TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tips til Ã¥ fÃ¥ plast hovelykter til og se nye ut

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #324457  av FS-Styling.no

Hei!

Har søkt litt men noen som har en oppskrift på hvordan og få slitte plast lykter til og skinne igjen? Har et 2 par frontlykter jeg skal prøve og shine opp før jeg bestiller nye til MVP, hvis ikke noen der ute har fine til salgs...

Fredrik
 #324460  av Mr_Storbrua

Er vel som regel bare glasset som er matt.. så det er bare å rubbe opp igjen.. det jeg bruker å gjøre.. Om de er skikkelig ille så kan man slipe litt med veldig fint papir.. eks. p3000 korning, å deretter polere opp.. blir som nye :)
 #324469  av tojo

FS-Styling.no skrev:Hei!

Har søkt litt men noen som har en oppskrift på hvordan og få slitte plast lykter til og skinne igjen? Har et 2 par frontlykter jeg skal prøve og shine opp før jeg bestiller nye til MVP, hvis ikke noen der ute har fine til salgs...

Fredrik
Oppshining av plastlykter: http://www.mkiv.com/techarticles/headlights/index.html

Lykke til :-)
 #324510  av FS-Styling.no

Da handla jeg en sånn Meguiars sak for å teste ut! :D
 #324572  av Shaggylaggy

som nevnt tidligere, så er metoden for veldig slitte glass: Våtslip med minimum 1200 papir, deretter rubbing og polering, på baklamper kan man også legge et lag med klarlakk oppå, for at de holder seg lenge, men det anbefales ikke for frontlykter.
 #324713  av Ã¸xseth

hadde en bil en gang som jeg desperat skulle sote baklyktene, det var lørdag å ingem butikker var oppe som solgte sotespray.
da tok jeg noen gamle strømpebukser til mor :lol:
etter en stund da jeg skulle ta de av (hadde stått på i alslaks vær) så var baklyktene blitt blankpolerte....

ett billigt tips :wink:
 #325739  av Shaggylaggy

øxseth skrev:hadde en bil en gang som jeg desperat skulle sote baklyktene, det var lørdag å ingem butikker var oppe som solgte sotespray.
etter en stund da jeg skulle ta de av (hadde stått på i alslaks vær) så var baklyktene blitt blankpolerte....

Du har ikke toten trim på bilen også a?
 #325842  av sindrejl

øxseth skrev:hadde en bil en gang som jeg desperat skulle sote baklyktene, det var lørdag å ingem butikker var oppe som solgte sotespray.

hahaha du sotet med strømpebukser!? Knallbra :lol: :lol: Sånn helt ærlig, hvordan ble det seendes ut? :D