TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Starlet KP61 aka. Sølvpilen

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #332515  av Morten

ErikG skrev:Fett, måtte du modde torpedoveggen mye? Hvordan gjør du det med radiatoren?

Brodern har satt i en blacktopp i kp61n sin og det ble trangt i begge ender.
Ikke modda no torpedovegg enda ihvertfall, og ser ingen grunn til å gjøre det heller (med mindre en går amok og bygger den MYE dypere for bedre vektfordeling da, men det ligger ikke på arbeidslista mi denne gangen heldigvis

Radiator blir en Ae86 sak, enklest det i og med at både kjølekapasitet er riktig og inn/ut korrekt plassert. :wink:
 #332516  av Supramk3turbo

Morten skrev:
Supramk3turbo skrev:Dette blir helrått Morten. Snakker vi ny pers på ACR i starlet neste år :D
Nåååå, litt lakk og en liten 4age med kanskje 140-150hk i medvind er vel ikke i helrått kategorien i forhold til mange andre bygg om dagen da. :lol: Men tror uansett det blir en artig bil som jeg kan ha det MYE moro med, hehe.

Håper på ny pers hver gang jeg er på ACR jeg, og sånn sett neste år au. Så får vi se når det nærmer seg hvilken bil det blir å ta og om jeg klarer det :mrgreen:
He he, du sier noe. Er ikke dum den til Kpturbo, men tror muligens din kan bli noe mere brukervennlig og kontrollerbar i forhold til 550+++ hester på hjula :D
 #332519  av Morten

Fikk lurt meg utom på en liten økt i dag au. Kom frem et STYGT hull med rein kjeks når lista til bakluka ble tatt ut, så starta med det. Tok litt tid å få bøyd til i noenlunde riktige vinkler, men blei tålig ok til slutt. Glemte visst å ta bilde av hvordan det var først da...
DSC00569 (Small).JPG
DSC00569 (Small).JPG (43.85 kiB) Vist 1205 ganger
Så blei det litt helligbrøde med kapping på de sprell nye forskjermene + en god dose valsing :D Kommer ikke veldig godt frem på bildene kanskje, men er nok minst et par cm breiere enn orginalt der fremme nå :mrgreen:
DSC00571 (Small).JPG
DSC00571 (Small).JPG (40.06 kiB) Vist 1205 ganger
DSC00572 (Small).JPG
DSC00572 (Small).JPG (40.17 kiB) Vist 1205 ganger
DSC00574 (Small).JPG
DSC00574 (Small).JPG (44.15 kiB) Vist 1205 ganger
DSC00577 (Small).JPG
DSC00577 (Small).JPG (42.13 kiB) Vist 1205 ganger
 #332668  av tbjorkaas

Er det noen steder for å få tak i deler til starlet..??

Kjøpte i dag en Toyota Starlet 1979 mod. kp62 1,2 liter gått 85000km. EU godtkjent i dag.
Krute retrobil. :lol:

Noen overflaterustflekker og litt rust nede i fører døra. ellers helt strøken bil... har ikke sett på den noe mye.. Er det reim eller kjede på den??

trond
 #332698  av MR2turbo

heilt sjef Morten!
Hadde seriøst ikke trodd du skulle få i den motoren så fort... hehe :D Må vel prøve å svinge utom en tur... ;-)
 #333051  av Morten

tbjorkaas skrev:Er det noen steder for å få tak i deler til starlet..??

Kjøpte i dag en Toyota Starlet 1979 mod. kp62 1,2 liter gått 85000km. EU godtkjent i dag.
Krute retrobil. :lol:

Noen overflaterustflekker og litt rust nede i fører døra. ellers helt strøken bil... har ikke sett på den noe mye.. Er det reim eller kjede på den??

trond
Kommer litt an på hva slags deler du leiter etter. Men på generell basis må en være litt kreativ da det er lite deler på markedet. Rust nede på dør bør du få tatt ASAP, da det er fryktelig vanskelig å få fatt i dører uten da dette er ett gjennomgående problem. Om jeg skal tippe er det bl.a for dårlig drenering orginalt i de...
 #333052  av Morten

MR2turbo skrev:heilt sjef Morten!
Hadde seriøst ikke trodd du skulle få i den motoren så fort... hehe :D Må vel prøve å svinge utom en tur... ;-)
Er veldig av/på jeg vettu. Går leeeeeeeeeeeeeeeeenge uten at noe skjer, men så kan det skje veldig mye veldig fort iblant :mrgreen:
 #333053  av Morten

Fått putla litt til innimellom jobbturer og styr. Alle hjulbuene er nå valsa fint og flott... Men på venstre bak hadde jeg tydeligvis ikke sjekka grundig nok i vinter, så den var endel dårligere enn jeg trodde og måtte fikses på.

