TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fred`s Urban Cruiser SOLGT, Avensis bestillt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #330215  av Fred

.Jaha, da var det dags da...
Fikk en mms igårkveld fra en som jobba overtid, med bilde av nye bilen min.
Dette er da en Urban Cruiser, 1,4D4d awd

Jeg tok finanskrisen til etteretning og kjøpte ikke den dyreste....
Jeg velga bort navigasjon :wink:

Ellers er det da smart entry og start, sota ruter bak, alu felger, litt andre setetrekk osv som ikke er standard i "de andre" versjonene.

Når jeg da var lys våken halv 6 idag tidlig fant jeg ut at det var like greit å stikke en tur på arbe en time for tidlig og montere litt småtteri. Så ble hjul og midtarmlene idag. Og bagasjeroms matte.

Klargjøreren vår fikk også tid til å ta teknisk klargjøring på eftan idag, så imorgen blir den satt til vask og polering. Ser ut for at de rekker å få sjekka den opp før helga faktisk.

På torsdag er det da meningen å få montert senkesettet og få tatt 4-hjulsmåling så er vel bilen igrunn klar for skilter.
Se an og vurdere litt om jeg registrerer før helga eller ikke. Kommer litt an på hvilket regnummer som står for tur blant annet...
Også er det muligheten til å vente til etter 1. Juli da, for å slippe unna med halv årsavgift, men veit ikke om jeg orker å vente så lenge for å spare de kronene.... Blir ikke store tillegget totalt sett liksom.
Snart feriepenger uansett og 14 dager blir lenge å vente...
Se an litt.

SÃ¥ var det bilder da, for det er det jo ingen som liker! :D

Det kommer brått, bare photobucket`n min får svinga seg litt...
Sist redigert av Fred den 13 okt 2010 20:55, redigert 5 ganger totalt.
 #330231  av lexusmann

Spennende dette... :wink: hvilken versjon er den dyreste?
 #330234  av sotevik

Gratulerer med ny bil.Vi var hos Toyota på lørdag for å titte på Urban-Cruiseren.Måtte bare bestille en.Kjøpte Elegant vi da,med navigasjon.Farge Amethyst.Laaang leveringstid.September ble vi lovet.Knallfin bil.
 #330236  av Fred

Skal vi se....
Sånn så det ut når jeg kom på jobb idag tidlig...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #330237  av Fred

sotevik skrev:Gratulerer med ny bil.Vi var hos Toyota på lørdag for å titte på Urban-Cruiseren.Måtte bare bestille en.Kjøpte Elegant vi da,med navigasjon.Farge Amethyst.Laaang leveringstid.September ble vi lovet.Knallfin bil.

Dette er da Elegant uten navi.
Følte ikke for å betale 8000.- eller hva det var for den navigasjon jeg da.
September ja, bestillte 24 februar jeg mener jeg det var, så har venta en stund sjøl.
Sist redigert av Fred den 16 jun 2009 17:54, redigert 2 ganger totalt.
 #330238  av Mr_Storbrua

Gratulerer med ny bil:)

Har ikke fått testa noen av de nye bilene.. Eneste er IQ'n som jeg har hatt en runde rundt bygget på jobb..

Må bytte avatar nå da :) Å forandre signatur :)
 #330240  av lexusmann

Må gratulere med ny bil, ja... :D det så veldig tight ut med de felgene på, håper du får på senkesett snart...men trodde du hadde bestilt den i rødt, eller har jeg drømt det??har sikkert ikke fått med meg om du ombestemte deg... :lol:
 #330243  av Fred

Det er veeeldig tight ja, bitte litt subbelyd ved full sving når jeg rygger.
Tror det er umulig å bruke skvettlapper på den, hehe, se an litt hvordan det blir med andre fjærer på torsdag.
Får se hvordan det går når jeg får på senkesettet. OM det går i det hele tatt.

Aldrig vært planen å bestille rød, aurisen min var rød da men...
Må bytte farge veit du, halve poenget med nybilkjøp er jo at naboen ser at du har bytta bil!! :D
 #330664  av Fred

Da...
Senkesett, skilter og ut på tur!
Endelig ny bil igjen!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #330698  av Gt-4-Ever

Takspoiler og skjermutbyggere så bli dette kanon. :)
 #331024  av Kjelliken

Prøvekjørte selv en slik en i går. Fikk med meg en hjem i går til i dag fra Toyota på minde i Bergen.

En knakende grei bil. :D

Men jeg er nok litt for lang i bena og fikk ikke helt god nok plass.
Syntes disse bilene er fete. Din er skikkelig flott, hjalp godt på med de felgene. :wink:

Jeg hadde nok bestil meg en i hvit og med tilsvarende blanke sorte felger + senk og hadde den vert perfekt for meg og kjøre.
Jeg får bare fortsette og lete etter noe som vil passe.. :D
 #331026  av Bamsemoms

Gt-4-Ever skrev:Takspoiler og skjermutbyggere så bli dette kanon. :)
Helt enig der. Det orginale bredder settet koster ikke mange kronene, har sjekket ;)
 #331487  av lexusmann

Så utrolig bra ut med senkesettet på.... :wink: grattis!!! :D
 #335637  av Fred

Litt oppdatering her. Vært en tur på fjellet, hehe, 6 mil i løpet av en uke på skikkelig klinete grusveier blir sånn!

Bilde

Bortsett fra det, lite nytt. Eller jo altså, var et hellvettes regnvær her om mandan, vaska bort det meste av grusveier ++. Skulle hjem og litt vann stopper jo ikke en 4wd.... Enda opp med utvendig hakk i 2 felger og innvendig på 1...!
Ikke veldig mye, men ser det er der :lol:

Tok gangveien ved siden av tilbake igjen og møtte 2 som hadde vrengt dekket av felgen og stod der pluss en som hadde pungtert og kjørte på felgen. Så jeg var ikke aleine!!

Ser ikke så ille ut på bildet, men det mangler litt vei under der!

Bilde

Bortsett fra det, fortsatt ganske så fornøyd, har vel mer eller mindre funnet ut at bilen er litt for liten for meg, altså ikke bil størrelsen i seg selv, men jeg er for lang til å sitte godt i bilen. (1,96)
For all del, kjørt 35 mil i ett strekk i ferien og gikk fint det, men sitteputa er litt for kort til at jeg sitter godt.
Er ikke umulig bilen blir solgt i løpet av noen mnd...
Skal ihvertfall ha prøvd den på vinterføre, før jeg kvitter meg med den!