TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 7M-GTE; Idle speed bryter sammen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #325715  av iskrem

Jeg har kapret "MHG Pakning" tråden med mine problemer osv. om bytte av topp-pakning. Så starter ny "problem" tråd her. :P

Jeg har nå satt sammen hele driten. Ingenting sitter som det skal garantert og sikkert feil bruk av bolter her og der (hylla med alt raste sammen) så fin liten blanding. :) Men har ihvertfall strammet alt nogenlunde riktig.

Bilen starter fint nå, men den idler ikke så bra. Den går fint i 30-40 sekunder kanskje også går RPM ned og ned fram til den liksom "dør ut". Akkurat som den kveles på en eller annen måte.

Jeg har sprayet kvikk start rundt omkring i motorrommet, men hører/merker ingen forskjell så tror ikke det er en lekkasje. Men hvem vet?

Noen forslag på hva det kan være? Kan det være at Fuel VSV f.eks er montert feil vei? EGR systemet som monger? Bare tenker litt fort her. :P
 #325725  av mulle-mek

har du sjekket alle vakumslanger også den som sitter på insugslangen sitter på undersiden mellom lmm og turbo lett å overse
 #325726  av iskrem

mulle-mek skrev:har du sjekket alle vakumslanger også den som sitter på insugslangen sitter på undersiden mellom lmm og turbo lett å overse
Ja da, den sitter der.

Holdt gassen inne, den går så lenge jeg har gassen inne, men med en gang jeg tar foten av så trapper den ned og dør etter de 20-30 sekunda.
 #325729  av mulle-mek

hmm min var vel noe i likheten
jeg justerte opp tomgangen og justerte den ned etter en ukes kjøring ingen problem etter de :D
 #325760  av iskrem

mulle-mek skrev:hmm min var vel noe i likheten
jeg justerte opp tomgangen og justerte den ned etter en ukes kjøring ingen problem etter de :D
Jeg tok en runde rundt huset og nå vil den ikke idle i det hele tatt. :P Den starter, opp til 1200 RPM og rett ned. :P

Guud hvor møkka lei jeg er nå! :evil:
 #325763  av FS-Styling.no

Skjer dette når den er varm også, eller bare på kald motor?
 #325815  av iskrem

FS-Styling.no skrev:Skjer dette når den er varm også, eller bare på kald motor?
Når motoren er varm så går den opp til 1200 RPM og rett ned. Når motoren er kald så idler den 20-30 sekunder som før. Testet det nå i nettopp.

Så hva kan det være da man tro? :P
 #326037  av iskrem

Hvis jeg kobler av ISCV så idler 1500 RPM til 1800 RPM, opp og ned, opp og ned. Men er ikke sånn "idle" jeg vil ha. Haha :P
 #326065  av iskrem

Skal det være vakum fra disse to på bildet? Dro dem ut når bilen var på men følte ingenting.
Vedlegg
aa.JPG
aa.JPG (63.46 kiB) Vist 1870 ganger
 #326366  av Shaggylaggy

Fant du ut av det? du tok ikke ut "fordeler'n" mens du holdt på a? prøve å justere tenninga med den? husker ikke hva den delen heter, men har samma funksjon.
 #326583  av iskrem

Har ikke funnet ut av det enda nei. Driver å fikler og styrer. :P

Men tror det er ISCV som er ødelagt, siden den ikke åpner seg helt når jeg tester den per TSRM.

CPS, kammer, etc. er satt på "0". Men skal finjustere/sjekke tenningen hos Toyota nå snart. Har ikke det lyse utstyret etc.
 #326590  av TommR

Jeg kjøpte "tenningslys" (husker ikke det korrekte ordet i farta) og justerte cps til 10 grader for tdc. Motoren gikk som en drøm etter det. Fort gjort når man setter inn cps at den vrir seg for å komme inn i tannhjulene så viktig å sjekke at den er riktig justert. Betalte rundt 200 på biltema for en slik tenningssak. Billigere det enn å dra til Toyota ;)