TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • S: MR2 MK3 Roadster - Turbo prosjekt - Lillerød

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #294461  av jan-erik
 
Da har jeg tatt en tung beslutning om å legge ut bilen min for salg. Bilen er vel ganske godt kjent her inne på TS-OGN, men dessverre så har den ikke vært mye på veien i det siste. Bilen står nå med motor havari, og jeg har rett og slett ikke tid til å sette den i stand. Har 2 gutter på 1,5 og 3,5 år, så akkurat nå brukes tiden på familie. Håper den kan få en bedre skjebne hos andre her inne.

Ser for meg 2 muligheter for den som kjøper den:
1. Ta en av de 2 motorene og bygge opp med skikkelig innmat
2. Få inn en orginal motor, eller overhale en av de defekte og droppe alt turbo stasjet (har liten tro på å kjøre turbo på orginal motor etter 2 stk havarier)

Pris: 110.000,- eller bud
Mener dette skal være billig. Bilen er kostet på nærmere 150K i mitt eie (styling, turbo, understell, felger mm). Legger ut flere bilder etterhvert. For full info om bil for interessente ta kontakt for en prat.

Mobil: 415 64 888
E-post: jan-erik@jan-erik.net

Kort om bilen (for prosjekttråd se: viewtopic.php?f=61&t=15738&st=0&sk=t&sd ... ler%C3%B8d):
2000 modell Toyota MR2 MK3 roadster m/ hardtop og AC orginalt
GÃ¥tt 81710km.
Eksteriør:
Trial Try Force bodykit (front- og bakfanger og sideskjørt, TRD VM180 bakvinge)
Koya wheels (replika av Volk Racing GT-N) 7x17 med 215/40x17 Dunlop
Hvite Kosei 7x17 felger (disse er ekstra lette), tenkt brukt til R-dekk

Motor:
Hass turbokit stage II.
GT28RS turbo
Intercooler
Aquamist 1ss vanninnsprøyting
630cc dyser
Spec Stage III klutsj
Greddy E-manage Blue

Understell:
KW Varient III justerbare coilovers (Tüw papirer medfølger)
Cusco tårnstiver foran
Cusco subframe avstiving midt under bil (ala Corky's plate)
Cusco front membraces (lower arm ver II)

Interiør:
7" LCD skjerm bygd inn i orginal navipod (spesial bestilt fra Japan)
DVD spiller, Kenwood radio cd
Vedlegg
IMG_0145.JPG
IMG_0145.JPG (2.97 MiB) Vist 2162 ganger
IMG_0607.JPG
IMG_0607.JPG (3.35 MiB) Vist 2178 ganger
IMG_0149.JPG
IMG_0149.JPG (2.96 MiB) Vist 2146 ganger
Sist redigert av jan-erik den 19 jan 2009 09:12, redigert 1 gang totalt.
 #299022  av jan-erik
 
mk1 black limited skrev:Er'n solgt nå?
Flere interessenter, men ikke helt i mål pga manglende finanser. Blir ikke bilen solgt i løpet av september så blir den beholdt. Her er eksempel på hva en med mindre turbo og påkostninger ligger på (189.000,-) http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link . Prisen kan også disktureres ved hurtig handel.
 #299096  av Magne_F
 
Med fare for å ødelegge tråden til Jan Erik... Jeg skjønner godt at eieren blir litt frustrert etter to "motorras", men orginal motoren tåler fint en liten snurre. Min 1ZZ motor med turbo har gått 2,5 år og snart 30000 km uten noe problemer.
Jeg håper virkelig Jan Erik tar til vettet å gir "Lillerød" en sjangs til, for det er sansynligvis svært lite som skal til før dette fungerer som bare f.., og om ikke så er jeg sikker på at noen får en suveren bil til en alt for billig penge.
 #312917  av jan-erik
 
Gisle skrev:Solgt eller? ^^
Nei. Fortsatt til salgs. Oppdatert pris i første post.
 #312980  av jan-erik
 
Gisle skrev:Forresten, hva som har havarert? altså, hvilke deler har røket?
Motor 1 - står utenfor bilen - mest sannsynlig stempelringer
Motor 2 - står i bilen - rådebank?

Men blir litt gjetninger da jeg ikke har åpnet noen av motorene
 #330458  av erling
 
X-TOM-X skrev:Har du bilen enda? FÃ¥tt gjort noe med den?
Ja og nei :wink:

Men på motoren som står i bilen mangler ihvertfall sylinder nr.2 komp etter mandagens test. Håper du beholder bilen Jan-Erik, og bygger sammen en av motorene med smidd innmat, datasprut og beholder turbokittet. :wink: