TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Til dere med 8 høytalere i deres IS200...

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #218589  av LexIs

Jeg har 6 stk. høytalere, 2 i hattehyllen, 1 i hver dør foran og 2 diskanter foran...

Hvor er 2 siste høytalerne, og hva slags er det?(vanlig/diskant)
 #219325  av Ã¥ggi

LexIs skrev:Jeg har 6 stk. høytalere, 2 i hattehyllen, 1 i hver dør foran og 2 diskanter foran...

Hvor er 2 siste høytalerne, og hva slags er det?(vanlig/diskant)

de er i stolpen mellom bakvindu og bakdøra,

:)

#219444  av Geir

Den pdf'en viser vel bare 6 høyttalere, såvidt jeg kan se? Jeg skal ha 8, jeg og, men fant ikke de to siste istad, selv om jeg kikka kjapt rundt bakdørene.

Jeg får kikke litt nærmere imorra, når det er lyst :)
 #331641  av galx

Har lest noe annet, nemlig at det er forskjell på biler som er importert bl.a. fra Tyskland og biler som er solg ny i Norge.

Leste inne på "Forskjell på orginal spillere is200" noen tråder nedenfor.

viewtopic.php?f=55&t=32507

Skrevet av 2fast4u: ....vet at det finnes masse forskjellige utgaver av spiller til IS200,
du må sjekke og bestille radio etter disse 5 siffrene som står i fronten på panelet.
Sannsynligvis skal du ha 13901 eller 13902 radio, men sjekk dette.
Så vidt jeg husker så har du en Tysk bil, og denne er bare utstyrt med 6 høyttalere,
ikke 8 som er i dem fleste levert her på berget, kan være her det er forskjell på stikkene.....

Lette som en gal jeg også etter de 2 site høytalerne, dem er ikke der. PDF-bildet viser kun 6-høytalere men det kan se ut som om høytalerne bak har diskanter tilnyttet seg (som Amund skreiv rett før dette innlegget). Ikke at jeg noen gang har sett dem da, heller ikke når jeg byttet ut mine høytalere.
 #331654  av Amund

høyttalerne i hattehylla er delt i to, (i vert fall på 2001+ modellene), woofer og speaker. Om eg ikkje husker feil, så har dei kvar sin utgang på den originale forsterkeren og.
 #331677  av 2fast4u

Amund skrev:høyttalerne i hattehylla er delt i to, (i vert fall på 2001+ modellene), woofer og speaker. Om eg ikkje husker feil, så har dei kvar sin utgang på den originale forsterkeren og.
Det er riktig det som Amund her skriver, forskjellen på 6 eller 8 høyttalere er om bilen er utstyrt med aktiv subwoofer eller ikke.
Alle bilene som ble tatt inn ny til Norge hadde dette systemet, mens biler beregnet til enkelte andre land kuttet ut dette og heller hadde annet ekstrautstyr.
Har enda org anlegg i min 200, og er greit fornøyd med "trykket" som er når man skrur opp litt, er ikke så kravstor :)

For de som ønsker å bytte fra 6 til 8 så er delenr på høyttaler 86160-53040 og koster ca 1.400.- pr stk :!:
Men det er også forskjell på spillere og ledningsnett bak til hattehylle, så jeg vet ikke hvor enkelt eller vanskelig det kan være å få dette tilkoblet.
Forskjellen på høyttalere vises på bildet under her.

:wink:
(195.5 kiB) Lastet ned 325 ganger