TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motoren sliter etter Lexus AFM/550cc mod.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #326795  av artorush
 
Hej, jeg installerte 550c dyser og Lexus afm i dag(tok god tid). Når jeg slår på motoren sliter'n mye med å holde seg i gang, RPM går lavt ned og motoren dør ut kort tid etter. Eneste måten å få motoren gåen er å gi gass og få turtall, men med en gang jeg slipper gassen slittern igjen og dør ut. Jeg har sjekket alle rør, kontakter, dyser osv, og de er montert riktig.

I tillegg for jeg også error kode som jeg har prøvd å finne ut av men jeg skjønner ikke hvilken kode det er. Den går sånn: blinker først 2ganger.....stopp....4ganger.....stopp.....1gang.....3ganger. om og om igjen.

Setter står pris på noen råd. Takk.
 #326799  av tojo
 
artorush skrev:Hej, jeg installerte 550c dyser og Lexus afm i dag(tok god tid). Når jeg slår på motoren sliter'n mye med å holde seg i gang, RPM går lavt ned og motoren dør ut kort tid etter. Eneste måten å få motoren gåen er å gi gass og få turtall, men med en gang jeg slipper gassen slittern igjen og dør ut. Jeg har sjekket alle rør, kontakter, dyser osv, og de er montert riktig.

I tillegg for jeg også error kode som jeg har prøvd å finne ut av men jeg skjønner ikke hvilken kode det er. Den går sånn: blinker først 2ganger.....stopp....4ganger.....stopp.....1gang.....3ganger. om og om igjen.

Setter står pris på noen råd. Takk.
Kode 24 er Intake air temp. sensor signal
Kode 13 er RPM signal

For mer info se: http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... ?S=FI&P=26

Angående selve oppgraderingen: http://suprasonic.org/lexusriemer/lexusnotes.html
 #326929  av mulle-mek
 
kan hende du må justere trykket nedover hadde litt av disse problemene med vonomdysene
jeg hadde ene dysa var åpen hele tiden :twisted:
kastet di faenivold skal kjøpe rc isteden :D
 #326977  av TTM
 
Høres ut som den går litt feit ja. Har du en bredbåndslamda? Det er veldig greit å ha.
Hvis du har større bensinpumpe kan det være at bensitrykket er litt høyt. Og det fikser du med en bensintrykks regulator som du sier.

Slik du beskriver bilen din, er akkurat sånn bruksbilen min (dodge stealth turbo) ble etter at jeg bytte dyser og lmm. Da var det lmm som ikke funket. Den var veldig feit på tom gang, men så ble den veldig mager da jeg ga på.
 #327040  av artorush
 
Problem fikset! Feilen lå to steder. Første var det luft mengde måleren, det må ha vært dårlig kontakt eller den var deffekt, byttet ut med min orginal og funka! Andre var grov eksos lekasje fra eksos manifolden, du kunne se og lokta den jævla eksosen. Tok å dro til mutterene og stramma til, noe ikke Toyota mekanikern ikke kunne(Skuffet).

Når går den like bra om ikke bedre før jeg moda. Og jeg kom fra til at det er bare tull å sette in en juster bar bensin regulator på denne moden. Funker fett med standard bensin pompe og standard bensin regulator opptil 15 PSI med CT 26 turboen! Tusen takk til alle svarene!