TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sliter med gnist... ;)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #327212  av TommR

Jaja, da var dagen kommet hvor jeg skulle starte kjerra første gang og alt skulle være bare velstand............ hvor blåøyd går det ann å bli. hehe
Gikk ikke som forventa. Jeg får ikke gnist..
Hadde 6-8 volt inn på dysene og sjekka at det ikke var noen brudd i ledninger til cam og crank sensorene. Har mål motstanden i sensorene og målte 1121 ohm i cranksensoren. Den skal være mellom 1760 og 2470 ohm ifølge tsrm.

Mangler også den lille grå kontakta som henger på tenningsboksen hvor det går to ledninger inn. En til jord og en til bensindyse nr 1.

Det som det også kan være er jo at jeg har koplet Neutral Start Switch'en galt, siden det er Aristo motor med auto orginalt og jeg kjører R154..
Jeg legger ved et excel dokument som viser hvordan jeg har koplet. :)

Håper noen kan redde dagen og ACR for den saks skyld også. hehe Har sett meg helt blind på denna motoren nå. hehe
Vedlegg
(55 kiB) Lastet ned 145 ganger
 #327295  av tojo

Prøvd feilsøkingen fra BGB? viewtopic.php?p=276383#276383

Ang,den lille grå ved ignitoren(delenummer: 90980-04083) Så går det greit uten .
 #327313  av TommR

Tusen hjertlig. Da kan jeg fjerne en ting fra lista over ting som kan være galt. Jeg har ikke plugget inn oljenivå sensoren ennå. Må bytte sensor siden det er forskjellig på 1jz bunnpanna mi kontra front sump'en fra Aristoen. en pinne på 1jz og to pinner på aristoen. Mange motorer som har en sikkerhet der at motoren ikke får gnist hvis oljenivået er lavt. Noen som veit om denne funksjonen er på 2JZ motoren?

Skal prøve å feilsøke med hjelp av tsrm, så får se om jeg kommer noe nærmere med den. :)
 #327446  av TommR

Fant feilen. Hadde klipt feil kabel når jeg skulle følge et råd jeg fikk angående "check Engine" lampa. Viste seg at jeg klipte NSW kabelen... Ikke rart jeg ikke fikk knist. Fixa dette og bilen startet med en gang!!! :D
 #327450  av tojo

TommR skrev:Fant feilen. Hadde klipt feil kabel når jeg skulle følge et råd jeg fikk angående "check Engine" lampa. Viste seg at jeg klipte NSW kabelen... Ikke rart jeg ikke fikk knist. Fixa dette og bilen startet med en gang!!! :D
:D Godt å høre,bare velstand nå da? fått testet bilen?