TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger "proffhjelp" til 3SGTE.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #325613  av Stian AB

Lurte på om noen i Drammen/Lier området har kunnskap og utstyr til å kontrolere min CS motor.
Den går nesten ikke framover når den er kald, men kun etter jeg har kjørt litt med bilen. Hvis motoren er kald å jeg gir litt gass på tomgang går den helt fin, er når den får motstand at den ikke går som den skal. Når motoren har blitt varm funker alt fint.
Kunne tenkt meg å sjekka tenning, bensinmenge, eksosverdier, temp og diverse andre ting for å sjekke om motoren går som den skal. Noen som kunne tatt på seg en slik jobb, mot betaling selføgelig?

Mvh Stian
Sist redigert av Stian AB den 17 mai 2009 18:34, redigert 1 gang totalt.
 #325618  av Stian AB

hmsilset skrev:Kan ikke prøve dette da?

http://www.ts-ogn.no/content/view/16/27/
Er kun feilkode 54 på bilen. Skal prøve å slette den i morra, for har lufta icèn flere ganger nå i det siste.
 #325855  av Stian AB

ingen som har mulighet?
 #326876  av Stian AB

Sikkert ingen som fulgte med på denna tråden, men nå funker bilen som den skal, både varm og kald. Den lakk litt eksos ved lamdasensoren, men det fiksa jeg i går å nå funker den bra igjen.

Kunne fortsatt tenkt meg å sjekke bensin/luft forhold, eksosverdier og lignende, hvis noen vil hjelpe til mot betaling? Jeg har ikke verktøy for å sjekke sånt..ikke peiling heller.
 #326879  av Supramk3turbo

Kjempe greier... :D Bestill deg time hos PBC. Så får du benka den, åsså kan du lese av AFR verdier samtidig :D Han er vell den eneste i nærområdet som kan bremse firehjulstrekk...Eller nei, det er faktisk en i drammen også. Holder til rett ved Autosafe i drammen. De har fine timepriser også...
 #326881  av Stian AB

Supramk3turbo skrev:Kjempe greier... :D Bestill deg time hos PBC. Så får du benka den, åsså kan du lese av AFR verdier samtidig :D Han er vell den eneste i nærområdet som kan bremse firehjulstrekk...Eller nei, det er faktisk en i drammen også. Holder til rett ved Autosafe i drammen. De har fine timepriser også...
Har egentlig ingen planer om å benke bilen, siden det ikke er så mye hk å skryte av..tipper mellom 230-250 ved 1 bar..dyrt er det vel også, å vil heller bruke de penga på å skremme fram flere hk:P hvis du skjønner. Veit du om noen som kan sjekke AFR og lignende? Gjerne privatperson..
 #326882  av Supramk3turbo

Hmm, da ville jeg heller kjøpt meg en AEM uego å montert selv, før jeg hadde skremt ut de siste hestene...Da har du hele tiden oversikten over hvordan motoren har det...
 #326884  av Stian AB

Supramk3turbo skrev:Hmm, da ville jeg heller kjøpt meg en AEM uego å montert selv, før jeg hadde skremt ut de siste hestene...Da har du hele tiden oversikten over hvordan motoren har det...
Det har jeg ikke hørt om, skal søke litt på nettet etter info;) Takk for tipset!