må ut med rundt 75000 kr jeg for å omregistrere min til Turbo... så det er bare å glemme.. da skal jeg heller verve meg til Alquida og troppe opp på stortinget med kroppen full av dynamitt, for så å sprenge meg selv (og hele tinget) i lufta i BILeierenes navn.. bli martyr!! har jo ofte tenkt på lignende aksjoner når det gjelder bomstasjonen som står nedafor her... 120 kr hver gang jeg skal frem og tilbake..
NORGE = AVGIFTER. Du joibber og sliter. Tjener kanskje 25.000 i måneden. halvparten av dette forsvinner i skatt. du sitter igjen med 15000 kr. Så skal du kjøpe ting du trenger.. mat.. klær.. osv.. da forsvinner 24% av det igjen til staten. Så skal du kjøre bilen ned for å kjøpe maten din, da må du ut med 80-90% i avgifter på bensinen du bruker. For ikke å snakke om veiavgiften du må betale først en gang, og så en gang til når du kjører igjennom bomstasjonen som står 100 meter nedafor der du bor. Når du endelig kommer frem til butikken må du betale avgift for å parkere bilen. Du går inn. Og kjører tilbake. Og betaler veiavgiften en 3. gang i form av bompenger.
du setter fra deg bilen, går inn og skrur på tven. Men husk! dere betaler FREMDELES inn avgifter til staten i form av ENORME avgifter på strømprisene!! og om du er så heldig å HA en tv i det hele tatt, så husk at du betaler tross alt LISENS på den og (avgift).
snart må man vel betale avgift for å være så previligert at man eksisterer i det hele tatt. "Eksistens-skatt". Det var jo for litt siden foreslått Fedme skatt, så det skulle ikke forbause meg. Nå må dere forresten betale 5 kr ekstra hver gang dere spiser på restaurant ute.. eller på mc donalds / burgerking også.. "restaurant skatten!" jada...
Og her kommer den virkelig LOGISKE delen som gjør at alle andre land flirer av oss.
om du har en bil til en verdi av 80.000 kr og skal omregistrere den fordi du har satt inn en ny motor som har 40 hk mer. Så må du ut med 80.000 kr i avgifter. Jada... du leste rett.. hele bilens egenverdi i AVGIFTER fordi hendelset er importert i 2001. Da er jo bilen i norge å regne for ny. Og det er jo forstålig, siden vi har europas eldste bilpark.
Nå kan jeg også nevne at når AIRBAGEN først gjorde sitt inntog, så var det faktisk AVGIFT på den også! jepp.. da måtte man betale AIRBAG Avgift.. en avgift på sikkerhets utstyr.. heldigvis forsvant den etter hvert, når diverse politikere så dumheten i det hele.. vel.. kanskje ikke i det hele, mesteparten av dumheten må vi jo leve med enda.. det kommer neppe til å ende noen gang... vi er jo en gjeng med likegyldige fjøsnisser som går med på alt de suppehuene finner på!
Ingen andre land har så mange avgifter og skatter som Norge... og det kommer bare fler og fler.. "etablerings avgiften for ungdom.. osv osv, dokument avgift.." det tar ingen ende.. hadde det vært i USA de prøvde å innføre noen av de "skjulte skattene" sine så hadde folk begynt å detonere bomber og greier for å ytre sine meninger, og det hele hadde blitt trukket tilbake rimelig kjapt. slik som i 80 åra da de satte opp bensinprisen der borte. hva skjedde? joda.. Plutselig gikk et par raffenerier i lufta, og prisene måtte settes ned igjen for å forhindre mer uroligheter.
