TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt lakering!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #32135  av Leon

Jepps, da var jeg i gang med pussingen av bilen min..(mr2 mkII).Har tenkt å den samme fargen som jeg har nå, men en del mørkere.Jeg vil ikke bytte farge helt, på tanke med penger.Dette er første gang jeg gjør dette, så visst noen tips og triks så kom med det:)
Skal legge ut bilder etter hvert som jeg kommer lengre.
Vedlegg
Picture 018.jpg
Picture 018.jpg (115.67 kiB) Vist 1542 ganger
Picture 030.jpg
Picture 030.jpg (85.55 kiB) Vist 1542 ganger
Picture 028.jpg
Picture 028.jpg (141.58 kiB) Vist 1542 ganger
Picture 025.jpg
Picture 025.jpg (103.38 kiB) Vist 1542 ganger
Picture 017.jpg
Picture 017.jpg (145.35 kiB) Vist 1542 ganger

#32136  av Christian

Det viktigste er egentlig bare å aldri pusse på frihånd, bruk alltid en "pussestokk", samt at når du tror det er bra, så har du altid mye igjen :wink: Min erfaring i alle fall, spesielt på sort eller mørke farger.

#32137  av sindrejl

ser ut som bilen har stått der en stund? nedstøva og gjennomrusta bremseskiver ;)

#32202  av jensi

Erfaring tips:Få pris på hele dritten ferdig pusset sparklet og lakkert.
Det er ikke mye arbei for en lakkerer å sparkle og pusse bulker og riper 100 %.

Du får det aldrig like fint selv.
Du pusser og sparkler 2-10 ganger på en bulk før du blir fornøyd.
Lakkerere pusser og sparkler en gang pr. bulk dersom de har erfaring.

Feil plass å spare kronasjer.

Avtal heller at du får ta maskering og demontering selv.
Det tar lang tid for de også,og kan egenlig gjøres av hvem som helst.

Jensi

#32219  av mralp

Fullstendig enig med Jensi, jeg setter bort den biten av arbeidet på bilen min denne gangen.
Har lakket litt selv, både biler og plater, men det blir aldri 100%. Misser man bare ørlite med grunnarbeidet et sted så vises det noe helt jævlig.

Det er så mye å drite seg ut på når det gjelder lakk, så spar penger og stay away sier nå jeg :wink:

mvh mralp

#32244  av MR2turbo

Er og veldig enig med Jensi..

Men det kan være litt vanskelig å få de til å gjøre det når du har begynnt å pusse selv.. men det går nok... er mye lettere for de å ta hele ussing/sparklingen, for da merker de alt av småfeil og retter det opp... :)

#32336  av Leon

Det er utrolig vansklig å få det 100 %, har merket det.Men visst en lakerer skal ta pussingen og sparklingen så blir det sikkert sinnsykt dyrt?Jeg fikk pris på lakkering av bilen, men da måtte jeg pusse osv.(4500 kr).
Noen som vet om noe firma mellom Sandefjord og Oslo da?Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, har ikke for mye penger heler.Noen som vet hva den kan koste da sånn ca?Pusse, sparkle og lakke?
Hilsen fortvilet ;(

#32337  av cameleon

Nå vet jeg ikke om noen plasser ned i området ditt som lakkerer og slik, men er du heldig så skal du nok klare å få det rundt 10k en plass. Kommer helt an på hvor strøken bilen er i seg selv. er det bulker og slk kommer det nok litt ekstra. Vanlig verksteder som kke gjøre det svart bør du kaskje styre unna....? Hørte med Toyota hva de skulle ha for å lakkere og grunne hele pakka. Kom seg på i god overkant av 30k...

#32696  av Leon

Jeg fikk tilbud i dag på lakkering og pussing av bilen, ca 10 k.Tror jeg skal gå for det..Da gjør han alt, jeg må bare demontere ting og tang.Sparkling, pussing, lakkering tar han.Er dette et greit tilbud?