TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høyt sittende bremselys?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #330413  av magnesmurf

Har sett at noen mr2 mkII har høytsittende bremselys. Alle ble levert med det i usa blandt annet.
I og med at toyota pleier å bruke samme ledningsnett i bilene sine lurer jeg på om noen her har demontert lista over bakruta og sett om ledningene til bremslyset er lagt opp og klare til bruk der, eller om man må trekke ledninger selv.
 #330415  av Morten

Tror ikke de er trekt opp nei. Men om du lurer på å montere inn slikt har jeg både lista bak ruta som den står i (brukt) + et sprell nytt bremselys jeg kjøpte hos yota i et svakt øyeblikk. Kommer ikke til å bruke de delene selv så kom med bud om det frister. (lista må seff lakkes før bruk)
 #330416  av mr2storbrua

Det er ikke lagt opp på euro-modeller. Har selv montert på min, men har ikke lagt opp det elektriske enda. Men det burde jo ikke være noe stort problem. Har sett at originalt går det fra bakruta og til enden av kupéen på førerside. Deretter går den sammen med demisteren under innstegslista og frem til sikringsboksen i gulvet. Har ikke kikket mer enn dette, vet ikke om jeg kommer til å koble på ved sikringsboksen eller om jeg bare kobler det i bagasjerommet.
 #330473  av magnesmurf

Blir nok bare til å ettermontere et vanlig høytsittende lys på innsiden av ruta. Skal vel alltids klare å trekke noen ledninger med styrestrøm fra lysene bak. Blir vel gjort samtidlig som jeg bygger om til doble lys bak.

Var bare litt interessant å vite om det lå klart ledninger der eller ikke.
 #330487  av marlboro1310

hvis du har modell etter 94 er det vel originalt, men på de tidligste revisjonene er det ingenting som ligger klart av ledninger opp dit. Jeg fikk med alt av gen3 karosserideler jeg ønsket fra rearcuttet mitt, deriblant denne ramma rundt bakruta med integrert bremselys.
Når sant skal sies, må mye av interiøret demonteres for å kople den til i en Mk2 uten det originalt montert. Holdt på ei stund med min for å si det slik...men lys ble det til slutt.
Bra ser det også ut, i og med at lyset er integrert i ramma. 8)
 #330496  av magnesmurf

Har en 95 modell. SÃ¥ da ligger det kanksje klart alikevel?

Men det blir uansett veldig mye dyrere å kjøpe både list til bakrute og integrert bremse lys, og i tilegg lakkere lista.
Vet det er en del interiør som må demonteres for å få lagt opp ledninger til bremselys, men det blir nok tatt samtidlig som resten av interiøret demonteres for bygging av annlegg.

Må se litt på det..

Noen som har tatt av listen rundt bakruten? Er det mulig å ta den av uten å ødelegge den og lakken? Sitter den med masse klips, eller er den skrudd og klipset?
 #330500  av marlboro1310

hvis du har en 1995modell var det da merkelig at det ikke stod på når du kjøpte den...hva angår å ta ramma av, så er den skrudd 4 plasser i motorrommet. Resten er makt,flaks og smidighet. :P
 #330514  av Morten

Det er IKKE orginalt på europa modeller 94+ som sies her, om det aldri så mye fulgte med på japanske klipp og var levert orginalt der borte....
 #330522  av magnesmurf

Tror faktisk det kom i europa etter 1996. Vet hvertfall at engelske biler ble levert med det da. Har en broskyre på engelsk bil og der er det standard utstyr. Det var det ikke i 94 på samme bilen.

Får se litt på hvordan det ser ut når regnet gir seg.

Men regner med at det letteste blir å trekke ledninger på innsiden av bilen.
 #330537  av marlboro1310

Stemmer må korrigere megselv, er originalt på 96+ Eurospec...har en kompis som har en 1996modell GTi, den har alt av gadgets og ekstrautstyr.Eneste han ikke har er vel Tv og Navi originalt.
 #330540  av mr2storbrua

marlboro1310 skrev:hvis du har en 1995modell var det da merkelig at det ikke stod på når du kjøpte den...hva angår å ta ramma av, så er den skrudd 4 plasser i motorrommet. Resten er makt,flaks og smidighet. :P
Dette er feil. Den er skrudd med fire-fem skruer inne i kupéen, også må du skru av panelene på siden av motorlokket. Deretter skal den gå ganske greit av...
 #330541  av marlboro1310

de hadde jeg ikke tenkt på...men selvfølgelig stemmer det. hva angår panelene ved siden av motorlokken, vell selvfølgelig må disse av, er jo åpenbart.
 #330834  av TR-Toyota

på min MR2 1996 modell er hvertfall dette originalt på bilen, På facelift 1994 kom ikke dette lyset som standard, det gjorde det i europaspec først i 1996 som nevnt her, da som en "minor-change" utgave

Ser hverfall veldig bra ut:-)