TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Advarsel: Modiride.com / shift-lock.net

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #330523  av ArildM

Falt i fella og kjøpte Vinge fra noen useriøse folk.

Så enden på visa er ikke kjøp noe fra: Modiride.com / shift-lock.net (kan vel godt hende de opererer under flere navn...).

EDIT: Modiride sier nå at vingen er sendt, og de har gitt meg sporingsnummer. Så dette blir en advarsel "light", Modiride.com er ekstremt trege, og må mases mye på før det skjer noe. Men det ser altså ut for at de leverer varene sine tross alt.
Sist redigert av ArildM den 25 jun 2009 08:51, redigert 1 gang totalt.
 #330584  av sindrejl

ArildM skrev:Falt i fella og kjøpte Vinge fra noen useriøse folk.

Så enden på visa er ikke kjøp noe fra: Modiride.com / shift-lock.net (kan vel godt hende de opererer under flere navn...).

Holder på å maile PayPal.com nå og håper jeg får pengene tilbake...
Finnes det absolutt ingen skikkelige firmaer lengre?

Lakkerern/Oppretteren har brukt 6mnd på å rette en liten frontskade på Corolla KE25'ern min. Unnskyld meg men: faen altså... :evil:
Jævla kjekt med 3 biler når 2 av dem står ja...
ifølge google inneholder shift-lock.net også malware .. har aldri fått opp slik advarsel før

Anyways, paypal har flotte rutiner for å få tilbake penger, du trenger ikke engang å maile dem, er bare å opprette sak på nettsiden til paypal.
 #330611  av ArildM

Jo, men jeg var så dum at jeg hadde en dispute med selger først. Da ble plutselig selger ivrig og sa at nå var alt greit og at jeg måtte avslutte saken sånn at han kunne få pengene sine og sendt varene.

En ny uke periode går og han ber om enda mere penger for å dekke frakt. Begynner da å lukte lunta, Googler litt å finner ut at dette er bare tull. Regner da med at saken kan åpnes på nytt igjen siden det ikke er så lenge siden den første saken ble lukket.

Da finner jeg ut at en lukket sak er en lukket sak, alle bruer er brente og pengene er havnet i en annen manns lomme uten at jeg får noe tilbake... Hurra.
Lukk aldri en sak med noen før du har pengene tilbake eller varen i hånda. Så Paypal er aldeles ikke så sikkert som de skal ha det til...
 #330616  av Sven

Regner med PayPal kontoen din er på et VISA kort. Kan godt hende du kan få igjen pengene av VISA.
 #330634  av ArildM

Takker for det tipset! Må jeg kontakte banken for å få orden på det?
 #330636  av Sven

Tror du montakte VISA direkte. Er visst ikke så vanskelig å få igjen av de heller.
 #331123  av k_one

#331127  av ArildM

Skal oppdatere etterhvert som ting skjer. Slik som det er nå er det absolutt ikke å anbefale nei.
Har blitt fortalt at vingen min er sendt, men så langt er ingen ting bekreftet hverken den ene eller andre veien.

Gir dem 24timer til å svare på hvis ikke ringer jeg Visa før saken er blitt for gammel...

Bra om tipset kan spare deg noen lapper :)
 #331256  av ArildM

Oppdatering, har fått melding om at vingen er sendt, tilogmed sporingsnummer.

SÃ¥ det er mulig Modiride ikke er totalt svindel, bare noen ekstremt trege folk.
I så fall har jeg vel 2 stk AE86 vinger liggende etter hvert :)
 #331265  av ArildM

Hehe, vi får se hva som dukker opp i posten etter hvert.
Jeg må nok basere meg på å tilpasse ganske mye uansett siden det skal på en AW11 og ikke en AE86 som den er ment for ;)
 #331280  av cameleon

Når dere skal bestille deler fra nettet, så bestill fra:

www.takakaira.com

www.mvpmotorsports.com

Dette er sider hvor dere får knall service samt at dere får delene temmelig kjapt ettersom de har de på lager eller ikke.

Å bestille bildeler fra tilfeldige nettsider etter eksempelvis å ha googlet "celica bodykit" er noe av det dummeste man kan gjøre.

De to nevnte nettsidene skaffer hvaenn dere måtte ønske for mer eller mindre alle japanske bilmerker, og vel så det.

Jeg har bestilt gud vet hvor mange ganger fra begge, og det har aldri vært noe trøbbel what so ever.
 #331393  av ArildM

Takker for det, har en vane for å finne ting jeg har lyst på og så google meg frem til en butikk som har det. I etterkant så finner en ut at en var litt for ivrig og skulle kanskje ha googlet firmaets rykte før en bestiller varer :mrgreen:
 #331400  av sindrejl

cameleon skrev: De to nevnte nettsidene skaffer hvaenn dere måtte ønske for mer eller mindre alle japanske bilmerker, og vel så det..
Nåh det var vel å ta litt hardt i :)