TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ATV felg pÃ¥ KE25?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #328822  av ArildM

Noen som vet om det er mulig å sette en ATV felg med 4x110 boltsirkel på en Corolla KE25?
Felger ala dette har rett boltsirkel i alle fall: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17468489

Men er usikker på om det vil gå an å bruke en sånn felg på bilen?
Hadde vært enkel og kul løsning på felgproblemet i alle fall.

Selve bilen veier jo ikke mer en 785kg (usikker på om det var med fører) så en skulle tro at det skulle kunne gå kvalitetsmessig, eller? ATV felger må jo tåle mye påkjenninger om de skal gå i terreng.
 #328966  av Roye

Vil tro innpresset som skaper problemer, hvis det blir noe problem...

Hvor store er de, har du kontaktet selgeren?
Jeg ville ha kjøpt de uansett, hvis de er over 12", og prøvd de.
 #328978  av ArildM

Oki, ser ut til at jeg blir nødt til å prøve meg frem :)
Inpress ordner seg jo med skjermbreddere, og ATV er jo lovlig å ha på veien, så da må felgene være ok å sette på bil også.

Felgene er 12" de, men inpresset er jeg usikker på. Tenkte jeg skulle sjekke litt lokalt om det er noen som forhandler ATV og kanskje de har felger liggende (si gjerne fra om det er noen butikker i Trondheim/Stjørdal. Kanskje Tevo dekk har noe? Får se :)
 #329126  av Ã¸xseth

men vill de tåle vekta av en bil?
de er jo egnet for en firhjuler...
 #329129  av ArildM

Er vel gjerne der spørsmålet ligger. Men får en tak i et sett med kvalitetsfelger beregnet for røff kjøring i terreng så skulle de vel kunne tåle en trøkk?
Kjøring ala dette: skulle jo sette visse krav?

Ellers så veier vel en stor atv ~250kg? Så det er klart at Corollaen veier mer. Men her er det jo snakk om 12" hjul da, profilen på dekkene blir ikke akkurat type 285/20/12 heller da :lol: Så da tar vel dekket også av mye av trykk som kan oppstå.
 #329137  av Ã¸xseth

du får prøve, få noe god 60-70 profil på de, gå for balong dekk, mer gummi mer demping i humper og steiner så er du litt mer sikker på de holder.
ps.. det er rått med balong dekk stylen. noe lignende dette download/file.php?id=39778&mode=view
 #329365  av ArildM

Du har skjønt planen min du ja :mrgreen:
Ballongdekk > dekkstrekk :wink:
 #329435  av Ã¸xseth

stemmer, ingenting er som balong dekk.. oldschool
strekk?? må være utoverstrekk og ikke innover strekk da ;)
 #336282  av ke25-toyoglide

Tenkte på akkurat det samme som deg, på de plassene eg fant felger, så stod det kor mange kg. de var beregnet på.
Tar du akselvekt og deler på 2 då så har du vekt pr. hjul.
Var faktisk enkelt å finne ATV med 4x110.
Nå er utfordringen å finne dekk som er bredere enn 155. Håper på ATV dekk der og, men må være noe som er beregnet på asfalt, gidder ikkje knastedekk. Gi tilbakemelding om hvordan det går med felger (og dekk)
Selv var eg så heldig å få tak i 12" Corolla alufelger fra ca 1970
 #336283  av ArildM

Har egentlig ikke kommet noe lengre selv, men ATV felg hadde vært glimmers. Lett å få tak i brede felger med lavt innpress, gjerne kromfelg med kant også :)

Du får si fra hva du finner ut du også!