TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er det virkelig Mulig??...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #329205  av FireWalk

Skjønner ikke hvordan det er mulig... For en helg! :\

I går var jeg ute og kjørte med MR2en.. Kjørte pent og rolig og plutselig så hører jeg en frieksos lyd som ikke ligner grisen. Var så enormt voldsomt at jeg var sikker på at eksos manefolden hadde ramlet av! Stoppet og kjørte inn til siden. Konstaterte fort at en tennplugg hadde blitt skutt ut og opp i motor luka. Siden dette var på lørdags kvelden og de fleste var på fylla måtte jeg vente ca 2 timer før jeg fikk noen til å slepe meg hjem.. Inn i garasjen med bilen i påvente av reperasjoner.

Heldigvis har jeg fremdeles vinterbilen min som jeg kan bruke. Så i dag var jeg ute og kjørte den. Kommer rundt en sving, så hører jeg et BRAK og ser gnistrene står bak bilen, og en voldsom skrapelyd. Hører så et kraftig smell.. Bilen får skrens og jeg må gi gass med max rattutslag for å hente meg inn igjen. Skjønte jo med en gang hva som hadde skjedd.

Jeg mistet høyre bakhjul!!!!!! Hjul lageret som tok kvelden. Skjønner ikke hvordan det kan gå an. Ytterste delen ser ut til å ha smeltet fast omtrent.. mens gjengene til låsemutteren var revet av. Skjønner ikke hvordan det kan han skjedd :\

Uansett... Ikke nok med det, men smellet jeg hørte var lyden av hjulet som føk over et gjerde og braste rett inn i og knuste garasjen til en fyr.. Han kom jo bort og vi fikk konstatert at veggen, en bærebjelke og taket er kraftig skadet... så blir vel ikke billig det der :\

Hvordan blir det med å ta slikt på forsikringen (delkasko) ? det er jo ansvar det der vel..

Syntes det er blitt litt VEL mye nå. Forige helg var det inbrudd i bilen min. Noen stjal gps og bil stereo utstyr for flere tusen kr, samt ødela døra og låsen.. Og denne helgen tar først MR2en kvelden, og så Passaten dagen derpå..

Så nå er jeg bil løs.

HÃ¥per de fleste av dere har hatt en bedre helg enn meg... :)
 #329208  av hmsilset

Du har bare maks uflaks du..Kan trøste deg med at en dag er uflaksen brukt opp :P kan jo være glad det hjulet ikke traff noen da.
 #329213  av chris

KK-ma70 skrev:Makan... Sitter du å finner opp ting eller :mrgreen: Tror du bare må selge bilene og kjøpe deg trampsykkel :wink: Skal ikke være mulig å være så uheldig..
Husk at trampsykler også har skruer og muttere :P

Snakk om uflaks da!
 #329250  av FS-Styling.no

Kjøp ei håndbok for begge bilene og les hvordan ting skal monteres? :lol:
 #329276  av FireWalk

hehe, tror ikke en håndbok hjelper mot innbrudd. Og ang hjulet som forsvant så var det ikke hjulmutterene som for, men hele spindelen. Har aldri skrudd på den bilen siden jeg kjøpte den for 1.5 år siden, med unntak av helt ordinær service. Kom flere erfarne mekanikere og kikket og ingen kunne begripe hvordan no sånt kunne skje. Nå er det jo 20 år gamle biler vi snakker om så det er vel igrunn ikke så rart at ting ryker. Det som forbauser meg er at alt skal skje samtidig. Litt av grunnen til at jeg har to biler er jo for at jeg alltid har en i reserve om en får problemer. Men hver gang noe streiker så skjer det noe med begge to samtidig. Hehe.. Tror det må være en gremlins nedi motorene. :p
 #329277  av sindrejl

ring guiness og sjekk om de har noe rekord for uflaks ;)
 #329278  av sindrejl

FireWalk skrev:hehe, tror ikke en håndbok hjelper mot innbrudd. Og ang hjulet som forsvant så var det ikke hjulmutterene som for, men hele spindelen. Har aldri skrudd på den bilen siden jeg kjøpte den for 1.5 år siden, med unntak av helt ordinær service. Kom flere erfarne mekanikere og kikket og ingen kunne begripe hvordan no sånt kunne skje. Nå er det jo 20 år gamle biler vi snakker om så det er vel igrunn ikke så rart at ting ryker. Det som forbauser meg er at alt skal skje samtidig. Litt av grunnen til at jeg har to biler er jo for at jeg alltid har en i reserve om en får problemer. Men hver gang noe streiker så skjer det noe med begge to samtidig. Hehe.. Tror det må være en gremlins nedi motorene. :p
Hører du noen rope BRIGHT LIGHT!! hver gang du åpner panseret da? :P
 #329320  av ke25-toyoglide

Skadene på garasjen går på ansvar så der slipper du.
Kjipt, men slik er det å kjøre gamle biler.
Lykke til med å finne ny vinterbil, sats på japs denne gangen. :wink:
 #329484  av Remi

Mulig det e litt ufint.. men æ klare ikke og la være.. æ flire mæ i hjæl :mrgreen: :mrgreen:
selg begge bilan og kjøp et busskort :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #329489  av hmsilset

Remi skrev:Mulig det e litt ufint.. men æ klare ikke og la være.. æ flire mæ i hjæl :mrgreen: :mrgreen:
Dette hadde jo blitt ei meget bra historie på rorbua sikkert :lol:

Men jeg synes det ikke er artig at noen her har sånn uflaks, mest fasinerende at alt det kan skje på så kort tid.
 #329507  av sindrejl

hmsilset skrev:
Remi skrev:Mulig det e litt ufint.. men æ klare ikke og la være.. æ flire mæ i hjæl :mrgreen: :mrgreen:
Dette hadde jo blitt ei meget bra historie på rorbua sikkert :lol:
"kjerringa har diigre brøø.. digre brøøø"
:mrgreen: :mrgreen: