TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• C52-kasse fra Corolla i AW11

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #324056  av espenk

Vil en C52-kasse fra en Corolla passe rett inn i min mr2 mk1 eller må jeg gjøre noen endringer på kassa for å få den til å passe? Har standard C50-kasse i min nå
 #324084  av Insanity

den passer ikke rett på.

du må borre ut en kanal og bruke girvelgeren fra mr2 kassa. hvis du setter kassene ved siden av hverandre så ser du forskjellen. har aldri prøvd å gjøre det selv. men tror det skal gå. det jeg gjore var å sprette begge kassene og bruke corolla innmaten i mr2 huset :)
 #324087  av ArildM

Er vel C52 kasse på senere AW11, og det skal være mulig å bruke FWD kasser i AW11 med litt tilpassing.
 #324090  av Insanity

ArildM skrev:Er vel C52 kasse på senere AW11, og det skal være mulig å bruke FWD kasser i AW11 med litt tilpassing.
har en aw11 fra 85 og den passa c52 deler rett på :)
 #324094  av Pgus

Insanity skrev:den passer ikke rett på.

du må borre ut en kanal og bruke girvelgeren fra mr2 kassa. hvis du setter kassene ved siden av hverandre så ser du forskjellen. har aldri prøvd å gjøre det selv. men tror det skal gå. det jeg gjore var å sprette begge kassene og bruke corolla innmaten i mr2 huset :)
Ikke helt rikig... Det er 6 trinsgirkassen som det må borres på...

På c52 kassen er det satt av utbyttbart feste/lager til girvelgeren, slik at de kan stå begge veier.. Må flyttets over fra C50

Du må flyttet over girkubben også, tror ikke dette er veldig vansklig, men jeg har ikke gjort det selv.
 #324176  av Insanity

Pgus skrev:
Insanity skrev:den passer ikke rett på.

Ikke helt rikig... Det er 6 trinsgirkassen som det må borres på...

På c52 kassen er det satt av utbyttbart feste/lager til girvelgeren, slik at de kan stå begge veier.. Må flyttets over fra C50

Du må flyttet over girkubben også, tror ikke dette er veldig vansklig, men jeg har ikke gjort det selv.
hadde ikke no 6.trinns kasse jeg. men måtte ha borra opp for å få brukt det huset.. derfor brukte jeg orginal huset...
 #324375  av espenk

Sendt en mail til Egon for å høre for sikkerhets skyld og fikk som svar:
"Ja den passer rett ind har solgt mange af den slags."

Bare for å være litt obs så trenger det ikke å bety at de passer rett inn uten modifisering, ettersom han skrev følgende i tidligere mail:
"Har ikke flere til Mr2 men kan lave en om fra Corolla". Ut i fra det han skrev så tolker jeg det som at han tilpasser den for bruk i AW11
 #324493  av pkgrette

må bare frese opp nytt hull og flytte over sifte kubba den som sitter rett inn det gjore jeg når jeg måtte bruke ne c52 kasse :D :D