TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Turbo pÃ¥ finn.no

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #328095  av JsrMr2
 
oki da er det sikkert bare til å glemme vist det er blitt prøvd før.. er jævli iriterende at det skulle være så vanskeligt med en mr 2 og ikke med en bmw.. men men det står turbo i vognkortet så det skal vel mye til at di finner ut at det er høyer ytelse i bilen..
 #328098  av inzane2012
 
JsrMr2 skrev:oki da er det sikkert bare til å glemme vist det er blitt prøvd før.. er jævli iriterende at det skulle være så vanskeligt med en mr 2 og ikke med en bmw.. men men det står turbo i vognkortet så det skal vel mye til at di finner ut at det er høyer ytelse i bilen..
vist det allerede står trubo i vognkort så er mye av stresset gjort ;)
men ville gått forsiktig frem hos bt uansett :)
forhør deg godt med dem, spør hva dem vil ha av papir og hele pakka, og be om at du får en grei saksbehandler ;)

og ja, er JÆVLIG irriterende at det er mye lettere å få godkjent cosworth ombygging, m3/5 ombygging, osv osv, mens vi som har mr2, der alt av bremser og understell er helt likt mellom turbo og gti må slite så jævlig...
 #328101  av JsrMr2
 
ja var det eg og mente at når bilen er orginal turbo så er mye av stresse borte men viste ikke at Mr2 er så vanskeligt å få godkjennt med høynet effekt.. men men er en første gang for alt :D er greit med sånne forum sånn sett så slipper man å gå i noen feller hos bt :P
 #328108  av marlboro1310
 
hadde inntrykk av at dette var en GTi med turbomotor i :?: :!:
 #328109  av JsrMr2
 
nei er en orginal mr2 turbo.. nei en ombygg bil hadde eg ikke betalt så mye for :D
 #328114  av marlboro1310
 
står det oppført mange kw i vognkortet ditt??
 #328120  av inzane2012
 
JsrMr2 skrev:ja var det eg og mente at når bilen er orginal turbo så er mye av stresse borte men viste ikke at Mr2 er så vanskeligt å få godkjennt med høynet effekt.. men men er en første gang for alt :D er greit med sånne forum sånn sett så slipper man å gå i noen feller hos bt :P
tror nok det meste av problema med nettopp denne mr2'en kommer av at den ikke ble solgt ny i norge :(
mener å ha lest en plass at når denne kom i 1990 så hadde Toyota Norge regnet ut at den ville kostet ca 400-500k kr ny, og fant ut at den ikke ville ha ett så stort marked her, så dem droppet å ta den inn :(


men står MASSE om godkjenning av av bilen her på forumet og masse annet som kan hjelpe deg :)
så er bare å reise til bt og forhøre deg med dem, ver veldig ydmyk så hjelper det nok, men må for all del ikke ta noe forgitt hva andre har fått til med sine biler når det kommer til mr2 ;)
 #328122  av JsrMr2
 
mener det står ca 170kw vist ikke eg tar helt feil.. ja har hørt det at man bør vere ganske ydmyk med dem ja :wink: pleier som regel å komme lengs med det en å være små frekk :D men skulle det ikke vere muligt å få papirer hos toyota vist man vil bygge om fra gti til turbo? ikke at det er ett problem for meg men bare tenker høyt.. vet bmw gjore det til 1996 men da gikk det opp et lys for di at noen som bygget om tjente stort på det :P
 #328135  av inzane2012
 
JsrMr2 skrev:mener det står ca 170kw vist ikke eg tar helt feil.. ja har hørt det at man bør vere ganske ydmyk med dem ja :wink: pleier som regel å komme lengs med det en å være små frekk :D men skulle det ikke vere muligt å få papirer hos toyota vist man vil bygge om fra gti til turbo? ikke at det er ett problem for meg men bare tenker høyt.. vet bmw gjore det til 1996 men da gikk det opp et lys for di at noen som bygget om tjente stort på det :P
toyota har vel vert ganske kjipe med å gi ut papirer ja...
det eneste man egentlig trenger er dokumentasjon på at bremser og understell er likt, og da kan du jo bare finne frem delnr på di delene til bremser og understell, samt dokumentasjon på motor og at det er gjort forsvarlig, på verksted e.l...

