TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt spesialvÃ¥pen avslører biltrimmere...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #331017  av Stiansen

sindrejl skrev:
denydyno skrev:Bare vent...det kommer til og skje!!
de hadde jo teknisk kontroll så nært utenfor porten som det går an å komme, til Sommertreffet på ACR.. fordømte rasshøl.. Det ender bare med at folk grisekjører bilene sine på hjembygda istedetfor å få det ut av systemet i trygge omgivelser!
De har gjort det mange ganger på Lånke også.. gått inn på selve treffet og skrevet mangel-lapper på bilene som sto utstilt
 #331047  av FireWalk

Cameleon her på forumet monterte jo større bremser og greier på sin bil. Argeste sort. Ble stoppet i teknisk og fikk beskjed om å sette på de orginale bremsene igjen. :roll: Slik er BT. Man kommer ingen vei med dem uansett hva det gjelder.

Ang trimming:

Hvordan har de tenkt å gjøre det om man har boost controller og wastegate med 0,7 bar base trykk ? blir man stoppet av BT så trykker man bare på en knapp, også har man 0,7 bar istedetfor 1,7 bar.. så kan de sette seg i bilen og kjøre til nærmeste dyno og måle så mye de vil, men du har fremdeles bare 245 hk... eller sansynligvis litt mindre. Og om du setter bryterene på ca 0 så kan de jo ikke bevise hva de egentlig pleier å stå på? Det blir jo bare spekulasjon.

Alle turbo biler, ombygd eller orginal kan jo få økt effekten betydelig ved å montere en boostcontroller. Digital eller manuell sådan. BT kan jo ikke bevise hva slags turbo trykk du kjører med når de ikke kan ta deg på fersken i det? og de kan jo UMULIGT ha noe myndighet til å begynne å tukle med motoren din og skru opp trykket for å se hvor mye motoren tåler før den eksploderer, og så si at: ja den tålte 400 hk på 2,3 bar ladetrykk før det smalt. Da sender vi regning på avgift intil det?.

Syntes dette virker litt latterlig igrunn. De som har en statisk effekt vil nok gå i fella, men de som kan "regulere" den kjapt og enkelt fra cupeen burde jo ifølge min logikk slippe unna.

Kan aldri se for meg at de vil vinne en slik sak i retten hvor man er uskyldig intil det motsatte er bevist.

Blir som å si at du har drept noen fordi de har funnet samme kniv i huset ditt. Men de har ingen bevis på at det faktisk var den kniven som ble brukt i det aktuelle drapet.

Du kan jo si du har en "show" bil som skal se ut som en show bil på alle måter. Også motormessig, men at du respekterer norske lover og regler, og kjører således alltid med orginal effekt. Hvordan kan de motbevise det? bare fordi motoren KAN yte mer? som sagt: alle turbo motorer KAN yte mer. Men så lenge den ikke yter mer akkurat der og da så kan de jo ikke komm enoen vei med det?..
 #331049  av FireWalk

En annen ting jeg kom på er jo at boost controllere (og all form for datasprut sådaN) er ifølge folk på BT som jeg har snakket med ikke lovlig å montere.

I så fall, om de beordrer deg til å fjerne din HKS EVC eller hva det måtte være, så vil du jo sitte igjen med basetrykket på wastegaten. Og det er jo tilsvarende orginal effekten. Så da sitter du atter en gang igjen med en motor som yter (sansynligvis) mindre enn orginalt.. :P
 #331050  av inzane2012

du glemte en sak der firewalk, du har ikke lov å montere boostcontroller i bilen din, hverken elektronisk eller manuell, så om dem ikke kan måle noen økning av effekt, pga du har montert en sånn sak, så får du nok sikkert bot pga controlleren, pluss at du får sikkert beskjed om å demontere den for så å teste bilen på nytt...

EDIT: nei, der sa du det selv vist ;) hehe
 #331051  av hmsilset

Firewalk: kan vel ikke justere på trykket de når de tester nei, men en her sa ganske overbevisende at boostcontroller ikke er lovelig uansett.Så da må vel den av til etterkontrollen..
 #331052  av hmsilset

inzane2012 skrev:du glemte en sak der firewalk, du har ikke lov å montere boostcontroller i bilen din, hverken elektronisk eller manuell, så om dem ikke kan måle noen økning av effekt, pga du har montert en sånn sak, så får du nok sikkert bot pga controlleren, pluss at du får sikkert beskjed om å demontere den for så å teste bilen på nytt...

EDIT: nei, der sa du det selv vist ;) hehe
og jeg sa det :D Her går det unna.
 #331054  av FS-Styling.no

Datasprut er jo ikke lov da, så du åpner jo naturligvis ruta når kontroll gestapon sitt atme deg og hiver den så hardt som overhodet mulig ut vinduet... da kan de bare bremse i vei :D
 #331056  av inzane2012

men du frewalk hadde jo ett ganske snasent system på det forrige sprutet ditt da, for hadde ikke du lagt til en sånn bryter der som retarderte motoren i tillfelle svigermor skulle kjøre bilen din??
mener å huske vertfall at du hadde lagt til flere maps på den for å ha ett til langkjøring for å spare bensin og sånt...
for i disse tider her ville jo det vert litt smålurt da, så kan du kan BC'en ganske skjult, bare har en liten bryter som du vipper på så skrur man ned turbotrykk og tenning og hele pakka ;)

kanskje og montere inn en sånn sak i eksos annlegget som stryper ned med ett knappetrykk ;)
 #331089  av sindrejl

hmsilset skrev:Firewalk: kan vel ikke justere på trykket de når de tester nei, men en her sa ganske overbevisende at boostcontroller ikke er lovelig uansett.Så da må vel den av til etterkontrollen..
jeg sitter her med en bil som er helt avhengig av boostcontroller, for etter overhaling fungerer ikke den original solenoiden tilstrekkelig lenger..
 #331090  av sindrejl

bose skrev:jeg hadde bare parker bilen, låst dørene og gått på nærmeste pub og drekki meg full.... og en henta bilen dagen etterpå...
hehe akkurat, det er løsninga si det! ;)
 #331094  av FireWalk

Koster bare ca en tusenlapp for en ny boostcontroller. Så i værste fall så kan du jo bare bli riktig sinna, røske den ut så ledningstubbene sitter igjen og kaste den ut av vinduet mens de ser på og si: SLIK.. fornøyd?

Er vel ingen som kan si noe på at du har en uorginal turbo eller intercooler. Tror ikke noen bryr seg om du monterer biltema bremseskiver fremfor orginale f.eks. Så hvorfor skal motordeler være noe annerledes?

Det er kun effekten i seg selv som er cluet her, iallefall slik jeg har forstått det. Og er den regulerbar så blir det jo en juridisk katastrofe for deres vedkommende å bevise hva den faktisk er.. :)
 #331105  av KeNsA

hmsilset skrev:Firewalk: kan vel ikke justere på trykket de når de tester nei, men en her sa ganske overbevisende at boostcontroller ikke er lovelig uansett.Så da må vel den av til etterkontrollen..
Mener jeg har hørt at så lenge det er en justeringsmulighet inne i førerhuset kan de skru på den..men ikke hvis den er i motorrommet.....
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14