TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av Mr2 Turbo.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #330434  av Stian AB

Hei

Har solgt CSèn min nå fordi jeg er mere keen på Mr2 Turbo. Er noen til salgs på nettet, men er kun en jeg har sett meg ut hittil: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... 1244736456

Noen som veit noe om denna bilen? Positivt eller negativt, all info mottas med stor takk.
Å er det noen typiske ting jeg burde være obs over når jeg ser etter en bra Mr2?

Mvh Stian
 #330436  av Morten

Var vel innom på ts-ogn treffet i Arendal som nybygd for en mannsalder siden om jeg husker rett (var det i 03 eller 04?) og var veldig pen den gangen. Var en kar fra telemark som bygde den mener jeg. Kjenner ikke historien etter den tid, men har sett den tilsalgs på nett flere ganger siden den gangen på forskjellige steder i landet så tror den har hatt sin kvote av eiere etterhvert.
 #330439  av Stian AB

Morten skrev:Var vel innom på ts-ogn treffet i Arendal som nybygd for en mannsalder siden om jeg husker rett (var det i 03 eller 04?) og var veldig pen den gangen. Var en kar fra telemark som bygde den mener jeg. Kjenner ikke historien etter den tid, men har sett den tilsalgs på nett flere ganger siden den gangen på forskjellige steder i landet så tror den har hatt sin kvote av eiere etterhvert.
Har sett den til salgs flere ganger selv. Sist gang i fjor høst..
 #330453  av marlboro1310

mange eiere på kort tid...trenger ikke bety noe...skulle ønske jeg skulle kjøpe en MR2 nå egentlig, hadde vært moro å plukke frem feil :lol:
 #330470  av inzane2012

Selges grunnet annskaffelse av HUND.... !!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
skal jaggu vere glad i gneldre dyr for å selge en bil for å kjøpe seg en ja...

men har ikke den bilen der vert innom forumet og?? eller mixer jeg den med noen andre her?
 #330477  av Mr_Storbrua

skal ikke sw20ronny selge bil da?
 #330483  av Stian AB

Takk for infoen alle sammen :mrgreen:
 #330488  av pkgrette

den var billig hadde ikke nølt en gang vis den er så bra som den sre ut til
 #330490  av marlboro1310

hadde det vært en godkjent MR2 Turbo hadde jeg kjøpt den usett.
 #330542  av Stian AB

marlboro1310 skrev:hadde det vært en godkjent MR2 Turbo hadde jeg kjøpt den usett.
hva skal egentlig til for å få et godkjent turbo motorbytte?
 #330544  av mr2storbrua

Stian AB skrev:
marlboro1310 skrev:hadde det vært en godkjent MR2 Turbo hadde jeg kjøpt den usett.
Står litt om det her: viewtopic.php?f=61&t=19340
 #330546  av inzane2012

Stian AB skrev:
ett mirakel av store proposisjoner ;)

nei, det eneste du egentlig trenger er papirer på at motorbyttet er utført i hennhold til lovverket, papirer på avgass og støynivå, dokumentasjon på at du har rette bremser og understell, at du har betalt avgifta hk økning...
står ganske mye om det her på forumet, pluss at toyparts hadde jo fått til en avtale med BT i bergen om godkjenning av ombygging, men der måtte den godkjennes individuelt, så måtte sette opp dokumentasjonen for hver enkelt bil, men hva som skjedde siden husker jeg ikke...

men i bunn å grunn må du bare prøve å dokumentere alt så godt som du kan, betale alle avgifter, vere veldig ydmyk når du snakker med bt så dem føler seg litt viktige...
så lykke til vist du har planer om å få en ombygd turbo godkjent ;)
 #330550  av Stian AB

inzane2012 skrev:
Stian AB skrev:
ett mirakel av store proposisjoner ;)

nei, det eneste du egentlig trenger er papirer på at motorbyttet er utført i hennhold til lovverket, papirer på avgass og støynivå, dokumentasjon på at du har rette bremser og understell, at du har betalt avgifta hk økning...
står ganske mye om det her på forumet, pluss at toyparts hadde jo fått til en avtale med BT i bergen om godkjenning av ombygging, men der måtte den godkjennes individuelt, så måtte sette opp dokumentasjonen for hver enkelt bil, men hva som skjedde siden husker jeg ikke...

men i bunn å grunn må du bare prøve å dokumentere alt så godt som du kan, betale alle avgifter, vere veldig ydmyk når du snakker med bt så dem føler seg litt viktige...
så lykke til vist du har planer om å få en ombygd turbo godkjent ;)
ok..veit du sånn ca hvor mye det er i avgifter hvis bilen ikke har vært regga i landet i 10 år?