TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Cognac

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#161121  av @lpher

angrykid skrev:Er avholdsmann :-|
Er lov det også :) Er for tiden faktisk ganske så sjelden jeg har i meg noe alkohol selv faktisk...uvist av hvilken grunn...meeennehh...ikke lite nok til å kalle meg avholds dessverre :D

#186610  av tojo

Noen her som har testet Aukrust: solan V.S.O.P. Cognac ?

#186616  av kaimagne

Braastad Château de Triac Réserve de la Famille (bestillingsvare på Polet)

Ellers så er jo en helt vanlig De Luze XO noe av det bedre jeg får.

Jeg er forresten nyopptatt medlem i Moss og VÃ¥ler Cognac og Sigarlag... :)

#186699  av kimae

jeg liker bertelsen. Billig og god.

#186717  av jsun

Martell "Noblige" er nok min favoritt.
 #327962  av tojo

Har folket sluttet å drikke Cognac?

E jo så godt atte :P
 #327963  av sindrejl

styggeste jeg har smakt er larsen viking cognac.. noe av det bedre jeg har smakt er nok en type larsen xo som har stått på flaske i noe a'la 28år.. var bare halvparten igjen oppi der, men somehow smakte den helt utrolig

Re:

#327970  av inzane2012

funkyfung skrev:kun 1 type jeg drikker og det er Bache-Gabrielsen(er ikke så gla i denne sort vare)sjikkeli nordnorsk heimbreintæ e dæ likaste..hehe
skjønner rett og slett ikke hvordan folk klarer å bælje nedpå med det skvipet der, reint sprit i seg selv smaker jo rett og slett dritt, slikker heller asfalt enn å drikke hjemmebrent eller lignende

...

denne cognac'en er jeg ikke noe særlig glad i, kan ta ett glass eller to med whiskey, men ellers drikker jeg særdeles lite sprit, kan knekke i meg ei flask med sambucca i godt lag siden den ikke har noen utpreget sprit smak, ellers er baccardi lemon med sprite ett godt alternativ, men drikker sjeldnere og sjeldnere, har mista lyst på å bare drikke meg dritigs, gå ut på byn, bruke masse penger og gå heim, syns det er mye gøyere å sitte sammen med en liten kompis gjeng hele kvelden og drikke litt for å ha det gøy ;)
 #327980  av ArildM

Cognac = Fyllesyk
Karsk = Fin medisin
 #327982  av inzane2012

hva i alle dager er det med folk fra sør-trødelag og nordover og karsk, er jo ikke sånn at det å blande en ting som smaker jævlig sammen med en annen ting som smaker jævlig så blir det godt, blir jo bare dobbelt så jævlig da...
 #327989  av ArildM

OT: Alkohol skal ikke nytes, skal tvinges ned :mrgreen:
 #328006  av sindrejl

inzane2012 skrev:hva i alle dager er det med folk fra sør-trødelag og nordover og karsk, er jo ikke sånn at det å blande en ting som smaker jævlig sammen med en annen ting som smaker jævlig så blir det godt, blir jo bare dobbelt så jævlig da...
god varm kaffe med en skvett vodka oppi er faktisk gromgodt. Smaker bare litt søt kaffe faktisk. Dessuten er kaffe langt ifra jævlig selv om du ikke liker det vettu ;)
Heimert er faktisk genialt, fordi god heimert smaker ikke dritt det heller.. det smaker ingenting, bare svir noe sinnsvakt på tunga.. dermed kan man blande det fint ut uten at det smaker fyfy. Mersom, man skal ikke drikke sats heller (som noen faktisk gjør) :D
 #328014  av hmsilset

jeg slutta med sprit for ett år siden faktisk :P Aldri mere uansett hvor godt det er. skåler med øl :D schåll..hikk
 #328024  av tojo

sindrejl skrev:
inzane2012 skrev:hva i alle dager er det med folk fra sør-trødelag og nordover og karsk, er jo ikke sånn at det å blande en ting som smaker jævlig sammen med en annen ting som smaker jævlig så blir det godt, blir jo bare dobbelt så jævlig da...
god varm kaffe med en skvett vodka oppi er faktisk gromgodt. Smaker bare litt søt kaffe faktisk. Dessuten er kaffe langt ifra jævlig selv om du ikke liker det vettu ;)
Heimert er faktisk genialt, fordi god heimert smaker ikke dritt det heller.. det smaker ingenting, bare svir noe sinnsvakt på tunga.. dermed kan man blande det fint ut uten at det smaker fyfy. Mersom, man skal ikke drikke sats heller (som noen faktisk gjør) :D
Word!..kaffkarsk e godt ja. :D (men vær snill å hold unna vodkaen :lol: )
 #328065  av inzane2012

nei, ta tar jeg heller en kaffi likør istedet, amarula eller bailys, bedre det ;)