TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• startproblemer på en 3sfe motor

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #324704  av øxseth

etter at jeg har byttet motor , har jeg problem med og få start på den.
motor og ledningsnett er fra en aut, mens gearkasse og ecu er fra man.gear. alt av det eletriske virker, men får ikke start på bilen. start motoren går ikke rundt og releet slår ikke inn. men startmotoren starter når jeg tar en ledning mellom to av polene der somm releet står etter jeg har tatt det bort, men det kommer ikke noe gnist fra pluggen når jeg tar den mot godset(jord).. trenger noen råd.. er det noen som vet hva som må gjøres eller noen ideer em hva det kan være??
kan det ha noe med at det står en original alarm på denne og det er denne som lager tull? den er jo flettet inn i ledningsnette??
siden dette er en motor fra en automat samt ledningsnettet, kan det være at de sender et signal om at bilen tår i gear og at den ikke vill starte da? en bil med aut vill jo ikke starte når den ikke står i park... det er fler som har byttet fra aut over til man kasse, hvordan er det da? har byttet over signalkoblinga fra det gamle ledningsnettet(på gearkassen), da ble det noen ledninger til overs :roll: ..

trenger sårt noen råd og tips...