TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #329898  av inzane2012

mralp skrev:”dem ikke kan si noe på 10 år gamle biler som har trimmet til dobbel effekt så lenge det er GODkjent”
”pluss det indirekte tvinger folk som holder på med heftig og vill trimming til å gjøre ting sikkert, det vil kanskje i lengden gjøre BT mer velvillige til å godkjenne ting når dem ser at folk gjør sine prosjekt skikkelig og ikke bare hiver nedi en turbo og ic for å få mest mulig gamp og driter i resten”

Dummeste jeg har lest i år. Har du vært gravd ned på mars siste 20 år, eller er du bare kunnskapsløs? For å berike deg kunnskapsmessig: Problemet er at det ikke er mulig å få NOE SOM HELST godkjent.
Enhver form for motorbygging er i praksis forbudt. Jeg har holdt på i 15 år og kan love deg de ikke godkjenner en ting. Kun et fåtalls biler i visse årsklasser (bla Volvo og noen Forder) hvor man kan få godkjent moderat trimming.
og hva dem den der am-car'en med 1400hk som er godkjent og kjører rundt på hvite skilter da??
 #329904  av aneriks

ArildM skrev:
johnnie_W75 skrev:Min mr2 er en 90 mod som ble importert i 2002. Hvis jeg skulle trimme motoren på den nå vil jeg få problemer med regelverket da?
Er det hvor gammel bilen er som gjelder eller førstegangsregistrering i norge?
Det lurer jeg også på, men om jeg har forstått det riktig så er det førstegangsregistrering i norge som teller?
I så fall har jeg en 20års gammel 2006 modell mr2 :roll:
det stemmer, er f.gang reg i norge
 #329906  av ArildM

OT: Vi får håpe at Japsemiljøet etterhvert kan danne et voksent og seriøst miljø (når alle vi på TS-ogn blir gamle feks. :lol: ).
Det er vel mye det som skiller Japan vs. US nå. Amcar miljøet har kjempet mye og lenge for å få sine rettigheter på plass, mens kampen om å få likedan tillit til Japsemiljøet såvidt har startet.

Så spørs det om folk noen gang vil få en nostalgisk holdning til Japsebiler, slik stort sett alle Amcar biler får i dag?
 #329911  av inzane2012

ArildM skrev:Så spørs det om folk noen gang vil få en nostalgisk holdning til Japsebiler, slik stort sett alle Amcar biler får i dag?
nostalgi er en sak, men når det kommer til trimming og motor bytte er det jo lite som skiller... gamle am-cars er vel stort sett gode til en ting, kjøre fort rett frem, med mindre dem har fått ett seriøst kraftig forberda understell, så hva er egentlig da forskjellen på at en med en 40 år gammel bil hiver nedi en chevy 572 med 600hk orginalt for så å slenge på ei presse og trykke ut 400hk til mot en som har en 10 år gammel supra og bytter turbo, ic og eksos??

joda, forskjellen er at am-caren virker det som om det ikke spiller noe rolle hva mann gjør med, mens med japse bilen, da er du kriminell og sidestillt med voldtekts menn og mordere...

og mralp, det du sa om bremser, tror du virkelig bremsene til en IQ hadde tålt 400hk?? selv om bilens masse er det samme?? tror nok di ville slitt ganske med å holde følge da ja, og sikkre en sikker nedbremsing over lengre tid
 #330009  av chris

inzane2012 skrev:
og hva dem den der am-car'en med 1400hk som er godkjent og kjører rundt på hvite skilter da??
Så lenge du kjører amcar er tydeligvis alt lov. Og 1400hk med gamle originale bremser, og handling som ei bøtte med møkk er såklart helt greit. Men nåde den som har japansk sportsbil med 50hk mer enn originalt og store brembo-bremser! Grøss o gru. DA er det krise da!
 #330036  av hmsilset

Zepticon skrev:Ikke vil dem godkjenne større bremser på orginal effekt heller. :mrgreen:
Vet det.Det er passe sykt igrunn.Har begynt i gi faen i alt uansett jeg.Skal de overvåke alt så blir jo halve Norge bura inne.Heldigvis kommer jeg fra en kommune uten så mye som en fotoboks eller parkeringsvakt og med noen av de råeste veiene for mr2i landet.
 #330041  av inzane2012

hmsilset skrev:
Zepticon skrev:Ikke vil dem godkjenne større bremser på orginal effekt heller. :mrgreen:
Vet det.Det er passe sykt igrunn.Har begynt i gi faen i alt uansett jeg.Skal de overvåke alt så blir jo halve Norge bura inne.Heldigvis kommer jeg fra en kommune uten så mye som en fotoboks eller parkeringsvakt og med noen av de råeste veiene for mr2i landet.
tror jeg flytter ned deg til deg da, bare vinne i lotto først ;)
 #330071  av johnnie_W75

Kommer dem ned til oslo området med den domedagsmaskinen sin, så skal jeg teppebombe dem med stinkbomber!!! :evil:
Enda jeg ikke har noe særlig å frykte.. :lol:
 #330138  av tojo

[quote="johnnie_W75"]Kommer dem ned til oslo området med den domedagsmaskinen sin, så skal jeg teppebombe dem med stinkbomber!!! :evil:
Enda jeg ikke har noe særlig å frykte.. :lol:[/quote"]

Bil Dommedagen er nær!
 #330187  av KeNsA

nlight skrev:Ser ut som de tar 4wd også.
Ble det lite effekt da KeNsA? :P
hehehe, ja de bremser jo bare bakhjulshester å ikke motor!:) så siden min er klin orginal ble det bare 198rwhp:)
 #330189  av mr2storbrua

KeNsA skrev:
nlight skrev:Ser ut som de tar 4wd også.
Ble det lite effekt da KeNsA? :P
hehehe, ja de bremser jo bare bakhjulshester å ikke motor!:) så siden min er klin orginal ble det bare 198rwhp:)
Tenker de ikke på drivverkstap? :lol:
 #330190  av KeNsA

Skal forøvrig på etterkontroll med den i uka her, da skal jeg faktisk prøve å si sånn: Bilen min er nå svart på hvitt bremset til mindre hk enn jeg har betalt avgift for.
Da vil jeg har penger tilbake eller få "trimme" den til den HK jeg har betalt avgift for!! Det må jo gå begge veier dette me avgift?! da vil det jo si at jeg har betalt for mye avgift da? hehe!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14