TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hellakkering

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #329759  av Stephan Lie

Da var Hel lakkeringa igang. Det er søren meg mye jobb. Har satt blilen inn til lakkering. Bilen er så stygg i lakken ikke noen skader men dårlig lakkeringsarbeid tidligere. Så har bestemt meg for 2 farget. Legger ut noen bilder så kan dere evt komme med tilbake mld. Så skal 20" på igjen, blir deilig
Blir Sort Perlemor i Topp og Sølv Som Orginalt tror det blir knallfint.
 #329777  av lexusmann

Hørtes veldig bra ut! :D ja hvorfor ikke gjøre litt ekstra når du likevel må hellakere?må ta masse bilder... :wink: Blir det ikke veeeldig hardt og ukomfortabelt med 20"?
 #330026  av Stephan Lie

Nei 20" går faktisk bra subbet så vidt det var i skjermer foran i innerkant av bue. Fått en proff til a valse skjerm bretten og da er det problemfritt. Synes bilen oppfører seg som om det skulle vært 18 eller 19" ingen forskjell der synes jeg. Har tatt masse bilder må bare forminske dem slik a jeg får lagt dem ut her hehe. Var masse små riper og bulker. Hipp hurra for kjøpesentre. Legger ut noen bilder i løpet av dagen.
 #330027  av Stephan Lie

Nyvasket før demontering:)
Nyvasket før demontering:)
DSC01959.JPG (178 kiB) Vist 4007 ganger
......
......
DSC01960.JPG (183.25 kiB) Vist 4007 ganger
Taket ble slipt helt ned. Taket har vært lakkert flere ganger før. Hvorfor aner jeg ikke. Ingen skade å se på taket når vi kom helt ned til stålet. VAr noen bittesmå bulker men de går oppover... Skal se mye rart hehe..
Taket ble slipt helt ned. Taket har vært lakkert flere ganger før. Hvorfor aner jeg ikke. Ingen skade å se på taket når vi kom helt ned til stålet. VAr noen bittesmå bulker men de går oppover... Skal se mye rart hehe..
DSC02033.JPG (93.35 kiB) Vist 4007 ganger
Her er hele venstre side slipt ned:
Her er hele venstre side slipt ned:
DSC02038.JPG (72.65 kiB) Vist 4007 ganger
Vedlegg
Her ble hele panseret slipt ned til stål, dette har også vært lakkert mange ganger ihvertfall 3 ganger sier spesialista. Men ingen skade å se der heller. Det er jo bra. De tidligere lakkeringene er utført dårlig derfor har lakken krakkilert. Derfor omlakkering
Her ble hele panseret slipt ned til stål, dette har også vært lakkert mange ganger ihvertfall 3 ganger sier spesialista. Men ingen skade å se der heller. Det er jo bra. De tidligere lakkeringene er utført dårlig derfor har lakken krakkilert. Derfor omlakkering
DSC02040.JPG (69.32 kiB) Vist 4007 ganger
 #330028  av Stephan Lie

Høyre side slipt:
Høyre side slipt:
DSC02043.JPG (87.62 kiB) Vist 4006 ganger
Her er det på med jevner over hele bilen
Her er det på med jevner over hele bilen
DSC02046.JPG (83.64 kiB) Vist 4006 ganger
Her blir jevner slipt ned
Her blir jevner slipt ned
DSC02049.JPG (80.03 kiB) Vist 4006 ganger
Her blir taket slipt en siste gang.
Her blir taket slipt en siste gang.
DSC02051.JPG (75.77 kiB) Vist 4006 ganger
Siste finpuss:
Siste finpuss:
DSC02050.JPG (81.64 kiB) Vist 4006 ganger
 #330029  av Stephan Lie

Bilen blir 2 farvet så har funnet meg en sort lakk som skal på tak, panser og baglokk. Og resten blir Lexus sølv Champiss farvet. Tror det blir veldig fint.
 #330030  av Stephan Lie

Da var taket lakkert Synes det ble en pen farve. Den er svart med en perlemor effekt. Legger ved noen bilder:
Taket
Taket
DSC02053.JPG (98.55 kiB) Vist 4005 ganger
.........
.........
DSC02054.JPG (93.37 kiB) Vist 4005 ganger
Her ser dere effekten i lakken:
Her ser dere effekten i lakken:
DSC02055.JPG (133.74 kiB) Vist 4005 ganger
flere bilder:
flere bilder:
DSC02056.JPG (98.67 kiB) Vist 4005 ganger
 #330037  av QuiNlan

Fett!

Hvilken dim er det på 20"? Tenker på bredde og innpress. Bredde på dekk? Gjort noen mod. med skjermene?
 #330084  av galx

Ser utrolig kuul ut. Spennende å se det ferdige resultatet :twisted: .
 #330087  av lexusmann

Hva om du hadde tatt å lakkert tak, panser og bagasje luke med den sorte lakken, og resten sølv?tror det hadde vært stilig... :wink:men er jo smak og behag, da... :lol:
 #330092  av mr2storbrua

lexusmann skrev:Hva om du hadde tatt å lakkert tak, panser og bagasje luke med den sorte lakken, og resten sølv?tror det hadde vært stilig... :wink:men er jo smak og behag, da... :lol:
:lol: Har du ikke lest gjennom posten du eller? :D Er jo akkurat det han skal...
Stephan Lie skrev:Bilen blir 2 farvet så har funnet meg en sort lakk som skal på tak, panser og baglokk. Og resten blir Lexus sølv Champiss farvet. Tror det blir veldig fint.
 #330093  av Mr_Storbrua

lexusmann skrev:Hva om du hadde tatt å lakkert tak, panser og bagasje luke med den sorte lakken, og resten sølv?tror det hadde vært stilig... :wink:men er jo smak og behag, da... :lol:

Tuller du?

Har du lest hele tråden?
 #330108  av lexusmann

Hm, det var 1 post jeg ikke fikk med meg, så det nå... :wink:
 #342078  av Kimbo

og denne bilen endte jeg opp med :) meget fornøyd med alt :)
 #342099  av Mr_Storbrua

Kimbo skrev:og denne bilen endte jeg opp med :) meget fornøyd med alt :)

Bilder??? :) :)