TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt supra MKIV baneprosjekt.... 604 rwhp

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #329517  av tojo

ØrjanN skrev:
bjornalf skrev:hmmm 10-12? juli...
Jepp... 10-12 juli på Vålerbanen ;)
Se: viewtopic.php?f=53&t=30198&start=0 der ligger også link til treffet for mer info.
 #330042  av bjornalf

en liten vid fra helga.

mobil film. men ikke så ille.

#330066  av tojo

bjornalf skrev:en liten vid fra helga.

mobil film. men ikke så ille.

Så ut som det fungerte meget godt,råhærlig lyd :P
 #330110  av sindrejl

herlig lyd, men han som lærte deg å kjøre spor tror jeg du bør kreve pengene dine tilbake ifra! :mrgreen:
 #330112  av bjornalf

HEHE ja kan ikke skryte av noe der nei...men er bedre en dette.. men kan ikke kjøre for raskt inn svingene i sporet. da kuttet bilen hele tiden så må ta litt rettere linjer å kjøre sakte trangt :(. fant problemet en ledning som lå å jordet ved hard sving/brems.....
 #330152  av sindrejl

bjornalf skrev:HEHE ja kan ikke skryte av noe der nei...men er bedre en dette.. men kan ikke kjøre for raskt inn svingene i sporet. da kuttet bilen hele tiden så må ta litt rettere linjer å kjøre sakte trangt :(. fant problemet en ledning som lå å jordet ved hard sving/brems.....
aha, det forklarer jo saken en hel del! ;)
 #330386  av Zupra

hyggelig hilse på deg.. Fikk sett deg på banen noen runder, bra trøkk i den supran nå ja,..! :D

Og den rette lyden.. så det var en del artig plassering etter langstrekka, men det forklare jo saken.. :wink:
 #330972  av bjornalf

har nå ribbet bilen... noen som har kanskje en tegning over festeplasser etc til bur.. skal bruke bildene som tevosupraen har i prosjekt tråden.. så får vi se hvor bra det blir ;)
Vedlegg
DSC00338.JPG
DSC00338.JPG (116.49 kiB) Vist 1583 ganger
DSC00339.JPG
DSC00339.JPG (114.46 kiB) Vist 1583 ganger
DSC00340.JPG
DSC00340.JPG (91.08 kiB) Vist 1583 ganger
 #330990  av tojo

bjornalf skrev:har nå ribbet bilen... noen som har kanskje en tegning over festeplasser etc til bur.. skal bruke bildene som tevosupraen har i prosjekt tråden.. så får vi se hvor bra det blir ;)
Hver festeplate skal festes med minst tre bolter til en stålforsterkningsplate som er minst 3 mm tykk, og som har et areal på minst 120 cm², og som er sveiset til karosseri/chassis. For biler som er homologert f.o.m. 01.01.2007 skal arealet på 120 cm² være kontaktflaten mellom forsterkningsplaten og chassis / karosseri.
Eksempler er vist på tegning 253-18 – 253-24 (for skissene 253-18 og 253-20 er det ikke nødvendig med sveising i karosseriet). Dette gjelder ikke bakoverstrevere. (Se 11.2.2.3.).
Det skal benyttes minst M8 bolter med minimum ISO-standard 8.8 eller bedre. Muttere skal være selvlåsende eller montert med låseskive.
Ovenstående krav er å anse som et minimum. Det er tillatt å øke antall bolter, burets festeplater kan sveises til forsterkningsplatene, og buret kan fastsveises i karosseriet. Burets festeplate kan ikke sveises direkte til karosseriet uten forsterkningsplater

For mer info se(side 10): http://bilsport.no/uploads/nsr_304_gene ... p_2009.pdf
 #333316  av bjornalf

ja nå står go gutten ferdi polert osv... ble ikke bur denne gangen... følte at det ble bare stress... og ville være klar til racing treffet. har funnet ut hvorfor bilen drev å kuttet, var en dårlig kobling på sikrings boksen.
Vedlegg
P7160153.JPG
P7160153.JPG (224.13 kiB) Vist 1524 ganger
 #333849  av bjornalf

blir ikke noe banetreff :( ser ut som at det ene styrestaget mitt er bøyd... måtte skru inn sånn 10-15 gjenger på spissinga for at det skulle bli likt på begge sidene... tror kanskje jeg angrep en curb litt hardt på mo... men ikke noe jeg ikke har gjort før, er det eneste jeg kan forstå skal skru av å sjekke... alt annet satt fint. camber etc. Er nye foringer overalt osv.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16