TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #325388  av Supramk3turbo

Takk for det :D Har funnet ut hvorfor det skjedde. Oslo sylinderservice gjør ikke ren veiva etter sliping, noe jeg tok som en selvfølge at de gjorde, da man betaler dyrt for et produkt, så burde det være rent å klart når man får det igjen...Men det gjør de altså ikke. Så når jeg startet motoren, har spon å dritt dratt seg igjennom råde å veivlagerne å totalt ødelagt de. Veiva er nå til polering igjen. Skal være ferdig i morgen eller på onsdag, så da blir det å bestille nye lager fort som rakkern, å få det sammen igjen. Huff...

Har nå fortalt de tydelig at jeg vil ha tilbake en rengjort veiv, noe de skulle odrne...
 #325398  av Andreazz

Supramk3turbo skrev:Takk for det :D Har funnet ut hvorfor det skjedde. Oslo sylinderservice gjør ikke ren veiva etter sliping, noe jeg tok som en selvfølge at de gjorde, da man betaler dyrt for et produkt, så burde det være rent å klart når man får det igjen...Men det gjør de altså ikke. Så når jeg startet motoren, har spon å dritt dratt seg igjennom råde å veivlagerne å totalt ødelagt de. Veiva er nå til polering igjen. Skal være ferdig i morgen eller på onsdag, så da blir det å bestille nye lager fort som rakkern, å få det sammen igjen. Huff...

Har nå fortalt de tydelig at jeg vil ha tilbake en rengjort veiv, noe de skulle odrne...

Det hørtes ut som en slapp rutine av dette firmaet.. Dette mener jeg burde være en del av jobben når man leverer inn motordeler til maskinering. Isåfall burde de informere om at delene ikke er rengjorte!
Uansett så er det en god regel å sjekke å vaske alt når ting monteres :D Koster ingenting, tar kanskje bare noen minutter, men kan være en god forsikring!
Husker en kompis skulle bytte topper på en Ford V8. Han skulle sette på trimtopper fra Edelbrock, de var jo nye og så veldig fine ut rett i fra eska, lett innsmurt i olje.
Ved oppstart gikk den bare på 5-6 sylindre, fjuska å small.. Kompresjonstest ble gjort med dårlig resultat. Etter mye om å men, viste det seg at metalspon hadde kilt nesten samtlige ventiler åpne :shock:

Men dette ordner seg jo får deg! Det positive i det er jo at man lærer bilen å kjenne, overhaler motoren i blinde neste gang? :D
Gleder meg til å se å høre denne bilen live 8)
 #325400  av Supramk3turbo

He he. Takk takk. Ja, blir VELDIG kjent med motoren. Men har ikke lyst til å bli bedre kjent med den nå, kjent nok kan man si. he he :D Nå skal ihvertfall alt trippel sjekkes.
 #325411  av lexusmann

Kjempekjedelig med motoren!!! :(
Hva sa sylinderservice egentlig??
 #325446  av KK-ma70

Kjedelige greier da gitt... Men det er jo bra at du ikke har skrudd så mye på motoren fra før da :wink: :roll:
SÃ¥ meget bra ut det bodykittet da :D Lekkert 8) Men behold listene orginale, synes det er finest selv :)
Setter litt press på meg å få montert kittet mitt også nå...... :roll: Satser på i vinter jeg :wink: (legg merke til at jeg ikke sa hvilket år)
 #325468  av Supramk3turbo

He he, jeg har jo hatt bodykittet liggende et år, så var vell på tide å få det på :D

Sylinderservice sa ikke så mye egentlig. Han skjønte jeg var litt forbanna, å virket medgjørlig. Så vi blir nok enig om noe. Første pri nå er å få bilen på veien :D IGJEN...
 #325500  av TommR

Det er så ergerlig ass.. Men bra det ordner seg. Du virka nesten mere positivt innstilt enn meg når jeg stakk innom i dag. hehe ;) så det er bra å ikke gi opp. Du har virkelig hatt nok uflaks nå synes jeg. Alt fra BHG på 2JZ ( :shock: ) til alt tullet med å få tak i råde og veivlagre fra Sylinder Service osgå nå dette.. men STÅ PÅ THOMAS. Snart klart nå. Kanskje jeg rekker å bli ferdig så vi kan ta innkjøringstur sammen :P hehe
 #325532  av Supramk3turbo

He he, Positiv må man være... :D
 #325593  av Lørnings

Jeg kan vel ikke si meg så imponert over sylinderservice..skjønner ikke at de har råd til å få et sånt frynsete rykte i miljøet..! Vannvittig kjipt Thomas..men nå kan du snart skru sammen den motoren med en hånd på ryggen og pikken i fatle! :D Så da kommer den sikkert fort sammen igjen :D Håper på det ihvertfall! Jeg slår på tråden en dag og kommer nedom en tur snart jeg tenker jeg..kan bli gøy å kjøre rx'en nedover på godveien mot svelvik! :wink: Så kan du få sitte på..ta det som en oppmuntringstur! :lol:
 #325595  av Supramk3turbo

Det hadde vært hyggelig Henrik...Ta det når jeg begynner å skru sammen motoren igjen. Jeg er ikke så mye hjemme ellers :D
 #325854  av Supramk3turbo

Da var veiva hjemme igjen...Blank å fin, vasket også :lol: Har bestillt lager, men rekker nok ikke å få de før jeg skal reise på jobb. Så blir vell til å skru som en gal mann når jeg kommer hjem :D Håper virkelig PBC, eller autoconsult har mulighet til å få tatt den en liten tur på rulla før acr. Tiden går fort nå... :shock:
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 62