TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• nett kjøpt meg mk3 trenger rÃ¥d

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #326938  av mulle-mek

står ikke turbo i ræva på bilen :D
men kan jo være en lureturbo hehe :lol:
 #326942  av Haugrud

En bitteliten lureturbo..får se godt etter så kanskje du får et glimt av den før den stikker av :D
 #326943  av mulle-mek

Haugrud skrev:En bitteliten lureturbo..får se godt etter så kanskje du får et glimt av den før den stikker av :D
:lol: :lol:
 #327016  av Shaggylaggy

... eller så har jo original turbo bilene delt front?
 #327019  av Andreazz

Shaggylaggy skrev:... eller så har jo original turbo bilene delt front?
Nei, det er bare med årsmodell å gjøre. Sånn som på den du har bilde av, uten deling, er fra 86 til 88! Delt front er fra 89 og til slutten på MK3 historien :wink:
 #327028  av KK-ma70

Innsuget på N/A er 1rør som deler seg i 2rør midt over motor.
På turbo står det som regel 3000Turbo oppå motoren.
Eller se etter turbo merket på en av målerne på høyre side i dash :wink: Hvis det står:--> Bensin, Olje og voltmeter dær er det mest sansynlig N/A.
 #327061  av 2fast4racing

bilen er gått 290 000, alt funker bra uten om motoren, ser ikkje så verst ut invendig med framsetene er fulle i sprekker, minimalt med rust under, viss eg hadde fått i ei ny girkasse, ka hadde ca denne bilen vå verdt då? må vite kor langt eg kan strekke meg i pris på å kjøpe den:P
 #327063  av tojo

2fast4racing skrev:bilen er gått 290 000, alt funker bra uten om motoren, ser ikkje så verst ut invendig med framsetene er fulle i sprekker, minimalt med rust under, viss eg hadde fått i ei ny girkasse, ka hadde ca denne bilen vå verdt då? må vite kor langt eg kan strekke meg i pris på å kjøpe den:P
Du kan nok strekke deg mye i forhold til 2000,- :D
Verdien på bilen kommer litt ann på markedet og etterspørselen og selvfølgelig bilens tilstand.
Har sett dem alt fra 40lapper(da sjabby na) ++ kommer ann på mods osv
 #327163  av 2fast4racing

korleis er det med holdbarheten på desse bilane, mend tanke på motor og driverk, veit jo at det har ein god del med korleis det er kjørt, men er desse motorane sone evighetsmaskiner viss ein ikkje tenker på toppakningen?
 #327177  av tojo

2fast4racing skrev:korleis er det med holdbarheten på desse bilane, mend tanke på motor og driverk, veit jo at det har ein god del med korleis det er kjørt, men er desse motorane sone evighetsmaskiner viss ein ikkje tenker på toppakningen?
Holdbarheten er go :D Drivverk supert.
Problemet i di aller fleste tilfeller at turbotrykket er oppjustert når det blir BHG.
Er man "snill og grei" mot bilen,er den det mot deg også.
 #327183  av 2fast4racing

ja men då høyrest det ut som det skal gå bra, viss eg får bilen trur eg eg setter i ein 7m-gte turbo motor og manuell kasse, og setter i arp studs til toppen, stål pakning, tar ut veiva og renser alle olje kanalene i den og i blokka, blybronse ramme og rådelager, nye stempel og oljeringer, nye simeringer og pakninger.
er det nåke meir eg må skifte eller sjekke om er i orden. har ein turbomotor på hond som er gått 220 000. skal sefølgeleg sjekke om sylindrene er ovale og om veiva må poleres eller slipes.

vil ha ein motor som tåler 300hk++ og kan brukes dagligt uten at nåke ryker
 #327292  av 2fast4racing

er det nåke meir som er viktigt å gjere med ein turbo motor viss ein skal ha 300 driftsikre hk? det er jo ein forholdsvis tung bil, mykkje hk må ein ca ha for å kunne dra den lett ut i sladd og bruke den litt son av og til på bane, og ellers leike amatør drifter?
 #327293  av tojo

Ta en titt på sticky trådene, der står det endel kjekt å vite om MKIII + trimtips osv.. :D
viewtopic.php?f=48&t=21543

Enda litt mer trimming: viewtopic.php?f=48&t=26905&hilit=mkiii+trimming