I norge, der er det motsatt. VI sitter her og går med på ALT de forlanger. nemlig at vi skal gi mesteparten av alt vi har til staten, slik at politikerene kan sitte der med sine FEITE lønninger og sole seg i PR lyset... Mat får de jo gratis med jobben.. politikere som spiser for millioner av kroner i året på de dyreste restaurantene... betaler såklart med våre skattepenger

er det noen som bryr seg? næh...
jeg skal iallefall stemme JA til EU.. så kanskje noen av de mest sinnsyke avgiftene forsvinner... slik som de skyhøye alkohol avgiftene osv..
jeg husker når jeg var ca 8 år og min mor fortalte meg at: nei! det der får du ikke lov til! men så ble jeg myndig, og trodde at nå kunne jeg bestemme over mitt eget liv, nå kan jeg bestemme hva jeg vil gjøre og ikke gjøre. Men der tok jeg feil gitt. For nå er det Staten som har tatt over foreldreannsvaret og bestemmer hva jeg skal få gjøre og ikke gjøre. med avgiftene sine forteller de meg at det er FYYY SKAM å drikke alkohol! derfor må du betale SINNSYKE avgifter om du vil hygge deg og feste! for du skal vite det gutten min. at å KOSE Seg og ha det kjekt her i landet, DET er en luksus vi ikke har råd til! du kan dra deg på jobb og betale litt mer SKATT istedet! må faen ikke tro du kan sitte og drikke og sjekke damer og greier.. nei sånt blir det ikke penger av! så gjør slik du gjorde første uka du fikk MR2! da du brukte 1500 kr i bompenger på en uke og sikkert like mye i bensinavgifter! sånt GNIR vi i staten oss i hendene av!!! Nå er jeg 23 år og lite har forandret seg siden den gang jeg var liten gutt. Dvs, jeg står ikke noe friere til å gjøre det jeg selv vil nå enn jeg gjorde da. Fordi Staten KVELER oss.. Det går jo ikke engang ann å prøve å SPARE seg opp penger... da har vi jo FORMUE skatten som kommer. Uansett hva vi gjør, staten har hånden i lommeboken vår til en hver tid... og den handa er jaggu kjapp... det eneste som er igjen til deg og meg, er småpengene i sideburet...
eh.... hvor var jeg? jeg tror jeg akkurat hadde en astral opplevelse i den 4. dimmensjon.. eller kanskje det bare var et snev av forbigående genialitet og klarsynthet...
uansett... skal jeg ha turbo, og det skal jeg, så skal iallefall ikke staten få vite om det..
det vil gi meg en ENORM tilfredstillelse å vite at jeg har SNYTT staten for penger... akkurat på samem måte som at jeg sitter og gliser i 10 minutter etterpå hver gang jeg sniker i bomstasjonen, og vet at de så meg.. for så å sitte og glise og blånekte neste gang de kjefter meg huden full når jeg en skjelden gang ser meg nødt til å betale pga trafikkmessige forrhold. (ja jeg bestemte meg av prinsippielle grunner som jeg ikke skal gå videre inn på her nå for å rett og slett BOIKOTTE hele bomstasjonen). Har blitt truet med annmeldelse flere ganger. Bryr det meg? Nei! da skal jeg heller SPISE boten mens de ser på, svelge den ned med den største fornøyelse, for så å gå i fengsel, og få gratis kost og losji istedet.
Nå skal det jo nevnes at etter at jeg fikk kjeft sist, og instinktivt fikk et raseriutbrudd der jeg holdt en velformulert tale om at en Bomstasjon er ingen bomstasjon, men en sosial skillevegg mellom samfunnsklasser. F.eks fattige studenter som ikke har råd til å besøke venner og familie pga skyhøye bomavgifter. Jeg sammenlignet den med Berlinmuren.. fremstilte det hele som direkte AVSKYLIG og menneskefiendtlig... vedkommende satt bare helt stille og fikk ikke frem et ord til slutt.. har ikke fått kjeft siden
Men men... Nå er vel kanskje dette det lengste inlegget jeg har hatt her inne siden jeg ble medlem.. og om det er noen som i det hele tatt gidder å lese det, så må jeg bare få si til mitt forsvar at hele denne debatten om slike sinnsyke avgifter får det til å renne litt over for meg.. derfor måtte det ut.. før eller siden... og her er det...
Ærbødigst hilsen.
Enslig kriger i kampen det norske avgiftssystem. Den siste sovjet stat vil falle!