TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bensinlukt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #32514  av GT4 CS

Det lukter noe sinnsykt bensin i bilen min nå. Lukten trenger seg på når jeg gir gass. Altså ikke på tomgang. Lukter heller ikke bensin i motorrommet. Det er en sprekk i grenrøret mitt, kan dette ha noe med saken å gjøre? Kan det være pakningene til innsuget som er slitne?

Noen som har opplevd det samme?

#32518  av angrykid

Jeg tror nok du bare må gi bilen til meg, her er det ikke mye å gjøre :-D

nei, seriøst. jeg bare lurte litt på om du kjenner lukten utenfor bilen også, og ikke bare inni bilen underkjøring? Når du har det sånn at det kun er når du gir gass, så må det jo være lekkasje en eller annen lur plass,og du nevner jo grenrøret ditt som en mulig årsak. Kan jo være lurt å få prøvd å plastret det sammen og sjekket om lukta ble borte..

#32526  av CelicaTurbo

er vel mulig det er en pakning i innsuget som gjør at du blåser ut bensinblandet luft ved turbotrykk, men jeg ville ikke ha kjørt bilen noe mye når det er slik, litt kjedelig om du skal oppleve motorbrann liksom :shock:

få bilen på verksted og la dem se på det, eventuellt får du se om du kan se noe umiddelbart selv når motoren går på tomgang..

#32569  av kennethx

se etter våte flekker langs bensin ledere fra tanken og fremmover er jo greit så lenge det er pent vær og bilen ellers er tørr, lukter det mer/mindre om du har full tank/nesten tom tank? Ruste hull i bensintanken, ofte på oversiden er vel ikke helt uvanlig på noen biler...

#32612  av GT4 CS

Tror jeg har funnet ut at det ikke er pakningene på innsuget ivertfall, kunne verken se eller lukte noen lekasje der. Men på grenrøret derimot kjente jeg lukten når jeg ruset motoren, er ingen forskjell på full/halv tank. Vanskelig å sjekke bensinledningen da bilen alltid er våt/fuktig (dumme vinternorge).

Skal få sjekket det ordentlig til uka hos en proff, holdt på å svime av da jeg luktet på sprekken i grenrøret, jeg har også litt for "kalde" plugger i motoren, da jeg kjører med et trykk på 0,85 nå. mot ca 1 tidligere. Skal overhale motoren litt før jeg skrur opp trykket igjen. Får bytte plugger og olje osv til uka, og se om motoren tenner litt bedre og lukten blir borte.
Kan jo være derfor det lukter bensin fra lekasje i grenrøret, da skulle jo egentlig all bensin være antent, og egentlig ikke luktet bensin.

Men takk for alle svar, skal si fra hva som skjer videre.

#32630  av CelicaTurbo

hm, det er jo forsåvidt en tanke det.. om den ikke tenner skikkelig eller brenner fullstendig så går det vel en del bensindamp ut der kanskje,.. verdt å undersøke ihvertfall..