TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celica vs. mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #32262  av memo

trodde de skulle klare å fikse motoren min, men neida..

derfor vurderer jeg å kjøpe en 3s-ge (mr2) å putte i celica'en min..

er det noen forskjell på NOE på disse motorene?
følere, osv osv?
eller er det _helt_ identiske?

saken er at toyota vil vite dette, siden de ikke kan sette noen garanti hvis noe er annerledes på mr2'en enn på celica'en...

#32265  av Christian

Toyota skal jo vite dette :shock: :? De skal vel være identiske, men du bør bytte ledningsnett og ecu for sikkerhets skyld.

#32267  av memo

får med ledningsnett og ECU på motoren ja..

joda, toyota vet det bare de får chassinummeret... men fyren jeg kjøper ifra hadde ikke så lyst til å gi dette bort, da det sto på hans egen bil...
det er greit nok egentlig..

har spurt litt på celica.net og, de burde ha peiling på slikt... :P

#32273  av MR2turbo

Jeg er rimelig sikker på at ikke ledningsnettet er likt.. siden motorromet er forskjellig... Resten bør være det samme...

#32286  av CelicaTurbo

ledningsnettet er nok ikke det samme, mens følerne burde være det. Av annet kommer jeg ikke på annet enn at forskjellen på Celica vs MR2 3S-GTE motor er at dynamoen er plassert forskjellig, dynamoen på MR2 står vel rundt der hvor servopumpen står på Celica. Det skal være enkelt å fikse frem og tilbake ved bruk av brakett fra korrekt bil, men vet ikke helt hvordan det er med servopumpen (denne er jo elektrisk på MR2, ikke reimdrevet som på Celica). Antar den også passer direkte på en MR2-motor med korrekt brakett fra Celicamotoren din. Dette gjelder som sakt på 3S-GTE motorene, antar det er ganske likt på 3S-GE. Dynamoen står ihvertfall garantert på forskjellig sted men antar det er like enkelt å flytte den som på 3S-GTE.

#32953  av Kjelliken

:) Jeg vil anta at det skulle vere lett å finne ut av spesielt med begge motorene stående forsiden av hverandre.

Har byttet noen motorer fra noen Corollaer tidligere og forkjellene går som regel ann og flytte over fra en til en annen så lenge en har to komplette motorer skulle det ikke være noe problem.

Toyota lager ting slik at det kan passe over uten for store forandringer virker det som. 8)