TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt spesialvÃ¥pen avslører biltrimmere...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #330201  av inzane2012

KeNsA skrev:Skal forøvrig på etterkontroll med den i uka her, da skal jeg faktisk prøve å si sånn: Bilen min er nå svart på hvitt bremset til mindre hk enn jeg har betalt avgift for.
Da vil jeg har penger tilbake eller få "trimme" den til den HK jeg har betalt avgift for!! Det må jo gå begge veier dette me avgift?! da vil det jo si at jeg har betalt for mye avgift da? hehe!
helt enig med deg, men du kommer nok bare til å bli sett dumt på for så å bli ledd rått oppi trynet
 #330202  av KeNsA

inzane2012 skrev:
KeNsA skrev:Skal forøvrig på etterkontroll med den i uka her, da skal jeg faktisk prøve å si sånn: Bilen min er nå svart på hvitt bremset til mindre hk enn jeg har betalt avgift for.
Da vil jeg har penger tilbake eller få "trimme" den til den HK jeg har betalt avgift for!! Det må jo gå begge veier dette me avgift?! da vil det jo si at jeg har betalt for mye avgift da? hehe!
helt enig med deg, men du kommer nok bare til å bli sett dumt på for så å bli ledd rått oppi trynet
i know:) men artig læll:)
 #330209  av tojo

Rett burde være rett,burde ikke bare gå en vei.
Spesielt ikke nå som dem har muligheter til å sjekke hk.
Her snakker vi om den siste byråkratiske russerstat!
 #330210  av ArildM

hehehe, ja de bremser jo bare bakhjulshester å ikke motor!:) så siden min er klin orginal ble det bare 198rwhp:)
Godt å vite, trenger ikke bekymre meg med det første forstår jeg ;)
 #330211  av ErikG

eller få "trimme" den til den HK jeg har betalt avgift for!!
Blir vel ikke å trimme, men reparere den så den får tilbake de hestene som har stukket av fra beite.
 #330213  av Stiansen

Glad jeg har 40hk å gå på som jeg vet om i drivverkstap på bilen min, + de 15% ekstra man kan ha. Vurdere sterkt å tipse adressa.no om visse omstendigheter som kanskje kan være uheldig for BT å få fram i Avisa.. Som faktisk viser hvor sykt korrupt det er nedpå der :wink:
 #330223  av tojo

Stiansen skrev:Glad jeg har 40hk å gå på som jeg vet om i drivverkstap på bilen min, + de 15% ekstra man kan ha. Vurdere sterkt å tipse adressa.no om visse omstendigheter som kanskje kan være uheldig for BT å få fram i Avisa.. Som faktisk viser hvor sykt korrupt det er nedpå der :wink:
Go for it! :D
 #330249  av ArildM

La stemmene våre bli hørte! Hvorfor har ingen startet nasjonal forening for Japanske biler!!? Gi oss en stemme i likhet med AmCar!

Den bremsesaken var latterlig, hvis Brembo holder for Porche til 1mill+, holder de da ikke til en 20Ã¥rs gammel Mr2?
 #330253  av Andreazz

ArildM skrev:La stemmene våre bli hørte! Hvorfor har ingen startet nasjonal forening for Japanske biler!!? Gi oss en stemme i likhet med AmCar!

Den bremsesaken var latterlig, hvis Brembo holder for Porche til 1mill+, holder de da ikke til en 20Ã¥rs gammel Mr2?
Selve bremsene har de vell aldri stilt misstro til, er vell heller litt ymse adapter og uorginal innfestning av kalipper på nav som er problemet? En annen ting er faren for feil og endret forhold mellom bremse kraften forran/bak..
 #330254  av inzane2012

ArildM skrev:La stemmene våre bli hørte! Hvorfor har ingen startet nasjonal forening for Japanske biler!!? Gi oss en stemme i likhet med AmCar!

helt enig med deg der arlid, men tror det kommer til å ta dobbelt så lang tid for oss med japsebiler å få samme innpasset hos staten som amcar har, og innen den tid så er nok våre biler historie :(
vil sikkert vere forbudt med bensin biler innen den tid vist ting fortsetter i den veien det gjør nå, siden staten vist nok har såtte seg som mål å forby salg av nye biler med bensin innen 2015...

men får ikke du litt problemer med brekket vist du f.eks setter på brembo calippere da??
må vel gå over til hydraulisk brekk, og det er jo ikke gatelovlig ??
 #330258  av Shaggylaggy

denydyno skrev:Hei!

Folk har begynt og melde seg på, så håper flere prøver dette!

Gå på http://WWW.DENYDYNO.TK for å lese mere!

DenyDyno
I akershus funker det du prøver på, ganske bra!.. Men en idè hadde jo vært å sette opp en sentral, som ved at en person sender melding, sender sentralen melding til alle medlemer.

Til alle andre: leser mye bra her, men er noe med at japsebil er lett trimmet... uansett synes jeg vi skulle laget en offisiell organisasjon som kjemper aktivt for å "bli venner" med BT. slik det er i dag er det håpløst å få godkjent så mye som en ny endestuss.
 #330268  av Remi

inzane2012 skrev:

helt enig med deg der arlid, men tror det kommer til å ta dobbelt så lang tid for oss med japsebiler å få samme innpasset hos staten som amcar har, og innen den tid så er nok våre biler historie :(
vil sikkert vere forbudt med bensin biler innen den tid vist ting fortsetter i den veien det gjør nå, siden staten vist nok har såtte seg som mål å forby salg av nye biler med bensin innen 2015...

men får ikke du litt problemer med brekket vist du f.eks setter på brembo calippere da??
må vel gå over til hydraulisk brekk, og det er jo ikke gatelovlig ??
Det er ikke staten som har sotte seg dette måle om bensinfrie biler i 2015. det er venstre :D
 #330272  av chris

Bare funderer litt på en ting.. hvordan gjøres det i forhold til f.eks. Nissan GTR ? Såvidt jeg har fått med meg er alle motorene forskjellige, og noen yter vesentlig mer enn andre?
 #330277  av inzane2012

chris skrev:Bare funderer litt på en ting.. hvordan gjøres det i forhold til f.eks. Nissan GTR ? Såvidt jeg har fått med meg er alle motorene forskjellige, og noen yter vesentlig mer enn andre?
hk står vel oppført i vognkortet der og, og er jo det som tydeligvis teller, hva som er oppgitt hk i vognkort...
 #330287  av Stiansen

Tallene de får frem vil jo variere fra dag til dag mtp. luftfuktighet, temperatur osv.. Tar de min bil i dag og benker, og prøver igjen i morra så får dem forskjellig tall, det er snakk om forskjeller på mange 1000.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14