TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mk1 div spørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #330481  av kvakkemitsu

Hei jeg er ny på dette forumet.Mitt navn er janrune og jeg vurderer bytte min civic vti mot en mk1 som har diverse mods.Det jeg lurte på er at det står en silvertopp 20v motor i bilen,men ledningsnettet er ikke lagt opp.Selger sier at det er merket så det burde ikke være noe problem.Han sa og at kjøling og vakumslanger ikke er montert eller noe av eksosen.Er dette en vanskelig jobb å få til?Har litt kunnskaper men er ikke så god på det elektriske.Og så er bilen ikke eu godkjent.Det er også montert gt4 bremser på den.Vil jeg få noen problemer med eu godkjenninga da med tanke på det som er byttet eller er det vanskelig for et verksted å se forskjell?Takker for svar på forhånd :)
 #330484  av Vision

Min generelle erfaring med slike bilkjøp er at det gjerne ikke er like enkelt som selger skal ha det til, om det hadde vært det hadde selger sikkert ordnet det selv før salg og fått mer for bilen. Kanskje en enklere løsning å kjøpe en Eu godkjent relativ orginal mr2 og jobbe med den? Hvis du ikke er veldig bestemt på 20v motoren da naturligvis. Har ikke nok teknisk peil på dette til å utale meg om den delen, men det har sikkert noen andre som har :-)..
 #330485  av ArildM

Har du 300USD liggende å slenge kan du få Phoenix Tuning i usa til å lage ledningsnett som fungerer 100% rett ut av esken til deg.
Ledningsnettet til 20v motoren er ingen enkel sak å koble opp mot det gamle nettet (selverfart), mulig jeg også må velge den løsningen.

Ser bilen grei ut ellers og du får den for en god pris så skulle det være en grei handel. 20v motoren blir nok en del jobb med! Men når først alt er i gang er det en motor som skulle vare lenge hvis du tar godt vare på den!
 #330493  av Amund

Eller du kan ta deg ein tur til bergen :wink:
Nettopp ferdig med Villejan sin mk1 med 20v blacktop. Det er ein god del jobb med elektrisk, eksos og kjøling for å få dette til å passe...
 #330498  av ArildM

Så da kan jeg komme til deg med bil/motor og ledningsnett så fikser du biffen? :mrgreen:
Neida, skal prøve å få ting til selv først, men bra å ha noen i bakhånd :)

Hvor mye skal du ha for jobben da?
 #330908  av villejan

Amund gjorde en strålende jobb på min. Det ser ut som dette er org. gjennomført og jeg synes det er mere ryddig enn det var på org. motoren.

Hva han tar, er en sak han får ta, men det går med endel timer på å få det skredder sydd.