TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt spesialvÃ¥pen avslører biltrimmere...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #330468  av chris

denydyno skrev:Flere har blitt medlemmer i dag! Trøndere, meld dere på!!

Send mail til denydyno@hotmail.com med navn og telefonnr. Se også den simple siden http://www.denydyno.tk for info!

DenyDyno
Pass på nå, så ikke dette begynner å utarte seg til spam. Jeg vil tro de som leser denne tråden har fått det med seg nå. Kjempebra med tiltak, men ikke overdriv på forumet :)
 #330472  av chris

denydyno skrev:Mottatt ... bli litt gira sjø... :)

PS... Chris... du er ikke medlem... hehe...
Jeg har ikke fri bruk av SMS, og så er jeg ikke ute og kjører om kvelden lenger. Men liker engasjementet ditt :)
 #330511  av sindrejl

Jeg er med :) Fikk faktisk beskjed om kontroll idag så det funker også
 #330683  av inzane2012

chris skrev:Se hvem som har fått gratis-reklame da ;)

http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1341461.ece
hehehehehe, er så artig å se på sånt :)
storebror-tar-deg-før-eller-siden mentaliteten sin staten ;)

sikker på dem sitter å gnir seg i hendene og ler rått og brutalt bare ved tanken på å ta en som har blodtrimma bilen sin uten å ha det godkjent. sitter inne på pausebua si med det største grinch smilet dem klarer å trykke frem med tenner godt missfarga av bøttevis med kaffi og røyk og kør seg i rævva mens dem bare venter på neste kontroll...

jaja, er vel bare å la dem ha det litt morro med denne maskina si ei lita stund så dabber vel omtalen og blæsten rundt den og ting går tilbake til det normale...
 #330830  av denydyno

Heisann!

Ja, dette er god reklame... tok ikke mange dagene før dette var offentliggjort på tv og aviser nei :-) Fått mail om og komme på intervju og full pakke nå... Klart at staten er redd for slike som meg, for hadde de ikke brydd seg så hadde vel ikke dette vært på tv heller....
Men men, jeg kjører på videre!!

DenyDyno
 #330844  av chris

denydyno skrev:Heisann!

Ja, dette er god reklame... tok ikke mange dagene før dette var offentliggjort på tv og aviser nei :-) Fått mail om og komme på intervju og full pakke nå... Klart at staten er redd for slike som meg, for hadde de ikke brydd seg så hadde vel ikke dette vært på tv heller....

DenyDyno
Jeg håper du velger å stille opp i intervju. Noen trenger å si i mot disse tullingene.
 #330849  av Stiansen

chris skrev:
denydyno skrev:Heisann!

DenyDyno
Jeg håper du velger å stille opp i intervju. Noen trenger å si i mot disse tullingene.
Bare vent nå, folk holder på å leite opp ting å ta de på.. Satt i gang apparater rundt dette så dette kommer til å bli bråk.. Hehe :D
 #330850  av celicat23

Dette er vel ett lite prøve prosjekt fra statens innkrevningssentral og senter for udugelighet. Det kreves jo ikke mer enn og ta 1 eier med blodtrimma bil for å betale for hele den rulla. Så begynner de og tjene gode penger der oppe, så tar det ikke lange tiden før biltilsyn flere steder i norge har akkurat det samme. Det er som med alt annet fra staten: det handler utelukket om å tjene penger, ikke noe mer.

Se på politiet: ikke ressurser til å løse noe som helst. Men alltid ressurser til og ha UP kjørende rundt å dele ut bøter. For hva tjener man penger på? I vertfall ikke å hjelpe folk. Politiet jgjør akkurat som de vil. Til og med når avisene skrev at medlemmer av gruppen som har med gjenger og gjøre dro hjem til diverse gjengmedlemmer og truet de (dette er POLITIET som drar hjem til folk og TRUER de!) fordi det var noen rykter om at noen i politiet skulle taes, så ble det ikke noe oppstyr. Er bare heeeeelt greit at politiet kommer på døra di og truer deg.

Uansett.. Hvis noen er litt seriøse om det her så burde de sjekke med en advokat lovligheten rundt dette. Føler det ikke er helt rimelig at politiet skal sette seg inn i bilen og tvinge noen til å kjøre til biltilsynet. Eller som de har gjort her i området: stoppe deg og så "eskortere" deg til biltilsynet.

Noe av det beste er vel at hvis du har betalt effekt avgift for 150hk, og bilen blir bremset til 100 så får du ikke igjen 50.000kr som staten har tatt for mye av deg. Men blir du bremsa til 200hk så må du betale 50.000kr fortere enn fortest.

Kommunist landet Norge. Staten er størst. Betal skatter og avgifter, og se glad ut. Ikke still spørsmål ved noe, og rettighetene dine har du så lenge det er til staten sin fordel.
 #330855  av marlboro1310

Er vel årets beste innlegg du har her Celicat23..
 #330856  av marlboro1310

Men hva om bilen har vært i norge mere enn 10 år, og en blir stoppa...? Da er det vel ikke straff iht 1000kr pr ulovlige HK? Er det ikke slik at man får beordret avskilting, og får en bot pga ulovlig kjøretøy? En MR2 MK2 med Gen3 turbo er f.eks så godt som UMULIG å få godkjent, uansett hva man gjør..
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14