Virker nesten som det er fritt frem for å bygge om sierra/escort, bmw'er, audier og amerikanera, mens vår lille toyota, nei den får vi faen ikke bygge om...
 #328138  av JsrMr2
 
ja det var JÆVLIG irriterende da. men vi må vell bare finne oss i det..noen av oss skulle søkt om høy stilling hos bt og endret litt på politiken deres :D
 #328140  av marlboro1310
 
JsrMr2 skrev:ja det var JÆVLIG irriterende da. men vi må vell bare finne oss i det..noen av oss skulle søkt om høy stilling hos bt og endret litt på politiken deres :D
bra forslag forsåvidt, men de sitter neppe på matrommet og pønsker ut ting å plage oss bilentusiaster med, det er det høyere maktmiddel som tar seg av...
 #328144  av JsrMr2
 
bra forslag forsåvidt, men de sitter neppe på matrommet og pønsker ut ting å plage oss bilentusiaster med, det er det høyere maktmiddel som tar seg av...[/quote]


hehe er klar over det :P
 #328461  av James
 
JsrMr2 skrev:Da ble eg den eg den nye eiger på mr2 dere diskuter sånn om :D motoren var fabrikk ny for 12.000km siden med smide råder å smidde steppler.. er faktisk VS motor som har bygget motoren. fikk prutet den ner til 130.000 var litt små ting som må fikses som å bytte noen olje slager (fordi dem som står på er ikke oljebestandige) hehe fikk faktisk havari på geilo på vei hjem da ene drivakselen løsnet..(fordi han hadde glemt å teitet den etter girkassa ble tottal over halt i høst å bilen har da bare stått i ro siden.. var verksteds sjefen på ski som eigde bile alle deler som er brukt er orginale så allt av deler fås hos toytoa :D å allt er tuv papirer på. det er null rust på bilen bil han som hadde den før kjørte den bare vist det var tørre veier:) å det får står eg gått.. har 1.2 i lade trykk å en plass mellom 350-400 hk det flytter seg skal eg love :D men turboen er litt for stor så får ikke noe gått lade trykk før 4000rpm men da skjer det saker å ting:P er fornøyd med kjøpe så langt da:P skulle hatt en da på ulven å testet bilen vår da james:P tror faktisk at din går en del bedre 0-100 pgr av den store turboen.. klarte blare 180190 til bergen skiltet med bom giring:)
180km/t til bergenskiltet med bomgir er BRA!! 8) Har selv klart 175. Har fått koblet opp boost kontroller siden det, og kjører 1bar i trykk så den går noe bedre nå :) ...Har dårlig erfaring med høye hastigheter på ulvensletten så om vi skal ta et dragg for vi ta det i hegglandsdalen eller noe :)
Sist redigert av James den 02 jun 2009 12:56, redigert 1 gang totalt.
 #328475  av JsrMr2
 
hehe stemmer det du har vært en tur av vei der :D er veldigt variert va den greier til bergen skiltet alt fra 150-180 men da dra vi han bare til 3000rpm på 1gir så det går lang tid å få trykk på andre for clutchen er orginal og litt utslitt så er vanskeligt å gire fort.. den sto sinter på den før men det går jo ikke ant til å kjøre med.. 8)
 #328479  av James
 
JsrMr2 skrev:hehe stemmer det du har vært en tur av vei der :D er veldigt variert va den greier til bergen skiltet alt fra 150-180 men da dra vi han bare til 3000rpm på 1gir så det går lang tid å få trykk på andre for clutchen er orginal og litt utslitt så er vanskeligt å gire fort.. den sto sinter på den før men det går jo ikke ant til å kjøre med.. 8)
Kan nok stemme det :roll: FÃ¥r ta et MR2 meet en dag da :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7