Da er det straks på tide å ta et skritt videre med Celicaen.
Motormods pr dags dato er;
-HKS 1.6mm HG.
-HKS kamhjul innsug+eksos.
-HKS ventilfjærer.
-HKS 264 kammer innsug+eksos.
-HKS EVC boostcontroller.
-HKS 3” eksos.
-3" downpipe.
-Catchtank.
-JE-stempler.
-CATS-råder.
-ARP-main studs.
-ARP rådebolter.
-ARP veivbolter.
-CT20b turbo.
-Blitz SUS luftfilter.
- Kaldere plugger.
(Clutch er en ORD 409D + lettet svinghjul, C-ONE Sports Diff Cushion)
Jeg har nesten spist motorer før med dårlig tenning, så tenker å kjøre på med coil on plug (…men er det plass?), samt få inn sprut asap. Så vidt jeg vet skal originale dyser holde til 300hp på hjula, i så fall er det turbo som begrenser moroa.
Er usikker på hvor mye jeg tør guffe på mhp trykk etc, og hva som bør komme på byttelista. Setter pris på tilbakemeldinger. Bremsningspapirer etc skal dere selvsagt få etterpå som takk for hjelpen
Motormods pr dags dato er;
-HKS 1.6mm HG.
-HKS kamhjul innsug+eksos.
-HKS ventilfjærer.
-HKS 264 kammer innsug+eksos.
-HKS EVC boostcontroller.
-HKS 3” eksos.
-3" downpipe.
-Catchtank.
-JE-stempler.
-CATS-råder.
-ARP-main studs.
-ARP rådebolter.
-ARP veivbolter.
-CT20b turbo.
-Blitz SUS luftfilter.
- Kaldere plugger.
(Clutch er en ORD 409D + lettet svinghjul, C-ONE Sports Diff Cushion)
Jeg har nesten spist motorer før med dårlig tenning, så tenker å kjøre på med coil on plug (…men er det plass?), samt få inn sprut asap. Så vidt jeg vet skal originale dyser holde til 300hp på hjula, i så fall er det turbo som begrenser moroa.
Er usikker på hvor mye jeg tør guffe på mhp trykk etc, og hva som bør komme på byttelista. Setter pris på tilbakemeldinger. Bremsningspapirer etc skal dere selvsagt få etterpå som takk for hjelpen

Toyota Mr2 Turbo GT-S / Toyota Celica GT4 Carlos Sainz / Corolla KE25 71
Prosjekttråd MR2 / Celica CS : viewtopic.php?f=61&t=29464
Prosjekttråd Corolla KE25 71`: viewtopic.php?f=61&t=35875
Prosjekttråd MR2 / Celica CS : viewtopic.php?f=61&t=29464
Prosjekttråd Corolla KE25 71`: viewtopic.php?f=61&t=35875