Amund skrev:I mitt hode, så er det kun originalmontert alarm som er bra. Alt som er ettermontert er boss, og unødvendig...Det var jo en litt merkelig uttalelse. Hvorfor er såkalt "originalmontert alarm" bedre enn DEFA sine? Og Toyota monterer ikke "originalalarm" på annet enn nyere biler. Det som er montert i dette tilfellet er DEFA, og Toyota tar overpris for montering av disse. Men monteringen er jo helt på trynet. Reagerte også på den diodemonteringen på øverste bildet. Hva i all verden får et verksted til å gjøre noe slikt? Seriøse montører bruker for øvrig originale gjennomføringer, og det skal en del til før man borer nye hull. Da skal også hullet behandles med antirust og forsegles skikkelig.
Einaste fordelen med alarm, er 4-500kr i rabatt på forsikringa i året. De som vil stjele bilen, eller gjere innbrudd for ein gps driter langt i om det er alarm eller ikkje, siden det er få eller ingen som bryr seg om ein bilalarm som går lenger...![]()
Den viktigste fordelen med alarm er faktisk ikke de kronene man sparer i året, men det at man slipper egenandel på 4000 kroner ved et evt innbrudd. Om noen bryter seg inn i bilen og stjeler GPS'en, så er det jævlig surt å måtte betale 4000 kroner for å få dette dekket. Med FG godkjent alarm slipper man dette.
Attpåtil får man fjernkontroll til sentrallåsen, som også er en medvirkende årsak til at en del monterer alarm

Men at en såkalt original alarm er bedre enn DEFA er altså bare tull.
-Chris-
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook: http://www.facebook.com/bilradiospesialisten
moderator
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook: http://www.facebook.com/bilradiospesialisten
moderator