Vi brukte en av de gamle forskjermene som donor for å slippe å lage til hele bue formen.
DSC00586 (Small).JPG
DSC00586 (Small).JPG (36.43 kiB) Vist 1118 ganger
Så tegna, kappa, tilpassa og sveiste vi i den nye delen. Trenger litt sparkel for å bli helt bra, men sjefssparkler Stian prøver å overbevise meg om at det kmmer til å bli så fint og flott atte. :lol: :mrgreen:
DSC00588 (Small).JPG
DSC00588 (Small).JPG (23.59 kiB) Vist 1118 ganger
DSC00589 (Small).JPG
DSC00589 (Small).JPG (32.12 kiB) Vist 1118 ganger
 #333054  av Morten

Så spora jeg litt av i kveld når jeg sto der ute aleine og hoppa i litt morsomme funksjonelle ting istedenfor alt dette lakkerings-klargjørings styret :roll:

ErikG: ca. slik gjør jeg det med radiator, fester og slanger. Kjølesystemet (med unntak av til varmeregisteret) er ca. ferdig. Mangler det ene nedre festet til radiatoren enda, men det må jeg sveise når motoren er ute for å komme godt nok til. :wink:
DSC00591 (Small).JPG
DSC00591 (Small).JPG (50.34 kiB) Vist 1115 ganger
DSC00592 (Small).JPG
DSC00592 (Small).JPG (60.97 kiB) Vist 1115 ganger
 #333464  av Morten

Prøve tilpassing av "nye" døra. Ser fin og flott ut i mine øyne, men perfeksjonist-Stian som skal lakke bilen min banna og steika under sliping og sandblåsing seinere over at det gjemte seg masse rustpunkter under det blå.... :? Blir nok gulle god etter superbehandlinga hans nå ihvertfall :D
DSC00593.JPG
DSC00593.JPG (219.68 kiB) Vist 1073 ganger
Sjekka litt forskjellige på eksos siden og nå for å få ett visst inntrykk. Den eksosmanifolden jeg hadde tenkt å bruke går rett i styringa og må modifiseres endel for å kunne brukes. Orginale ae86manifolden går akkurat klar av traversen slik ting står nå så ender vel med at den blir brukt i første omgang ihvertfall. Testa og med den jeg bruker i hachien, og med den var det god nok klaring alle veier til at motoren kunne senkes mer som hadde vært litt snop, men da er jeg manko på slikt til banebilen og det blir jo litt feil... Ser jo veldig "riktig" ut nedi der ved testing da :lol: :mrgreen:
DSC00594.JPG
DSC00594.JPG (269.33 kiB) Vist 1073 ganger
Så handla jeg meg ett ekstra sett felger på auksjon i japan, litt fordi de var kule, og litt for å teste ut hvor mye frakt og tillegg det kommer på felgkjøp så en vet litt hva en har å forholde seg til. Får se hvilke av de "nye" og gamle som er frekkest og blir sommerhjula, så blir det vel vinterdekk på de andre kanskje 8)
DSC00596.JPG
DSC00596.JPG (245.43 kiB) Vist 1073 ganger
DSC00597.JPG
DSC00597.JPG (212.46 kiB) Vist 1073 ganger
DSC00599.JPG
DSC00599.JPG (214.04 kiB) Vist 1073 ganger
Hva mener folket? :wink:
 #333465  av hmsilset

Jeg har ikke peiling på tekniske ting, men de felgene vil bli kule på den ser jeg :) kunne ikke fått på farge i senter da eller? Ikke sikkert det blir bra men,kommer an på farge det skal bli på bilen.
 #333469  av tojo

:D var da voldsomt til jobbing i "ferien" , jeg tror denne bilen blir en skikkelig lækkerbisk :P
Snope felger,motor osv... :D
 #333553  av Morten

Update:
DSC00600.JPG
DSC00600.JPG (257.94 kiB) Vist 1026 ganger
DSC00601.JPG
DSC00601.JPG (233.11 kiB) Vist 1026 ganger
 #333554  av Morten

hmsilset skrev:Jeg har ikke peiling på tekniske ting, men de felgene vil bli kule på den ser jeg :) kunne ikke fått på farge i senter da eller? Ikke sikkert det blir bra men,kommer an på farge det skal bli på bilen.
Liker de som de er jeg, og ingen planer om å lakkere noe senter på de. Farge på bilen blir noe så spennende som den orginale sølv metallic. Syns den fargen er grei nok, og endel enklere når en slipper å kave inni... :wink:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14