TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt motoroverhaling 4age

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #327517  av tettwatt

Dette ser meeeeget pent ut, blir litt misunnelig og får litt dårlig samvittighet på en gang her jeg sitter :oops: Keep it up, blir en fryd for øyet dette :D
 #328328  av Kennethb

Takker så mye for fine komentarer... :)

Nå har jeg endelig funnet grunnen til at den ikke startet og at jeg begynte på dette prosjektet.
Har vert kortslutning i ledningsnettet etter torpedoveggen der det svinger opp på motoren i en 90 graders plastik sak. Ser ikke ut til at det er til å redde, da det er flere ledninger som har brent tvers av, og jeg finner ikke igjenn hvor dem skal, så får ikke byttet dem ut.
Så hvis noen har et billig sprut liggende av kurrant merke er jeg interessert, eller om noen eventuelt har et originalt ledningsnet og hjerne til bluetop liggende, så er jeg interessert i det også.
Så nå står jeg på stedet hvil, og får ikke gjort serlig mye mer før jeg har løst problemet med ledningsnett. :(
 #328665  av Remi

er ledningene smeltet av eller? hvordan ser det ut der?
 #328974  av Kennethb

Noe av det er smeltet av, og noe er bare smeltet sammen.
Men tror jeg vil få tak i både nytt ledningsnett og hjerne, for regner med min hjerne har brent siden ledningsnettet er brent.
 #330747  av Kennethb

PÃ¥ tide med en liten oppdatering her.. :)

Da er diverse deler hentet fra hyggelig mann i bergen, ledningsnett er satt på, og motor sitter nå i bilen.. :)
Laget eksos i dag, og levert til sveising. så da håper jeg at jeg kan fyre i morgen, gjenstår bare å sette på eksosen når jeg får igjenn den, koble på batteri som er flyttet ut av motorrom og frem til baggage rom forran og stramme til muttere i navene på drivakslingene.
Bilder.. :)
PÃ¥ trillebrettet
PÃ¥ trillebrettet
DSC00796.JPG (449.79 kiB) Vist 1039 ganger
DSC00801.JPG
DSC00801.JPG (439.03 kiB) Vist 1039 ganger
på vei inn i bilen
på vei inn i bilen
DSC00807.JPG (352.84 kiB) Vist 1039 ganger
eksos nesten ferdig punktet sammen, men har ikke fått på endestussene enda her da.
eksos nesten ferdig punktet sammen, men har ikke fått på endestussene enda her da.
DSC00810.JPG (512.96 kiB) Vist 1039 ganger
Flere bilder kommer så fort jeg er ferdig, dette var de jeg rakk å ta nå.. :)
 #330893  av ArildM

SÃ¥ ekstremt fin ut den motoren din :) Blir bra dette ;)
 #330940  av Kennethb

Takk for det.. :)

Nå har jeg fått startet den, men den går bare å bobler, og dør så fort jeg gir gass. Regner med det bare er tenning, men er litt usikker.
Skal kjøpe tenningslampe i dag, så får vi se hvor gal den er. Eksosen er desværre ikke ferdig enda da apparatet mitt gikk tom for tråd, så det må også handles inn.. Blir nok en kjapp tur på biltema etter jobben i dag.. :)

Lurer også på om jeg har fått byttet om to av dysekontaktene, men er ikke sikker på om det er sekvesiel bensin insprut eller ikke. Noen som vet dette? skyter den på alle dysene samtidig, eller skyter den bare på en av gangen?
 #330957  av Pgus

skyter den på alle dysene samtidig, eller skyter den bare på en av gangen?
Noe mitt i mellom... 1 - 2 og 3-4 er koblet sammen.
Dvs. den får en sprut når stemplet er på "topp" og "bunn"