TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Onkelvegard`s gt-four: Fmic, sprut og bredbÃ¥nds lambda

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #305523  av sleeper

onkelvegard skrev:
Master skrev:Kan du overbevise meg om at jeg bør kjøpe Motec? Er på utkikk etter datasprut selv skjønner du. Pris? :D
Kostet 9tusen fra fensport med basemap, kan oppgraderes mye
m4 passer perfekt til 4cyl bil

hm-.. hvordan får du 1034GBP + frakt og mva til og bli 9000? ( PS: kan være greit og ha en større map sensor hvis du skal lade på en del og ha MYE hk.. 2kg ladetrykk er ikke så sinnsykt mye hvis du skal opp i MASSE hk og det er VELDIG kjedelig og ligge helt på grensen til hva mapsensoren din klarer.. se for deg hva som skjer hvis ladetrykket ditt stiger ( slange som hopper av el.lign) og map sensoren ikke klarer og gi beskjed til ecu om at trykket er for høyt! = blåst motor...
 #305535  av onkelvegard

sleeper skrev:
onkelvegard skrev:
Master skrev:Kan du overbevise meg om at jeg bør kjøpe Motec? Er på utkikk etter datasprut selv skjønner du. Pris? :D
Kostet 9tusen fra fensport med basemap, kan oppgraderes mye
m4 passer perfekt til 4cyl bil

hm-.. hvordan får du 1034GBP + frakt og mva til og bli 9000? ( PS: kan være greit og ha en større map sensor hvis du skal lade på en del og ha MYE hk.. 2kg ladetrykk er ikke så sinnsykt mye hvis du skal opp i MASSE hk og det er VELDIG kjedelig og ligge helt på grensen til hva mapsensoren din klarer.. se for deg hva som skjer hvis ladetrykket ditt stiger ( slange som hopper av el.lign) og map sensoren ikke klarer og gi beskjed til ecu om at trykket er for høyt! = blåst motor...
koster 899pund men det blir vell gjerne 10000 :oops: med dagens kurs.
moms hva er det? :wink:
må nok ha en større mappsensor ja, noen anbefalinger?
 #305543  av sleeper

Sånn som jeg forstår de så trenger du også¨de delene som står under m4 sprutet i tilleg for og få det til og funke..
altså:
sprut: 899.00
D9 Communication Lead £26.00
BOSCH Air temperature sensor - for inlet air temp £19.00
BOSCH Plug for Air temperature sensor £5.00
GM 3 Bar map sensor - up to 2 bar boost £85.00
= 1034GBP + Frakt og eventuel mva)

men ser også at de har en motech 4 bar map sensor til salgs der til 116BGP så er kansje greit og kjøpe den istedenfor GM sensoren..
 #305545  av onkelvegard

sleeper skrev:Sånn som jeg forstår de så trenger du også¨de delene som står under m4 sprutet i tilleg for og få det til og funke..
altså:
sprut: 899.00
D9 Communication Lead £26.00
BOSCH Air temperature sensor - for inlet air temp £19.00
BOSCH Plug for Air temperature sensor £5.00
GM 3 Bar map sensor - up to 2 bar boost £85.00
= 1034GBP + Frakt og eventuel mva)

men ser også at de har en motech 4 bar map sensor til salgs der til 116BGP så er kansje greit og kjøpe den istedenfor GM sensoren..
man trenger egentlig bare d9com lead i tilleg til sprutet
 #306418  av onkelvegard

Dær va endelig motorn, innsuge og Intercoolern kommet
Motorn såg veldig bra ut, men datasprute blei litt forsenket
Sinnykt svært de der gasspjeldet
ellers e innsuge et ombygd orginalinnsug som er fresa opp litt

Bilde
Bilde
Bilde
 #307760  av onkelvegard

Fikk datasprutet i går, skal kobles opp mot det orginale lednings nettet men det ble ikke så enkelt
har jo en alarm av ukjent fabrikat fra før, så tror den må fjernes først
manglet flere ledninger som egentlig skulle gå inn i orginalhjernen:
Bensinpumpe, dyse2, kjølevanntemp og speed sensor ledningene manglet
hvordan er det mulig? har sjekket og dobbletsjekket men de var ikke koblet i orginalhjernen
 #307767  av Morten

onkelvegard skrev:manglet flere ledninger som egentlig skulle gå inn i orginalhjernen:
Bensinpumpe, dyse2, kjølevanntemp og speed sensor ledningene manglet
hvordan er det mulig? har sjekket og dobbletsjekket men de var ikke koblet i orginalhjernen
Høres veldig rart ut, spesielt om den har vært kjørbar med den oppkoblinga. Kanskje frekt å spørre... men sikker på du ikke leser kontakten speilvendt eller noe?
 #307778  av Morten

Ingen anelse ang alarmen desverre.
 #307779  av Morten

onkelvegard skrev:Ja det virket heilt sjukt at de skulle være sånn, har sjekket og dobbelt sjekket at jeg leser rett.
men skal sjekke enno en gang i dag
må alarmen bort uansett?
Den mest nøyaktige/endelige sjekken på at du leser rett er å ta av toppdekselet på org. ecu og titte på printkortet ved kontaktene. der står koden på signalet som går på hver pinne ved siden av pinnene. Sjekker du det, i kombinasjon med å se på pluggen hvilken ledning som er på den pinnen så burde du være helt garantert. :wink:
 #307782  av onkelvegard

Morten skrev:
onkelvegard skrev:Ja det virket heilt sjukt at de skulle være sånn, har sjekket og dobbelt sjekket at jeg leser rett.
men skal sjekke enno en gang i dag
må alarmen bort uansett?
Den mest nøyaktige/endelige sjekken på at du leser rett er å ta av toppdekselet på org. ecu og titte på printkortet ved kontaktene. der står koden på signalet som går på hver pinne ved siden av pinnene. Sjekker du det, i kombinasjon med å se på pluggen hvilken ledning som er på den pinnen så burde du være helt garantert. :wink:
ja er slik jeg har gjort det
 #329048  av Tomera

Tror vegard er armyboy, så prosjektet står vell på stedet hvil?
Forresten vært og kikka på motorn, og det ser feett ut :D