TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enda en 2JZ mkIII supra, It's ALIVE!!!!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #329139  av tojo

TommR skrev:Video av oppstart :) Har kun ett problem nå. Tomgangen ligger stødig på 2000 rpm... hehe

Strøkent :D godt å se,gikk jo som en klokke jo :D

Ang høy tomgang, så økes denne ved f.eks:
- lekkasjer på innsugssiden ?
- justert tomgangen?

Evnt(hentet fra Supramania):

Problem has been solved. The ICSV is working great now. It turns out the problem was due to my own laziness. When I made the wire diagram for the harness I consulted various EWD to come up with what connections needed to be made. However for IK1 and IK2 (the big 2JZ body connector that is made up of 4 smaller connectors) I relied on this reference:

(warning- direct link to an excel file)
http://www.geocities.com/g099521/MKI...inout_test.xls

It says pin E3 is for "+12 volt for electronic controlled transmission solenoids"

After realizing there was no voltage at the ISCV I looked at the Lexus GS 300 EWD, it showed that while E3 does control the transmission solenoids, it is also a main +12v buss for several VSV's and the ISCV. Bingo! problem found, after connecting E3 to the wire coming off of C1 pin4 the car went back to idling perfect. Now I'm going back through to verify the wires listed in the excel file.

Now on to my other gremlins which I'll save for another thread.
 #329140  av Supramk3turbo

Grattis tommy. Ser skikkelig pent ut :D Hva var den ulyden som kom innimellmm der?? Reima??
 #329528  av TommR

Ja ja, får vel komme med en oppdatering igjen. Jobba iherdig i helga og mandag for å få bil på veien. Men etter kjøretur på mandag måtte jeg se langt etter MO-turen gitt..... :( Fikk tatt ett drag før motoren blei VELDIG varm.. Dro godt kan man si, selvom jeg bare ga 3/4 gass. Men fant også ut da at det var mye som ikke fungerte.

Servo, ABS, front, baklys og ryggelys fungerte ikke. Radiatorvifta blåste gale veien (er fiksa nå, min feil). Returslangn til turboen var nesten smelta, Eksoslekkaje ved wastegaten, og stor oljelekkasje i front av motoren (venter å nye simringer til kammene). Og et ikke helt tett oljefilterforflytter oppleg.. Så rakk ikke ACR i år gitt. Men var digg å få en liten kjøre tur igjen ihvertfall. ;) hehe

Håper å være ferdig til neste helg. :)

Og tusen takk igjen Tojo. Var E3 som var problemet. :D
 #329535  av tojo

Morro at du har fått testet bilen :P ,trist med det som ikke fungerer. :evil:
Godt du fant ut av tomgangsfeilen. :D
Du får ta det igjen neste år. :twisted:
 #331674  av TommR

Jaja, får oppdatere litt da. Har fikset alt som måtte fikset og var ute å kjørte en tur på fredag. Har slitt med å holde vantemperaturen nede, men med god hjelp av Thomas så ordna det seg. Bilen gikk greit på lørdag men på søndag hadde den ikke lyst mer.. Er mest sannsynlig den AEM FIC boksen som ikke liker seg. Blir bare kål. Den er jo egentlig designet for OBD2 biler.. Så er nå på utkikk etter sprut. Blir nok AEM. Hadde vært morro å fått tak i en series 2 AEM boks da. Er visst ganske geniale de iforhpld til tomgang, og direkte gnist istede for wasted. Så blir spennende å se når PBC AUTO har ledig time. I mellomtiden mens jeg venter så får jeg montert ny luftkjølt oljekjøler og skikkelig techno to-veis alarm :P hehe
 #331731  av Lørnings

Høres bra ut! :D :wink: Snart skikkelig på veien da! :wink: Spander på deg en sånn tracker med en gang Tommy..virker som det forsvinner et par tre mk3'er i året for tiden! :P Hørte du purken fant karrosseriet mitt forresten? Delt i 4 biter og kastet ned en svær foss i en skog ved Hønefoss :?
 #331736  av ArildM

Lørnings skrev:Høres bra ut! :D :wink: Snart skikkelig på veien da! :wink: Spander på deg en sånn tracker med en gang Tommy..virker som det forsvinner et par tre mk3'er i året for tiden! :P Hørte du purken fant karrosseriet mitt forresten? Delt i 4 biter og kastet ned en svær foss i en skog ved Hønefoss :?
:o :cry:
 #331806  av TommR

Ja tenker på å skaffe meg gps tracker. Så de fant den i deler!? Tragisk da.. Synd at en så bra bil endte livet på en slik måte. :cry:

Men over til gladnyhet, AEM Series 2 EMS sendes i dag ;) Blir morro å se hvordan denne 2. generasjon AEM datasprutet funker. :)
 #331807  av Supramk3turbo

Kjempe greier Tommy. Snakket med christer eller??
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20