TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bøyd glassfiber panser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #324701  av astaroth

Har nettopp fått meg et panser i glassfiber til min mr2 mk2. Men problemet er at når jeg satte det på så viser det seg at det spriker med flere cm både i front og på sidene mot fronten :? Er brannskader på detta panseret ser det ut til, så har nok bøyd seg i varmen. Skal prøve å få slengt inn no bilder av problemet. Men finnes det noen måte å rette opp glassfiber på?
 #327983  av inzane2012

kanskje litt svak varme og press kan hjelpe på?? ellers er vel ikke akkurat glassfiber noe særlig formbart når den har fått den forma den skal ha...
 #328010  av EXS

tror ikke varme vil hjelpe stort på glassfiber :?

her må det nok kuttes og sparkles/støpes
 #328037  av sindrejl

KK-ma70 skrev:Borrelås langs skjermene på begge sider :mrgreen:
Si meg, kommer du med sånne løsninger på jobb også :mrgreen:
 #328075  av inzane2012

EXS skrev:tror ikke varme vil hjelpe stort på glassfiber :?

her må det nok kuttes og sparkles/støpes
er slettes ingen ekspert på glassfiber, men siden han sa at det kanskje hadde bøyd seg pga varme, så kunne kanskje litt varme gjøre det litt mer bøyelig så han kunne prøve å presse det litt ;)
 #328156  av mralp

Glassfiber har dårlige elastiske egenskaper. Har kjempet med komplett kit til min første mr2, og div skjørt og masse selvlaget stach oppgjennom årene, og konklusjonen er den samme hver gang: Etter det er støpt er det er helvete å få endret form. Jeg tror det er kjørt... :(
 #334851  av astaroth

Har endelig fått tak i en som skal støpe et nytt til meg. Men var nesten så jeg prøvde bårre lås tiipset :lol:
 #369949  av astaroth

nei nå har det gått over 1år og panseret står fortsatt i en garasje og støver ned :? men vi får se om jeg klarer og få rævva i gir i vinter og fått fiksa både panser og bil igjen
forhåpentligvis...