TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 turbo kasse pÃ¥ fwd

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #325492  av 323F GTX

Noen som vet om det enkelt vil det være mulig å bygge om mr2 turbo kassen så den kan brukes i et FWD oppsett? tenker da på giropplegget som står baklengs i forhold til fwd..
Evt finnes det fwd utgave av mr2 turbo kassen?
 #326239  av hmsilset

Ville heller tenkt celica gt4(turbo) kasse da siden den er 4 hjulsstrekk og kanskje til og med sterkere enn mr2?.Mer kan ikke jeg hjelpe med :)
 #326370  av CelicaTurbo

Jeg kan ikke huske om det er noen som har gjort dette her på forumet, men så langt jeg vet er det mulig å bruke en mr2 girkasse i FWD-konfigurasjon uten så alt for store tilpassinger, men jeg kan ikke gi detaljene. Jeg vil tro at du finner informasjon om det på dette forumet: http://www.celicatech.com/ Her er det en del folk som har montert turbomotorer og byttet girkasse til MR2-kasse.
 #326431  av Amund

Det du trenger er ein mr2-turbo kasse, og litt deler frå ein gt4 kasse, eventuelt ein camry v6 kasse. Dette for å bygge om uttakket for girvalg :wink:
Det er ikkje så mykje stress å bygge om den veien, verre om du skulle gått andre veien....
 #326448  av 323F GTX

Takker for info :) Får tråle nettet etter deler ;) Egon hadde turbo kasse, men ikke med akslinger, og disse er vanskelig å få tak i så vidt jeg har forstått :?