TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dyser til 3gen motor..1996 model!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #325120  av 300zx-tt
 
Dyser til 3gen motor..1996 model!Turbo seff.....
Hva skal man kjøpe?800cc dyser?Det sitter vel 550cc dyser her originalt?
høy eller lav ohms?
Noen med linker til bra sted å kjøpe i USA f.eks.......
 #325133  av mralp
 
Behøver du det? Du skal trimme ganske mye for å behøve denne oppgraderingen;
På gen 2 begrenser fuelrailen og man er tom for suppe før 300hp (prøvde det på min Celica).
På gen 3 er fuelrail og dyser større, 550, og holder i hvert fall til 360hp (prøvde det på min gen3 motor, turboen ga grensen).

Fuelrail etc; Her har du billig og bolt on løsning, med gode test resultater: http://www.wolfkatz.com/categories.php

Høyohm/lavohm bør velges i samråd med valg av sprut.
 #325196  av 300zx-tt
 
Takker for svar,men hvis man bare skal bytte dyser,og bruker Apexi power FC....høy eller lav ohm,sidefeed eller topfeed?
Bruker originalfuelrailen.....
Må spørre litt for MR2 er helt ukjent for meg egentlig!Er bilen til en kompis det gjelder!

Er det CT26 turboen heter?Hvor mye klarer den før den maxer ut?
550 dysene klarer vel 300hk på hjula da kanskje?
 #325299  av Larsen
 
Veldig få har greid å få ut 300 Rwhp på ct20b turboen, men det har skjedd. 250 Rwhp + skal vist gå fint hvis du greier å få alt optimal og gjør alt riktig.
 #325305  av 300zx-tt
 
bremset 254RWHP på torsdag ved 0,97bar....mer å gå på,men får ikke nok bensin til over 1,0bar...setter på walbro 255l/h pumpe nå...
Så er spørsmålet om dysene vil holde....derfor disse spørsmålene om hvilke type dyser vi trenger!
 #325336  av marlboro1310
 
hvilke modifikasjoner er ellers gjort med din gen3 turbo?
 #325338  av Tomera
 
Du har 540 dyser i dein bil om jg ikke tar mye feil. Skal du noe mye over 320 motorhk, må du nok justere opp bensintrykket ditt litt. Walbropumpe som nevnt, og BTR (Bensintrykksregulator) er vell og foretrekke.
Skal mappe min orginale 3. gen motor også nå, men jeg kjører CT26 fensport stage 3 turbo. Denne skal klare og lever nok til ca 380 hk på 2. gen motoren påståes. det. Jeg satser på 350 motor hk i min værtfall.
 #325347  av mr2storbrua
 
300zx-tt skrev:motoren er type SW21 3SGTE 245hk.....står det!!!
Da skal det være 550cc dyser vel?
Og hvilke dyser passer denne?
Bare en liten detalj, men heter ikke turbo-utgaven faktisk SW20? også er SW21 N/A? Dette er jo faktisk ganske store dyser, og det som da er flaskehalsen er vel turbo eller bensinpumpe?
 #325352  av 300zx-tt
 
Ja,tror også den heter SW20,men sto 21 i papirene,men det er en turbo,skal jeg love deg...he he!

Det som er gjort,XS Power intercooler,Power FC sprut,Ã¥pent KN filter,Greddy boost controller,Blitz eksos........dumpventil og div silikon slanger!
Mulig det er bensinpumpa som er problemet her,og att dysene leverer nok,men uansett så lurer jeg på om de dysene jeg linket til passer gen3.motor?
Altså sidefeed og høyohms dyseer.....800cc
 #325373  av Tomera
 
Jeg ville tatt mralp's anbefaling i innlegg to, og sjekke ut www.wolfkatz.com ;)