TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forlite bensin

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #324067  av MrTo

Hei, jeg fant ingen tråder på forumet som angikk detta så jeg bare startet en ny :)

Jeg parkerte bilen inne i en fin å grei garasje i 2 månter og da sveiv den helt fint, så i går så tok jeg den ut å byttet olje på motor og gir kasse, så var det ut og prøve kjøre og etter at motoren var god og varm så bjunnte jeg å trø på litt, når jeg putta pettal to the mettal så bjunnte den å fjuske å ikke dra noe serlig bra, jeg sjekka pluggane å di var veldig hvite så hva har skjedd mens den har stått eller kan de ha noe med den nye oljen? kjører Castrol Magnatec 5w-40 på motor og Castrol Hypoy LS 90 på girkassen.

Før jeg parkerte så hadde tennpluggene en fin sjokolade brun farge å gikk veldig bra :)

Er de noe jeg kan teste får å fiske dette?

Har foresten 3gen turbo motor.

Takk for svar :)
 #324076  av Larsen

Sjekk at du har fått koblet på alle luftslanger rundt innsuget riktik og at ingenting er løst. Selv om det er map sensor på 3gen motoren så er de likevel følsome ovenfor lekasjer.
 #324078  av MrTo

Okey ja sga sjekke det :)
 #324093  av MrTo

Tror jeg vet hva feilen er, når jeg ruser bilen veldig så smeller de å popper som f... i potta, så reiner med at det er tennings feil.
Får http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... 01b326c37a på mandag så skal teste å bytte ut alle ledniger og plugger osv og sjekke tenninga får håpe det gjer susen.
 #324182  av Larsen

Nå tyder det du beskriver med på at du har et problem med for mye bensin da, så jeg tviler på at problemet ligger i tenningen. Likevel så har nok ikke motoren din vondt av et sett med nye plugger og justert tenning!
 #324333  av MrTo

hmm okey, får putte på di nye tinga så skal Xlr8 på forumet komme og titte litt og prøve å finne ut hva problemet er :)
 #324923  av MrTo

Fikk bytte ut pluggene og kablene, fordeler og fordeler-rotor, rykkinga forsvant nesten helt, men den drar fortsatt ganske dårlig, av og til så plutselig drar den normalt.. fatter ingen ting. noen ide?
 #325028  av pkgrette

tipper på lamdasensor sjekka feilkoder?
 #325033  av johnnie_W75

Hadde noe av det samme problemet for ei tid sia og det var coilen og tenningsmodulatoren som røyk.
Når det ble bytta så gikk bilen som ei kule igjen.
Kosta meg 8500,-
Gudd løkk...
 #325106  av MrTo

hm okey :S nei skal sjekke feilkoder i morgen å se om jeg finner ut noe..