TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Gti med ettermontert turbomotor

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #325137  av FastN
 
Er på jakt etter en mr2 turbo, orginale er ikke like lett og finne.
Veldig mange som har satt tubomotor i, så jeg lurte på hvilken konsekvenser dette har?
Om man skulle bli stoppet og de finner ut av dette?
Eller om man skulle krasje? Kan forsikrings firma nekte og betale?

Har noen noen gang blitt tatt for dette?
 #325145  av hmsilset
 
Det er igrunn ingenting å tenke over så lenge du ikke kræsjer :P Uansett hvilken bil du kræsjer med er det naturlig å tenke på seg selv.En bil er bare penger.Du får nok ikke fullt beløp utbetalt om du vraker bilen.Har selv fått vraka en bil der en 20 åring kjørte og jeg opplyste om det, men fikk dekt alt fordi om min forsikring ikke skal ha førere under 24 år.
 #325148  av mralp
 
Jeg krasjet og det ble rettsak. hmsilset sier det er bare penger, det er jo korrekt, men muligens ikke slik dere tenker (= redusert utbetaling på bilen). Jeg ble skadet i hode/nakke/rygg/skuldre m.m, og forsikringsselskapet mitt benyttet utfallet av rettsaken til å redusere utbetalinger ifm med min helse med 50% så lenge jeg lever. Det var virkelig ikke verd de kronene jeg svindlet staten for.
 #325156  av hmsilset
 
mralp skrev:Jeg krasjet og det ble rettsak. hmsilset sier det er bare penger, det er jo korrekt, men muligens ikke slik dere tenker (= redusert utbetaling på bilen). Jeg ble skadet i hode/nakke/rygg/skuldre m.m, og forsikringsselskapet mitt benyttet utfallet av rettsaken til å redusere utbetalinger ifm med min helse med 50% så lenge jeg lever. Det var virkelig ikke verd de kronene jeg svindlet staten for.
Sånn sett er det best å ha en godkjent bil ja.Trist å høre.Kan ikke si annet enn at oss alle er ansvarlig for oss selv, og å godkjenne en bil er verdt pengene uansett.
 #325283  av hmsilset
 
Torrarn skrev:Å enda værre er det vel hvis man skulle komme til å skade noen andre:O
det gjelder jo i mange andre anledninger også.Feil bremser, senka og alt annet som ikke er godkjent på de fleste biler.Det er viktig å kjøre normalt når det er andre biler og folk langs veiene.Jeg vil ikke anbefale noen som kjører stygt eller fort ukentlig å kjøpe en mr2 turbo.De er jo ikke ekstremt raske, men har helt andre kjøreegenskaper enn mange andre biler.
 #325332  av FastN
 
Har lest litt andre steder, og mange sier at for at forsikerings selvskapet skal kunne gi en lavere utbetaling må dem bevisa at det var pgs trim krasjen skjedde.
 #325514  av Larsen
 
FastN skrev:Har lest litt andre steder, og mange sier at for at forsikerings selvskapet skal kunne gi en lavere utbetaling må dem bevisa at det var pgs trim krasjen skjedde.
Det stemmer det. Det kalles regress. Ofte så blir biltilsynet satt inn på saken for å gjøre jobben. Hvis de finner ut at du har trimmet bilen så må du mest sannsynlig også betalt avgiftsøkningen som bot.