TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• feilkode 42

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #330593  av Wrang

Har akkurat byttet fra 3sge til 3sgte 2gen. Under prøvekjøring får jeg frem feilkode 42 "speed sensor signal". Er dette pga av at det egentlig ska være elektronisk speedometer på bilen?? skal kjøpe ombyggingssett til wire, men vil feilkoden forsvinne da?? Er det noen som har hatt dette problemet??
 #330602  av mr2storbrua

Wrang skrev:Har akkurat byttet fra 3sge til 3sgte 2gen. Under prøvekjøring får jeg frem feilkode 42 "speed sensor signal". Er dette pga av at det egentlig ska være elektronisk speedometer på bilen?? skal kjøpe ombyggingssett til wire, men vil feilkoden forsvinne da?? Er det noen som har hatt dette problemet??
En vanlig gammel MR2 SW20 har speedometer-wire. Denne går frem til speedometeret og blir omgjort til speedpulse der. Så går det en ledning fra speedometeret og bak til ecu. Dersom du ikke har bygd om girkassa fra elektronisk til wire vil du ikke få utslag på speedometeret og ecu vil heller ikke få signal. Derfor kommer den opp. Når du bygger om og ecu'en får signal vil du også få fartsperre på 180 kmh, denne kan du koble ut ved å bryte signalet til ecu, enten ved å klippe ledningen(men da vil du få opp check engine lyset etter 5 min kjøring), eller ved å sette på en enkel bryter...

Skal du kjøpe ombyggningssett så burde du kjøpe det på toyota, ikke trs autoteknikk dersom du har sett der... Toyota er billigst...