TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nabokrangel!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #327907  av marlboro1310

vi har samme typen løk her i nabolaget. Han har bedrevet og lagt frem på den lokale kafeen her hvor fælt jeg kjører (!) i boligfeltet her (vanskelig for en komplett evneveik idiot å se forskjell på de 5 røde Mk2ene i distriktet) noen kjører hardt, de får bare kjøre. Jeg er 26år og har for lenge siden kuttet ut køddkjøring i tettbygde strøk.
For ettpar år siden viste han meg knyttneven når jeg passerte han og bikkja hans når de gikk tur. Jeg stoppa bilen min rundt 10-20 meter foran han, gikk ut av bilen og gikk rett bort til han,10cm fra trynet hans og spurte hva i faen det der skulle bety, bikkja stillte seg bak han...hovedidioten selv sa ikke ett kvidder siden leppa hans fikk rykkninger både oppe og nede, og han går nå omveier når jeg er i nærheten av han, på butikken, etter veien...og han har nok oppfattet med tiden at det IKKE var meg som har bedrevet svinekjøring i distriktet...
Beste medisin er å handle...slik at folk skjønner at de ikke kan ta seg til rette uten klokkeklare bevis.
 #327918  av Greven

marlboro1310 skrev:vi har samme typen løk her i nabolaget. Han har bedrevet og lagt frem på den lokale kafeen her hvor fælt jeg kjører (!) i boligfeltet her (vanskelig for en komplett evneveik idiot å se forskjell på de 5 røde Mk2ene i distriktet) noen kjører hardt, de får bare kjøre. Jeg er 26år og har for lenge siden kuttet ut køddkjøring i tettbygde strøk.
For ettpar år siden viste han meg knyttneven når jeg passerte han og bikkja hans når de gikk tur. Jeg stoppa bilen min rundt 10-20 meter foran han, gikk ut av bilen og gikk rett bort til han,10cm fra trynet hans og spurte hva i faen det der skulle bety, bikkja stillte seg bak han...hovedidioten selv sa ikke ett kvidder siden leppa hans fikk rykkninger både oppe og nede, og han går nå omveier når jeg er i nærheten av han, på butikken, etter veien...og han har nok oppfattet med tiden at det IKKE var meg som har bedrevet svinekjøring i distriktet...
Beste medisin er å handle...slik at folk skjønner at de ikke kan ta seg til rette uten klokkeklare bevis.
Me like :mrgreen:

Way to do it 8)
 #328423  av KeNsA

KonG_PeR skrev:Har en rar nabo som driver å setter opp skilt langs veien, og har stoppet meg mange ganger å kjeftet når jeg over hodet ikke kjører for fort... Bor i et bebygget området, så skjønner at han er sur for at folk kjører fort, men er det lov å sette oppe masse skilt langs veien?? Som f.eks: "OBS! Fotgjengere", "Farlig Sving" og "Senk farten!" er dette lov? noen som har forlag om hvor man kan finne lover mot dette? og er det mulig å anmelde han??
Her er en lignende sak i Tr.heim som tilsier at det er ulovlig å sette ut skilt på veien som ikke er privat...
http://www.adressa.no/tv/?id=10572
 #328451  av ArildM

Genialt marlboro1310, bra det er noen som har gutsene i orden og forteller slike idioter hvordan ting egentlig er.

Roten til at folk oppfører seg slik er vel at de sitter i det på et eller annet vis og egentlig er grønne av misunnelse!
Skal si jeg har fått 50 ganger mindre oppmerksomhet etter at jeg kjøpte meg en anonym brun Mazda 323 som bruksbil i stedet for Mr2'n, selv om kjørestilen er akkurat den samme :!:
 #328505  av inzane2012

KeNsA skrev:
KonG_PeR skrev:Har en rar nabo som driver å setter opp skilt langs veien, og har stoppet meg mange ganger å kjeftet når jeg over hodet ikke kjører for fort... Bor i et bebygget området, så skjønner at han er sur for at folk kjører fort, men er det lov å sette oppe masse skilt langs veien?? Som f.eks: "OBS! Fotgjengere", "Farlig Sving" og "Senk farten!" er dette lov? noen som har forlag om hvor man kan finne lover mot dette? og er det mulig å anmelde han??
Her er en lignende sak i Tr.heim som tilsier at det er ulovlig å sette ut skilt på veien som ikke er privat...
http://www.adressa.no/tv/?id=10572
hvem faen er så idiot i skallen da?? og hva faen skal den kjegla vere godt for da? så folk ikke skal kjøre over kommen???
herregud for noen nissa...
 #328555  av ke25-toyoglide

Nå har ikkje eg lyd så eg vett ikkje hva de snakker om, men det er ikkje uvanlig at me i kommunen bruker kjegler som det for å varsle om noe farlig.
I det tilfellet kan det være et slitt lokk som kan hoppe av viss lastebiler kjører over.
DÃ¥ pleier ansatte i andre avdelinger/ private firmaer som ser faren sette en slik over og varsle. Samme dag rykker me ut og reparer.
Har selv sett lokk som blir sugd opp av lastebil som kjører over. (pga slitasje)
Trenger ikkje å være geni for å gjette hva som kan skje viss det kommer en moped som tryner i hullet med en lastebil bak.
Her er faren merket og viss noe gale skjer er det fører sitt ansvar. På samme måte som viss det gikk en fotgjenger der, eller viss han kjørte forbi en moped. Han har ansvar for å sjekke at det er klart før han kjører forbi. :!:
Når det er sagt så er ikkje dette en sak som blir fikset på overtid. Men det er førsteprioritet når me er på jobb.
 #328557  av ArildM

Adresseavis saken gjør seg bedre med lyd. Veivesnet har vært der 10 ganger og tatt bort ulovlig oppsatte kjegler, satt opp av en eller annen privatperson.
 #328578  av sindrejl

ArildM skrev:Adresseavis saken gjør seg bedre med lyd. Veivesnet har vært der 10 ganger og tatt bort ulovlig oppsatte kjegler, satt opp av en eller annen privatperson.
og det har i tillegg blitt ulykke pga dette, nå var den minimal, men kunne fort blitt værre