TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RE: Rom til støttehjul (front mr2)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #325290  av Ace

Ville bare forhøre meg om det er noen som har gjort noe utdypende i dette rommet forran ? Syns det er kjedelige greier med kun den plastikk skiten som holder på plass støttehjulet. Har byttet tårnstaget til TRD stag , men ikke stort mer. Tenker da ikke på folk som har bygd om dette rommet til basser / forsterker eller lignende, men på alternative løsninger. Funderte en periode på å lage til noe i plexi / glassfiber men plexi blir fort ripete og glassfiber blir ikke fint uten mange timers arbeid :P

kom gjerne med bilder hvis dere har
 #325344  av mr2storbrua

Du tenker altså på om noen har gjort noe spesielt under frunken? Utenom tårnstag? Med støttehjulet mener du reservehjul?
 #325363  av TrustNo1

Jeg er ikke helt ferdig med finnishen slik det skal se ut forran. Planen er å lage ett glassfiber deksel med noe plexi glass i.

Men her er iallefall ett bilde slik det ser ut nå.

Bilde
 #325371  av Ace

Tenkte på slike løsninger ja , men dog ikke med forsterkere og bassere osv. Tenkte bare å få en bedre finnish der framme. Ser så jalla ut med den sorte plastikk deksel osv . .
 #325421  av TrustNo1

Ace skrev:Tenkte på slike løsninger ja , men dog ikke med forsterkere og bassere osv. Tenkte bare å få en bedre finnish der framme. Ser så jalla ut med den sorte plastikk deksel osv . .

Kan ta ett bilde når jeg får laget toppdekselet der inne. Ikke helt sikker på når jeg får gjort det enda men :)
 #325533  av marlboro1310

blir ikke det litt feil hvis man trør bassene nedi frunken :?: :?: blir vel litt som å se på ørna og tro man kan fly :?:
 #325656  av TrustNo1

marlboro1310 skrev:blir ikke det litt feil hvis man trør bassene nedi frunken :?: :?: blir vel litt som å se på ørna og tro man kan fly :?:
Det er mulig å lage en slik løsning, men ikke spesiellt enkelt siden det er utrolig få steder du faktisk kan få ett rør igjennom til kupeen.

Dersom man har elektrisk servo så er det så og si håpløst. I min forrige MR2 hadde jeg ikke servo og prøvde på en slik løsning, det fungerte ikke spesiellt bra, men det er godt mulig det kunne fungert dersom jeg hadde laget en bedre kasse. Hvorvidt det er noen vits er jeg usikker på, siden man får antageligvis like mye rom til subbene bak setene dersom man bygger i glassfiber. Det er egentlig ganske begrenset med volum man kan utnytte i frunken.
 #325658  av marlboro1310

alt går nok an, men en rikelig mengde arbeid og tålmodighet...men personlig har jeg begrenset tro på det der, intil jeg får oppleve det :) det er jo det lyd dreier seg om,opplevelse, dynamikk,trøkk og balanse..