TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fantasy bøker

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #326027  av inzane2012

Har akkurat lest ferdig siste boka som er komt ut i "sagaen" om Eragon, og lurer på om det er noen her inne som liker å lese litt fantasy og som har noen gode bøker/serier og anbefale??

Ringenes Herre er utelukker, lest boka flere ganger og sett filmene enda flere ;) har og lest hele Sword of Truth serien :)
 #326029  av Morten

"Wheel of time" serien av Robert Jordan er jo kanon, spesielt de 3-4 første i serien. (Tidshjulet eller noe om du MÅ ha på norsk språk :lol: ). Serien "Malazan book of the fallen" av Steven Erikson vokser skikkelig på deg etterhvert også. Ellers er Tad Williams "Memory, Sorrow & Thorn" en bra triologi. Raymond E. Feist sin "Riftwar saga" er og bra, spesielt den første "Magician". :D
 #326036  av inzane2012

Morten skrev:"Wheel of time" serien av Robert Jordan er jo kanon, spesielt de 3-4 første i serien. (Tidshjulet eller noe om du MÅ ha på norsk språk :lol: ). Serien "Malazan book of the fallen" av Steven Erikson vokser skikkelig på deg etterhvert også. Ellers er Tad Williams "Memory, Sorrow & Thorn" en bra triologi. Raymond E. Feist sin "Riftwar saga" er og bra, spesielt den første "Magician". :D
Nei engelsk pleier å gå bra det, men sliter litt med å følge med i di bøkene fra Terry Pratchett jeg har lest :)
Har vurdert Wheel of time serien, men orker ikke begynne på enda en lang serie da Sword of Truth var på 11 bøker :)

Når du sier det så har jeg faktisk 1. og 2. boka i den der Malazan book of the fallen hjemme hos foreldra mine som jeg ikke har lest enda ;) hehe
 #326067  av Remi

Hurins Barn skal være bra. jeg har boka liggende men har ikke fått tia enda

: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... Id=2611917
 #326068  av rx300

George R.R. Martin kan også anbefales, serien "A Song of Ice and Fire", er vel fire bøker det nå.
 #326098  av tettwatt

Må bare som morten anbefale wheel of time bøkene. Greit nok at det er 11 bøker i serien, men det glemmer du glatt bare du kommer i gang med de. Har pløyd gjennom serien 5 1/2 gang nå og koser meg fortsatt med de i ny og ne. Episk klassiker :D
 #326101  av inzane2012

tettwatt skrev:Må bare som morten anbefale wheel of time bøkene. Greit nok at det er 11 bøker i serien, men det glemmer du glatt bare du kommer i gang med de. Har pløyd gjennom serien 5 1/2 gang nå og koser meg fortsatt med de i ny og ne. Episk klassiker :D
da bør du lese Sword of Truth serien fra terry goodkind :) blir litt anti-kommunistisk mot slutten, men karakterene og beskrivelsene er veldig bra, veldig god stemnings beskrivelser og lett og sette seg inn i situasjonen og følelsene...
var på gråten flere ganger iløp av serien ;)
 #326104  av tettwatt

I'll take the challenge! Førstemann til å gjøre ferdig den andre sin foreslåtte serie?

Har kikket på den serien før, men aldri surret meg til å begynne med den :D
 #326105  av inzane2012

tettwatt skrev:I'll take the challenge! Førstemann til å gjøre ferdig den andre sin foreslåtte serie?

Har kikket på den serien før, men aldri surret meg til å begynne med den :D
hehe, greit det ;)
"if I win, I take the cash, AND I take the respect" ;)
 #326107  av tettwatt

Da har jeg 6 uker på å gjøre ferdig bilen og få jobbet ca 100 timer overtid til og lese ut 11 "små" bøker... I need a bigger espresso :shock:

"It doesn't matter if you win by an inch or a mile, winning is winning"
The race is on, og god natt :D
 #326116  av Morten

rx300 skrev:George R.R. Martin kan også anbefales, serien "A Song of Ice and Fire", er vel fire bøker det nå.
Der er jeg uenig. Har lest de selv, men falt ikke i smak på samme måte som de andre som er nevnt.
 #326127  av EXS

Morten skrev:"Wheel of time" serien av Robert Jordan er jo kanon, spesielt de 3-4 første i serien. (Tidshjulet eller noe om du MÅ ha på norsk språk :lol: ). Serien "Malazan book of the fallen" av Steven Erikson vokser skikkelig på deg etterhvert også. Ellers er Tad Williams "Memory, Sorrow & Thorn" en bra triologi. Raymond E. Feist sin "Riftwar saga" er og bra, spesielt den første "Magician". :D

tidshjulet mangler vel den siste boka i serien p.g.a. at forfatteren tok kvelden
 #326129  av inzane2012

tettwatt skrev:Da har jeg 6 uker på å gjøre ferdig bilen og få jobbet ca 100 timer overtid til og lese ut 11 "små" bøker... I need a bigger espresso :shock:

"It doesn't matter if you win by an inch or a mile, winning is winning"
The race is on, og god natt :D
hvet ikke hvor lange wheel of time bøkene er, men noen av bøkene i sword of truth serien er på godt over 1000 sider ;)
 #326145  av Morten

EXS skrev:tidshjulet mangler vel den siste boka i serien p.g.a. at forfatteren tok kvelden
Jepps, men ryktene sier at enken redigerer materialet (var nesten klar for utgivelse den siste) og at den blir utgitt i overskuelig fremtid. Uansett syns jeg de 3-4 første er de beste, og det er VEL verdt det å lese uansett om man kun leser nr1. :D