TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enda en Mr2 Turbo pÃ¥ finn.no

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #326339  av hmsilset

original turbo bil ja.Løp og kjøp sier jeg bare!!Men ta en tilstandsrapport på verksted først. 225 hk har vel ikke 0-100 på 5,5. da må du 20 hk opp :D
 #326345  av hmsilset

¨Da er vi 2 med utsøkt smak som mener det samme.Ring å si du skal ha den, nåå.så enkelt er det :D
 #326347  av mr2storbrua

Det hjelper vel ikke så mye at den er original med turbo, så lenge den er bytta til japansk motor. Har vel ikke lov til å modifisere noe på en US-modell? Dette gjelder vel både motor, understell og karosseri?
 #326349  av hmsilset

mr2storbrua skrev:Det hjelper vel ikke så mye at den er original med turbo, så lenge den er bytta til japansk motor. Har vel ikke lov til å modifisere noe på en US-modell? Dette gjelder vel både motor, understell og karosseri?
Man må da få lov å slenge inn motor med turbo når det var motor med turbo fra før.Har ihvertfall turboen i papira da, og da blir det kun et problem om man gjør det til ett problem mener nå jeg :wink:
 #326351  av mr2storbrua

hmsilset skrev:Man må da få lov å slenge inn motor med turbo når det var motor med turbo fra før.
Jo, virker jo logisk det... Men, å nei, er jo biltrangsynet vi snakker om her, så da hjelper nok ikke det :x

Vet ikke helt hvordan reglene er dersom de finner ut av det, men slipper i hvertfall å betale hk-avgift så lenge den ikke blir trimmet noe mer.
 #326355  av FastN

Japansk 93 turbo motor, det er vel ikke 3.gen?
Noen som kan bekrefte at motoren er byttet ut i fra bilde? eller er dem like?
 #326358  av mr2storbrua

Tror byttet kom i 94, står også i annonsen at det er 225 hk. Motoren på bildet er en 2.gen, men kan jo være byttet er gjort senere.
 #326359  av hmsilset

FastN skrev:Japansk 93 turbo motor, det er vel ikke 3.gen?
Noen som kan bekrefte at motoren er byttet ut i fra bilde? eller er dem like?
93 er 2 gen. Biltilsynet legger ikke merketil sånt.Jeg hadde turbo girkasse til 3 gen på min gti.tror neppe det hadde blitt merka heller :D
Kan ikke se noen problemer med å kjøpe denne.Prisen er nice :P
 #326362  av FastN

Har spurt om han kan ta en tilstandsraport, bor tross alt 50 mil unna.
Tror kanskje at han kommer til og svare at den nettopp er EU OK med 0 feil. Veit ikke helt hvor nøye dem er på EU kontra tilstandsraport.
Er veldig kinn på denne, spørs om det ikke blir turbo på meg snart! :D
 #326365  av hmsilset

FastN skrev:Har spurt om han kan ta en tilstandsraport, bor tross alt 50 mil unna.
Tror kanskje at han kommer til og svare at den nettopp er EU OK med 0 feil. Veit ikke helt hvor nøye dem er på EU kontra tilstandsraport.
Er veldig kinn på denne, spørs om det ikke blir turbo på meg snart! :D
50 mil er ingenting da :D be om tilstandsrapport uansett du.for er den ikke bra så er 50 mil langt aikevel :wink:
 #326367  av Mr_Storbrua

En eer du den, om deu kontroll betyr svært lite egentlig.. Ikke godta det i tilfelle, be om en orntli tilstandsrapport, om bilen er bra betaln ikke er bataler han.. om han da sier nei er bilen tydeligvis ikke i bra stand..