TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gen 3 med suge kammer??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #322331  av pkgrette

viewtopic.php?f=47&t=23879&p=250867&hil ... bo#p250867

hmm dette ligner mere på det jeg opplever kansje skal sjekke litt i dag.

uannsett kjekt med ny bankesensor. siden jeghar hørt om flere med dette probelmet.
 #322552  av JK86

la oss sjekke om det hjelper me de pluggkabla du fikk låne a meg i går først.
 #322656  av pkgrette

det fungerte ikke
bytta fordelerlokk pga det var litt irr inni der.
hjalp ikke det heller .

får bankesensor i morra eller på tirsdag så får teste det da håper jeg det fungere.

bare vill si fungere det med de cammene så ville jeg annbefalle dette på det sterkeste syns jeg fikk mye mere på mellom registeret
 #322804  av pkgrette

holder på å bli sprø skiftet pluggledninger til nye fra toyota. fungerte ikke noe bedre.

byttet fordelerlokk pga mye irr. men hjalp ikke noe.

stilt tenning. den var gal. hjalp ikk en dritt.

byttet bankesensor igjen forandringer. kan det være lamdasonden.?? som sier at den får for mye men gjør det motsatte og at det er der feilen er?

plugga blir fort hvite. bytta. og bytta..

hadde noen kunne kommet med noen råd hadde det vert fint. hakke lyst å kjøre rundt med en bil som går magert.
 #323237  av Morten

Har du målt AF eller er det bare gjetninger? Er det ved cruising du har problemer, eller ved full gass? Hvis ved cruising prøv annen o2 sensor om det er som du sier at du har feilkode på den... Hvis ved full gass, sjekk at bensintrykket øker med trykk og er stabilt ved fullt ladetrykk. Hvis det synker/ikke klarer å øke like mye som trykket gjør er det bensinpumpa di som ikke klarer å holde følge. Om det er en gti pumpe, som i tillegg jobber mot høyere mottrykk enn orginalt er det ikke såååå rart egentlig. Lenge siden du bytta bensinfilter, eller kan det begynne å bli tett?

En må nesten bare ta det steg for steg og måle og eliminere om du skal finne utav det. Når det i tillegg er endret VE på motoren med andre kammer så den ikke lengre stemmer heeelt med ECU'ens kalibrering blir det jo en ekstra utfordring. :wink:

EDIT: om du har feilkode på O2 sensor ville jeg tro det er naturlig for ecu å gå i et slags nødprogram så lenge den feilen ligger inne (samme med bankesensor feil), så å fjerne feilkodene bør uansett være pri1.
 #323283  av pkgrette

kjørte en kveld med pluggene og etter det var den hvite så tør ikke kjøre før jeg får riktig v ut av lamdaen .og heatern er ødlagt den er det brudd i .
så har bestilt den . fått meg breibandslamda . men den skal monters 90 cm unna eksosporten og da luere jeg på ossen jeg skulle få til det uten å sette den bak caten. planen var race cat men første omgang få bilen til å gå . bensintrykket er regulerbart manuelt. testa med orginale uten justeringer
også.

får ny lamda på onsdag så får håper det fikser seg.
 #323308  av Morten

Breibåndslambda plasseringa blir etter turbo, men før kat. Ikke bekymre deg for de 90cm'ene, de har med temperaturer å gjøre og er beregnet på en NA motor. Turboen din fjerner mer varme enn de 90cm gjør (tar energi fra eksosen for å utføre arbeidet med å pumpe lufta, som da gir mindre energi-rik eksos (les kaldere) etter arbeidet er utført.) :wink:
 #323915  av pkgrette

takk i dag fikk jeg lamdaen er sikkelig spent på og seossend et går.vis det går bedre da.
setter i breibandslamdaen da jeg får downpipen. og racecat.

først få den til å gå sikkelig.